Avuttomat ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mh-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kans raskausarpia tullyt 13- vuotiaana, kun lihoin lyhyessä ajassa todella paljon. Arvet on lantiolla ja reisissä. Toki arvet harmittaa, mut nyt oon "varautunut" ja itse rasvaillut päivittäin Aqualan Plussalla. En oikein tiiä et mitä alkaisin käyttää, kun tuo loppuu.. Tuo on siis äidilleni reseptillä määrättyä ja hän antoi mulle 400g purkin, kun itsellään oli niin paljon. Eli en siis saa samaa rasvaa enää, kun tää loppuu. :(

yhtään uutta arpea ei olla miehen kanssa huomattu vielä. Katsotaan mihin tää menee. :D

Mä en itseäni rasvaile muutoin kuin talvella kun nahka pakostakin pakkasilla kuivaa. Paras "rasva" on Xyliderm. (http://www.xyliderm.fi). Tää on kyllä paras löytö ikinä. Kaverini ihotautilääkäri suositteli ja tällä kyllä häviää kuivuuden ja näpyt iholta. Ajattelin käyttää tätä myös vauvalle koska imeytyy nopeasti eikä jätä iholle mitään rasvaista pintaa. Ja kosteuttaa siis todella tehokkaasti. Arpiani en viitsi rasvailla. Niitä on jo vaaleana ylipainon takia vaikka muille jakaa joten muutama uusi ei missään tunnu :grin

Mä tajusin just pari pv sitten, että ei oo tarvinnut rasvailla jalkojakaan nyt talvella lainkaan. Yleensä ainakin sääret hilseilevät kuivuuttaan, mutta nyt ei juuri mitään. Iho ei ole mitenkään erityisen rasvoittunut, mutta naamankin suhteen oon päässyt tosi vähällä - iho on tosi hyvässä kunnossa, että en meinaa muistaa hoitaa sitä lainkaan. :rolleyes: Rasvailen rintoja ja mahaa silloin, kun muistan, en tosiaan kovin säännöllisesti.

Tyhmä kysymys, mutta esikoisen odottajaa mietityttää. Pitääkö vaunujen, kaukalon ym. kangasosat pestä ennen käyttöä?
Kuulostaa hullulta, kun ovat kuitenkin ihan uusia ja pestynä voi olla vaikea virittää paikalleen. Tietysti esim. vaunun pohjalle laitan lakanan tai harson, kun siellä vaippapyllynä kellitään.
Vaatteet, lakanat jne. pesen kyllä ennen käyttöä.

Mä en ainakaan eskoisen kohdalla kaukalon kankaita pessyt. Vaunuihin laitoin vain lakanan patjan päälle, eikä niitä tosin olisi voinut pestäkään, kun on nahkavaunut...

En minäkään ole uusien vaunujen, autokoppien, sitterien yms... kankaita pessyt. :)

Uusina hankituille pitäis riittää tuuletus, kun ne ei edes tuu suoraan ihokontaktiin. Niin ja joissain voi siis olla samantyyppisiä säilytystä varten lisättyjä aineita kuin sohvissa, patjoissa yms. (mut hajusta pitäis huomata). Sellaset rattaat tms., joissa on pestävät kangasosat, voi kyllä pestä ennen ekaa käyttöä, jos haluaa varmistella, kun eihän siitä haittaakaan oo. :)

Tietääkö joku miten se äitiysloman alkamispäivä lasketaan? Kun sanotaan, että viimeistään 30vrk ennen laskettua aikaa, mut mulla Kelan laskuri siinä hakemuksessa laittaa automaattisesti 35vrk eikä sitä pysty muuttamaan.
Vai voikohan ne mahdollisesti onkia sun tietoja jostain, kun mulla alunperin LA oli 5vrk aikaisemmin, mutta sitä muutettuin ekassa ultrassa :o

Mä oon rasvannut itteeni raskausarpien varalta bodyshopin rasvoilla, toistaiseksi ei ole vielä tullut arpia. Harkitsin myös pitäisikö hommata seuraavaksi Bio oilia, sitä on kehuttu minulle paljon.

Vaunujen/kaukalon uusia kankaita en ajatellut pestä.

Hyvä, kun kerroit, iinama, että se äitiysloma alkaa nimenomaan 30arkipäivää ennen la :D itse olisin laskenut myös viikonloput tuohon 30 päivään, en siis itsekään ole kovin tarkkaan noita tutkinut..

Mulla on jo vaikka kuinka paljon arpia, ei se rasvaus auta, jos ne on tullakseen (geenit). Onneksi itteäni ne ei haittaa ja mies tuskin edes on koko asiaa juuri huomannu. :D

Tosiaan 30 arkipäivää ennen La:ta alkaa. Eli alkamispäivään vaikuttaa esim. pyhäpäivät. :)
Kokeilin rasvaukseen myös tuota kookosöljyä, muuten se olisi jopa parempi kun bio-oil (levittyy minusta helpommin) mutta huhhuij miten kauan meneekään kuivumiseen! Ei kärsimättömän hommaa yhtään.:grumpy:

Vaunuverhoista! Onko ne stantardimittoja, vai onko jokaiselle vaunumerkille omansa? :| Meillä vaunut brion, joten mietin uskallanko tilata ihan mistä vain verkkokaupasta :D ? Toki tuo(kaan) hankinta ei varmasti olisi pakollinen, vaan esim. harso kävivi, mutta antaahan se vähän ilmettä. :happy:

Suosittelen käymään laskemään kelan laskurilla se äitiysloman alkamispäivä. Se on ihan yksinkertainen homma ja sillä saa sen varmasti oikein. :)

Niin ja vaunuverhoista... Meillä ei sellaista ole eikä tule. :) Harsolla pärjättiin esikoisenkin kanssa ja pärjätään nytkin. Sen saa laitettua sillain ilmavasti niin ei tule vaunuihin niin kuuma. En kyllä ole niihin vaunuverhoihin oikein edes tutustunut kun en ole sitä edes kaivannut. :)

Sain Kelalta päätöksen äitiysrahasta ja sitä aletaan maksamaan mulle 29.3 alkaen -eli eikös se silloin tarkoita että mun äippävapaa alkaa samana päivänä?! Nimim. tunnen itseni typeräksi :P

Minä en hankkinut vaunuverhoa esikoiselle, enkä hanki myöskään nyt. Harso/kaksi riittää vallan hyvin. Mielestäni on paljon viileämpi ja harsojakin saa todella kivan värisenä!

Itsellä alkaa äitiysloma 18.4. Sinnekin enää 2,5kk!

Mun mielestä ne vaunuverhot on aika standardikokoisia, mutta varma en ole. :) meillä oli esikolla se ja tykkäsin kovasti. Nyt ajattelin että tekisin sen mallin mukaan vauvalle uuden ihan itse, katotaan nyt saanko aikaiseksi... Tekis toiselle puolelle eri kuvan ja toiselle toisen. Sen verhon saa kyllä sit tosi ilmavasti kuitenki laitettua esim työntöaisoihin kiinni nii ei tuu vaunuissa ihan super tukala olo. Tykkään.

Mulle varoiteltiin esikoisen aikaan, että harso ei suojaa vauvaa auringonsäteilyltä. En tarkistanut asian totuudenmukaisuutta, mut heitänpä tähän viestiketjuun kun huomasin asiasta olleen puhetta.. ☺

Takaisin