Avuttomat ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mh-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt mä uskallan jo aika varmasti väittää noita tuntemuksia liikkeiksi. Oon vaan ajatellu aiemmin, että ne alkaa tuntea vasta joskus paaljon myöhemmin. Mutta totta kai ne tuntuu sisällä ennen ku ulkona. Suoliston piikkiinkään ei voi laittaa, ku sen verran oudossa paikkaa. Mut mulla tosiaan kohtu tuntuu ihan selkeästi, oon vissiin niin pieni, ettei sillä oikein oo tilaa kasvaa ko sivuille ja eteen. Niin ja nyt on menossa 15+4.

Onko teillä muilla ollut särkyjä? Mulla välillä pakottaa ja välillä taas särkee vähän kuin treenin jälkeen, kohtua siis. Mutta oon selvinnyt kyllä ilman särkylääkkeitä, ei niin paha oo. Muutenkin tuntuu, että olo on parantunut ja tasoittunut huomattavasti, voi kyllä johtua siitä, että väsymys on helpottanut tosi paljon, olo on kuin eri ihmisellä.

Nopeasti mennyt aika, neuvolalääkärikin oli ja meni jo. Piakkoin sokerirasitus (mulla siis tehdään kahdesti, koska sukurasite ja ylipaino) ja ennen joulua vielä rakenneultra. Sitten pääseekin ihan rauhassa viettämään joulua, toivon mukaan hyvien uutisten kanssa. :)

Voi eiii..ei pitäis lukea tälläsiä. Nyt iski kauhee ressi, että miks mä en tunne viä mitään.. :D Mutta ihanaa, että te jo tunnette vaavin liikkeet. ❤

Mulle kerrottiin vasta rakenneultrassa istukan sijainti. Ja liikkeet on mulla tuntunu jo pitkään mutta jollain voi kuulemma mennä hyvinkin yli sen 20 viikon ennenkun mitään tuntuu

Mulle sanottiin nt-ultrassa, että istukan paikkaa vaikea vielä sanoa, kun sitä on siinä vaiheessa vielä ikäänkuin "vähän jokapuolella kohtua"...

Ja täällä bongattu viime perjantaina ehkä liikkeitä vatsasta, tuntui vähän samalta kuin olisi ollut elohiiri vatsan sisällä tai juurikin sellainen "koputus". Se tuntui kolme kertaa lyhyen ajan sisällä ja sen jälkeen on taas ollut hiljaista.
Rv 16+4 menossa.

Ja täällä bongattu viime perjantaina ehkä liikkeitä vatsasta, tuntui vähän samalta kuin olisi ollut elohiiri vatsan sisällä tai juurikin sellainen "koputus". Se tuntui kolme kertaa lyhyen ajan sisällä ja sen jälkeen on taas ollut hiljaista.
Rv 16+4 menossa.[/QUOTE]

Minä oon tuntenut ekat liikkeet JUURIKIN noin. Hyvin kuvailtu!! :) Aluksi ne tuntuu just muutamalta elohiiren koputukselta ja sit saattaa olla päivien tauko.

Mulle sanottiin nt-ultrassa, että istukan paikkaa vaikea vielä sanoa, kun sitä on siinä vaiheessa vielä ikäänkuin "vähän jokapuolella kohtua"...

Rv 16+4 menossa.

Minä oon tuntenut ekat liikkeet JUURIKIN noin. Hyvin kuvailtu!! :) Aluksi ne tuntuu just muutamalta elohiiren koputukselta ja sit saattaa olla päivien tauko.

Onko kenelläkään tietoa vaipparoskiksista ja niistä pusseista? Lähinnä mietin sitä, että käykö niihin ihan tavallinen roskapussi vai onko niissä pakko käyttää sellasia vaipparoskiksiin tarkotettuja erikoispusseja?

Kuinka kauan jatkuvat menkkamaiset vatsakivut on normaaleja? Tai kauan ne voi jatkua? Täällä mennään vasta 4 viikolla ja endometrioosini varmaan tuolla mahassa kipuilee.. ja vinkkejä miten saisi syötyä jotain. Mitään ei tee mieli..

Muokattu viimeksi:
Mulla meni ihan väkisin syömiseksi, kun oli niin huono olo. Huomasin että helpoiten meni salaatit, hedelmät ja jogurtit, lämpimistä ruuista sosekeitot oli ok. Pahoinvointia koitin avittaa jäävedellä ja mehujäillä :)

Nyt on muuten siistiä kun ekaa viikkoa saa syötyä normaalisti ja joskus tekee jopa mieli jotain ruokia!

Just kävin puntarilla ja paino oli 53.6, eilen illalla se on ollut ruokien jälkeen 59,4. Aika huima heitto. Mutta sinänsä kyllä huomaa, olen yleensä tylsyys syöjä ja nyt ei maistu niin laskeehan se painokin..

Jenniina, useimmissa vaipparoskiksissa on omat pussisysteeminsä (yleensä pussikasetit). Joihinkin vaipparoskiksiin käy ihan normaalit pussitkin, mutta hintaa itse roskiksille yleensä tulee reiluhkosti. Tosin jos ostaa hyvin eristetyn kannellisen poljinroskiksen tai vastaavan, niin selviää ihan normaaleilla roskapusseilla ja tulee edulliseksi. Ainoa vaan, että ovat sen verran pieniä, että joutuu viemään aika usein. Ja lähinnä tuo todella hyvän eristyksen tarve on, jos kylppärissä on lattialämmitys. Vaipparoskis on kätevä silloin, jos roskia ei vie joka päivä tai joka toinen päivä, sellaiseen isoon malliin mahtuu paljon ja ei haise. Mutta jos on mahdollisuus viedä roskat usein, niin ihan normiroskiksenkin kanssa pärjäilee hyvin! Kansi on tietysti plussaa.

Nyt on muuten alkanut se "seesteinen" vaihe vissiin, ei oo mitään muita oireita kuin jotain satunnaisia kohdun kasvukipuja tai repäisykipuja. Vähän kyllä vielä väsyttää, mutta sekin on jo helpottanut. :)

Oon vähän kade sugarplum, mun olotila ei oo seesteistä nähnytkään :'D

Mut hei mites jos haluu käydä ratteiden kanssa ruokakaupassa niin mihin ne tavarat laitetaan? Sinne vaunujen alaosaan vai? Pelkään että joku luulee mun näpistävän jotain jos laittaa sinne. On sitä taas huolenaiheet kohillaan täällä :D

Mulla on Brion happy yhdistelmävaunut ja ainakin niihin saa sen peruskokoisen korin just sopivasti siihen työntöaisojen väliin. Monet kaupat tosin tuntuu siirtyvän niihin isoihin koreihin pikku hiljaa...

Mut hei mites jos haluu käydä ratteiden kanssa ruokakaupassa niin mihin ne tavarat laitetaan? Sinne vaunujen alaosaan vai? Pelkään että joku luulee mun näpistävän jotain jos laittaa sinne. On sitä taas huolenaiheet kohillaan täällä :D

Minä podin monta kertaa syyllisyyttä juurikin siitä, että mitä jos ne luulee, että minä pöllin! :D
No ladoin silti tuonne alakoreihin ja sitten kassalla pyllistelin menemään, että sain kaikki pois. Nyt harvemmin käyn enää rattaiden kanssa kaupassa (kauppaan 12km matkaa), mitta silti punastelen kassalla kun mietin ajatteleeko joku että yritän varastaa jotakin :D

En oo joutunut kovin paljon käymään yksin kaupassa, mutta silloin kun olen joutunut niin no... Kori kainalossa oon mennyt. Alakorissa oli aina kaikkea muuta. :grin Ohan se vähän rasittavaa, mutta pakkohan se on jotenkin ruokaa saada. Joissain rattaissa kori voi jopa pysyä siinä istuimen ja työntöaisan välissä, kunhan ei tule painoa koriin liikaa. Mulla oli hetken käytössä matkarattaat, joilla saattoi tehdä noin. Se oli ihan kätevää. :p Oon kyllä hetkellisesti työnnellyt toisella kädellä rattaita ja toisella kärryjä. :hilarious: Onneksi ei koko kauppareissua! Tukin käytävät aika tehokkaasti.

Voi ei mä oon ihan tuskastunu vaunujen hankinta ajatukseen! En ymmärrä niistä mitään ja musta tuntuu, että kaikki näyttää isoilta ja painavilta tai sitten jotenki hepposilta. Oon nyt jo siinä pisteessä, että kyttään ohikulkijoiden vaunuja ja meinaan mennä kyselee että onko hyvät :D varmaan siis täysin oleellinen asia stressattavaksi tässä vaiheessa raskautta!

Samjo: Kannattaa mennä useampaan lastentarvikeliikkeeseen kokeilemaan eri merkkejä ja malleja. Voihan ne vaunut siltikin ostaa käytettynä. Minusta se on muutenkin kiva tapa valmistautua yhdessä miehen kanssa tulevaan vauvaan. Niin mekin kuljettiin esikoisesta miehen kanssa aivan tärinässä ja intopiukeena vaunukaupoilla,vaikka mahaa ei vielä edes näkynyt. :D

Mä ajattelin hommata käytetyt vaunut. Merkkiin ihastuin asuessani Britanniassa, pitää vaan vielä ottaa selvää, että kuinka ne sopivat Suomen talveen. Jonkun verran näkyi olevan myynnissä käytettyinä mun haluamaa merkkiä, vaikkei turhan yleinen tunnu olevankaan. Toisaalta tuntuu, että oon jotenkin "fiksautunut" niihin yksiin, enkä sitten näe muita, ihan yhtä hyviä malleja ollenkaan, Ajattelinkin joulun jälkeen rekrytä myös miehen vaunubongailuun, niin avaa ehkä mun näkökulmaa. :happy:

Mutta lopultakaan rattaat eivät ole niin iso juttu, useimmat markkinoilla olevat ovat ihan hyviä. Ainoa juttu siinä on, että pitää miettiä omia tarpeita ja mieltymyksiä (vauva ei ole yhtä tarvitseva kuin vanhemmat :grin). Hankinnat-ketjussa avasinkin tätä jo vähän enemmän. Omia lapsia ja sitä kautta rattaitahan mulla ei ole, mutta tosiaan lyhyitä keikkoja oon tehnyt lastenhoitajana ja sitä kautta testannut aika monia lastenvaunuja.

Takaisin