Avuttomat ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mh-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei varmaan oo toi parvisänky mikään kaikista paras ratkasu. :grin Siinä ku pikkunen rauhottuu, ite pääsee ylös ni johan alkaa taas parkuminen.Liikuntaa siinä ainaki sais. :rolleyes:

Joo, pitää varmaan muuttaa lattialle, mut ei sekään hirveästi houkuttele, eikä mies halua nukkua yksin parvella... et joo, muutto edessä. B-)

Äitiyspakkauksen laatikkoa mäkin mietin, mut tarvii keksii sille joku paikka. Lattialla ei iha toimi ja ens haluu sitä mihinkää yöpöydällekkää, mistä se on helppo huitasta lattialle ylösnoustessa.

Rakenneultra oli paras ikinä ❤️ Meidän tyyppi sai kätilönki nauramaan, kun ei meinannut saada tutkittua kun asento vaihtui koko ajan. Oli jumpat käynnissä! Meillä oli kaikki kunnossa niin pystyi keskittymään täysin vauvan ihastelemiseen :happy:

Toivottavasti teilläkin kaikki hyvin!

Mun siskolla oli parvi, mutta heillä oli myös vauva, joka nukkui 6 tuntia yössä heti alusta asti. :D

Äh, en mä osaa kirjoittaa mitään järkevää, tulin vain kuluttamaan aikaa, kun reilun tunnin päästä on rakenneultra ja jännittää niin paljon.
Hejjjj! Kuinka teidän rakenneultra meni? Kovasti myötäelän ja jännitän muiden puolesta, kun itsellä on aikaa ultraan vielä 4 vkoa. :wacky:

MuoksMuoks. Omaa ultraa tietenkin odotan, mutta useasta foorumilaisesta (kuten sinä Sugarplum Sprite) on tullut niin läheinen näiden kuukausien aikana, että huolestuu ja kaipaa, jos joku puuttuu! Eipähän tässä ketään oikeasti tunne, mutta omalta osaltani viimeiset 3,5 kk. ovat olleet tiivistä aikaa yhteisen ihanan asian parissa. Toivottavasti kaikki on hyvin sinulla ja vauvalla! <3

Muokattu viimeksi:
Moikka! täälläkin on ensiodottaja joka vois liittyä keskusteluun mukaan. Jännästi laskeskelen tässä laskettua päivää vaikka ympärillä olevat ihmiset neuvoavat minua nauttimaan "vapaudesta" jolloin viellä voi nukkua mielin määrin ilman huolia.

1.KYSYMYS : Sellasta kysymystä että olen nyt RV24 ja jatkuva kiljuva nälkä ja perään oksennus. pystyykö kukaan samaistumaan
2.KYSYMYS : Suosittelisteko crib-side kehtosänkyä?

olen todennut että pystyn tällä hetkellä syömään vain pieniä annoksia kerrallaan, tyyliin vähän jogurttia, pieni leipä tms, ei tosin ole tarvinnut oksentaa mutta huono olo tulee jos liikaa syö

Heitän tännekin nyt neuvon mistä saan kiittää synnärin osastolla ollutta kokeneempaa huonekaveria. :) Älkää ressaantuko niistä kätilöiden ohjeistuksista ja kokoaikaisesta vahtaamisesta. Mulla ainakin meni imetyksen opettelussa ekat 1,5 päivää siihen että tunsin oloni ihan epäonnistujaksi ja huonoksi äidiksi kun vauva ei oppinut heti mun tissiä syömään. Vähän väliä joku kävi kurkistelemassa ja kattomassa onko vauva jo syöny ja yöllä kun nukuttiin molemmat yhesti vähän pitempi pätkä ilman imetystä niin kätilö melkein suuttu että olis pitäny vauva herättää syömään. Kun pääsin kotiin niin imettäminen ja vauvan hoito sujui tosi hyvin kun sai sitä rauhassa ja omalla tavalla harjotella. Mäkin olin ihan varma ennen synnytystä että mun esikoinen ei oo enää ekan kuukauden jälkeen hengissä kun niin monia ohjeita hoidosta, imettämisestä, nukuttamisesta ym. sain. Hyvin se kuitenkin sujui alusta asti. :) ollaanhan mekin kaikki hengissä vaikka ollaan synnytty ennen Googlea. :)
Mulle muuten maidon kerääjä ja liivinsuojukset oli paljon tärkeemmät asiat kuin olin edes osannu kuvitella. En ymmärtäny ennen imettämistä että tissit voi oikeesti vuotaa niin paljon. :) Sairaalakassiin suosittelen pakkaamaan jonkun ihanan tuoksuisen vartalosaippuan, se tuo pienen luksushetken siihen kaikkeen sairaala-hajuun ja osastolla olemiseen. :)

Laitanpas ultrakuulumiset tännekin. Eli kaikki oli hyvin, mikä oli tärkeintä! Meidän ultraaja oli hyvin hiljainen, vähäpuheinen nainen, joten oli koko ultraamisen ajan aika epävarma olo, kun ei yhtään tiennyt, mitä milloinkin ultrattiin ja näyttikö kaikki hyvältä vai ei. Lopussakaan ei sanonut mitään, että kaikki olisi ok tai että mitään poikkeavaa ei löytynyt, neuvolakortista sitten luettiin, että rakenteet normaalit. Niin ja sukupuoleksi veikkasi "poika... tai napanuora jalkojen välissä".

Nyt ostettiin rattaat, kun satuttiin täällä pohjoisessa lomailun aikana tästä lähiseudulta edulliset käytetyt bongaamaan ja sattui vielä niin hyvin, että omistaja oli meidän paikkakunnalta kotoisin ja oli juuri tulossa tänne ajelemaan. Sitten taas miehen vanhemmat on tulossa keväällä meille päin, joten tuovat rattaat ja mm. joululahjat ja pari vauvan vaatetta meille. :D

Onko muuten ketään muuta, jolla ei oo omaa autoa? Mä tässä mietin jo synnärille ja sieltä pois kulkemista. Taksilla varmaan pitää mennä, mutta saiskohan jostain kuljetuskoppaa, ettei tarvitsisi yhden autoreissun takia ostaa.

Kiitos muuten tänne tulleista tsempeistä + meidän ensiodottajien neuvomisesta. Itsehän yritän mennä stressaamatta, mutta välillä tuntuu, että hormonit vie voiton. Kauhee herkistelijä musta on kyllä tullut! :D

Kai aika moneen taksiin saa sellaisen kun pyytää? Tai ainakin olen kuullut että niitä usein löytyy. Kannattaa tiedustella etukäteen tai sitten lainata jostain. :) FB kirppisten ja ryhmien kautta voi löytyä joku joka lainaisi.

Meillä ei ole omaa autoa, mutta miehellä on kortti ja luultavasti saadaan jostain auto lainaan. Jos ei niin... Jaa-a. Taksilla sitten varmaan. Joku sukulainen varmasti kuskaisi ihan mielellään, mutta jos on pakko valita joku ulkopuolinen seuraan sille n. tunnin matkalle otan mieluummin tuntemattoman kuin tutun. Viime raskaudessa saatiin auto helposti lainaan, mutta nyt on vähän huonommin missään noita "ylimääräisiä" autoja... Vähän jänskättää. :confused:

Eikös monet neuvolat ja sairaalat lainaa/vuokraa kaukaloita sitä varten että vauvan saa kotiin? Ja saa niitä vakuutusyhtiöiltäkin ja MLL:lta mutta se on vissiin aika paikkakuntakohtaista miten onnistuu.

Kun vaan taksia tilatessa pyytää sen kaukalon taksiin niin sen pitäisi onnistua kyllä. Ainakin isommilla taksifirmoilla on istuimia. Itse kun asumme korvessa niin pakko olla oma auto (mieluummin kaksi) ja istuimet. Muuten ei tarvitse lähteä edes kauppaan...

Hei onkos täälä kettää joilla on kokemusta Oysissa synnyttämisestä ja Oulaskankaalla synnyttämisestä? Että kumpi sairaala olisi mukavempi valita:)

Pää räjähtää näiden hankintojen kanssa! Ens perjantaina Ikeaan hakeen lastenhuoneen kalusteet. Vaunuostokset tuntuu epätoivoisilta... Ainakaan tilata en osaa, pakko marssia liikkeeseen.

Minä ajatteli kans että jospa ostais suoraan liikkeestä niin sais kokeilla ja tutustella vaunuihin, en uskaltais näin pystymettästä tilata netistä...

Me käytiin liikkeessä kattelemassa vaunuja! Ja tilattiin vaunula.fi:stä. Paketteja tuli 4kpl ja toimitus 2 päivässä! Just haettiin vaunut pe ja ihailtiin v-loppu niitä, nyt ne on mummilassa autotallissa odottamassa kevättä ;) Samat takuut ku liikkeessä ja vajaa 100e halvempi hinta.
Tilattiin siis brion smile - travel system, johon kuuluu vaunut (runko+vaunukoppa), ratasosa, autokaukalo ja jalusta, jalkapeite ja sadesuojakin tuli viä. Kaikki osat ehjiä ja oikeita! Ainoosti tilaamisen kanssa oli hankaluuksia mut nopee soitto asiakaspalveluun selvitti senkin ja saatiin just ne vaunut mitkä haluttiin.. mutta tosiaan liikkeissä käytiin kokeilemassa että tuntuu mitkä tuntuu hyvältä! En kokeilematta vaan ulkonäön avulla olis uskaltanu tilata! Mun piti olla varma et ne tuntuu hyvältä. Paljon selailin blogeja ja nettipalstoja ja luin arvosteluja!!

Me käytiin ostamassa eilen Emmaljungan yhdistelmärattaat, Gracon turvakaukalo ja otettiin siitä vielä samalla matkaan Peg-Peregon matkarattaat, kun oli alennuksessa. Muutenkin olisin nuo matkarattaat myöhemmin ostanut. Pinnasänky ja hoitopöytä kasattuna ja vaatteita on kertyny jo nyt vähän liikaa. :D Vielä pitäis 3,5kk odotella vauvaa.. :D

Takaisin