Avuttomat ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mh-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lähettääkö työkkäri sulle edelleen siis työtarjouksia yms joissa työn alkamisaika ois sillon kun oot mahd äippävapaalla tai tyyliin synnyttämässä?! :O Miten muuten käytännösä me jäähään äippävapaalle?! Mihin meijän pitää ilmottaa ja mitä?! :D mää oon ihan pihalla tästä kuviosta :P ja mitä rahaa me sillon saadaan kun jäädään ävapaalle? työttömyysturvaa? kun eikös äitiysrahaa aleta maksaa vasta kun vauva on syntyny.. vai oliko se niin.. :P mää oon oikiasti nyt aivan kuutamolla :oops::laughing021

Suoraan sanottanu mie en kyllä oo ees kyylänny niiden työtarjousten yms, alkamisajankohtaa pahemmin :D Mutta kestot on siis saattanu olla tyyliin yli 12kk tai 6-12kk jne, eli ei mitään järkeä. Te-toimiston sivuilla pystyy ilmottamaan sen oma asiointi tai muun vastaavan kautta, mie ilmotin jo joulukuussa niin pistin sinne vain, että koska on laskettu aika yms. Äitiysrahaahan maksetaan äitiysloman alusta alkaen(?) Kolmen aikaan tänään se kela neuvola niin josko sitä sen jälkeen ois taas viisaampi tuostaki asiasta :D

Aivan.. täytynee munki sitte ilmotella sinne työkkäriin jotain vauvauutisia :P Katotaan jääkö työtarjoukset nuihin vai innostuvatko kahta kauhiammin.. Jostain pitää nyt saada selville tuo, että miten ävapaalle käytännössä jäädään ja voiko ävapaata käyttää perusteena sille ettei "tartu" työtarjouksiin.. ihan typerää hommaa kirjotella hakemuksia pakon eessä!! Jos sulla tulee viisastumisia ni infoa toki muaki! :D

Mie yritän tänään viisastua. :D Ja keksiä pätevää syytä jättää menemättä ens viikolla 3tuntia kestävään infoon, josta ei tuu olemaan mitään hyötyä.

Lähettääkö työkkäri sulle edelleen siis työtarjouksia yms joissa työn alkamisaika ois sillon kun oot mahd äippävapaalla tai tyyliin synnyttämässä?! :O Miten muuten käytännösä me jäähään äippävapaalle?! Mihin meijän pitää ilmottaa ja mitä?! :D mää oon ihan pihalla tästä kuviosta :p ja mitä rahaa me sillon saadaan kun jäädään ävapaalle? työttömyysturvaa? kun eikös äitiysrahaa aleta maksaa vasta kun vauva on syntyny.. vai oliko se niin.. :p mää oon oikiasti nyt aivan kuutamolla :oops::laughing021

Äitiysrahan saaminen alkaa siitä päivästä kun jäädään äitiysvapaalle, eli tosiaan noin kuukausi ennen laskettua aikaa (jos jää normaalisti äippävapaalle).
Pitäisi laittaa kyllä itse sinne kelalle hakemusta. Mietin myös itse, että milloinkohan sitä työkkäriin sitten ilmoittaisi asiasta.
Minua ei oikein hotsita hakea enää töitä, kun kohtahan jään kuitenkin äitiysvapaalle.. Ähh voihan...

Voi minkä ketjun löysinkään! Miksen hoksannut tätä jo paljonpaljon ennen??:D Täällä siis kanssa esikoisen odottaja ja kamalasti toinen toistaan typerämpiä asioita pyörii mielessä. Tosiaan joku olikin jo puhunut aijemmin täällä kookosöljystä. Itse käytän Bio-Oilia kerran päivässä, mutta onko kokemuksia tuosta kookosöljystä?:D Se kuitenkin tulisi pitkällä aika välillä varmasti halvemmaksi. :D
Ja juu täälläkään ei sisustusongelmia tule, koska pinnasänky mahtuu tasan yhteen nurkkaan ja hoitopöydästä turha unelmoidakkaan, täytynee hankkia esim. lekmeristä nähtyjä kivoja koreja ja laittaa jollain riippumaan pinniksen reunoihin ja hoitotaso siihen päälle. :)

Mäki tuun taas kyselee "tyhmiä". Mitä te ootte säilyttäny/mitä tarvitsee hoitopöydän laatikoissa/kaapeissa/koreissa? Varmaan vaippoja ja puhdistuspyyhkeitä, mut mitä muuta?

Meillä tulee pesulaput puhdistuspyyhkeiden tilalta (ja vielä kestovaipatkin, jos vaan hermot kestää), kun mulla ja miehellä molemmilla reagoi iho melkeen kaikkeen, ja suurella todennäköisyydellä beibi perii just nää meidän parhaat puolet...
Mutta siis noin muuten tulee nyt mieleen:
- pesulaput ja vesikulho
- pumpulipuikot navan puhdistukseen
- vanulaput/vastaavat silmien puhdistukseen
- voiteet, talkit ja semmoiset, jos niille tulee tarvetta (alkuun mennään näytepakkauksilla)
- harsoja (menee hoitotason suojina, ilmakylpyjen ajan lämmikkeenä jne)
- ehkä joku lelu siihen sitten, kun vauvalla on sen verran ikää, että hermot meinaa mennä siihen paikallaan makoiluun. :D

Kun meillä on tilanpuute, niin ei siis ole erillistä hoitopöytää vaan hoitotaso pinniksen päällä ja vieressä kapea lipasto, johon nää tavarat tulee, ja siihen myös vaatesäilytystä. Ei tartte sitten eri paikasta lähteä kaivelemaan vaatetta. Muutenkin siihen lipastoon yritetään mahduttaa kaikkea muuta vauvakamaa, tyyliin niistäjä (tai Baby-Vac, kun sisko sitä suositteli), hiusharja, kynsisakset ja semmoista. Saa nähdä, miten kaikki sopii tuohon minilipastoon, suuret on suunnitelmat ainakin. :'D

Voi minkä ketjun löysinkään! Miksen hoksannut tätä jo paljonpaljon ennen??:D Täällä siis kanssa esikoisen odottaja ja kamalasti toinen toistaan typerämpiä asioita pyörii mielessä. Tosiaan joku olikin jo puhunut aijemmin täällä kookosöljystä. Itse käytän Bio-Oilia kerran päivässä, mutta onko kokemuksia tuosta kookosöljystä?:D Se kuitenkin tulisi pitkällä aika välillä varmasti halvemmaksi. :D
Ja juu täälläkään ei sisustusongelmia tule, koska pinnasänky mahtuu tasan yhteen nurkkaan ja hoitopöydästä turha unelmoidakkaan, täytynee hankkia esim. lekmeristä nähtyjä kivoja koreja ja laittaa jollain riippumaan pinniksen reunoihin ja hoitotaso siihen päälle. :)

Mulla ei oo kokemusta kookosöljystä, mutta liputan Bio Oilin puolesta! Mulla loppui ihon kutina parin käyttökerran jälkeen (rinnoissa) ja raskaana olevalla kaverilla raskausarpien "eteneminen" pysähtyi kuin seinään.
Tyyristähän se on kyllä tosiaan. :confused:

Bio-oilista sen verran että kerran rasvailin itteni sillä ja kävelin samantien suihkuun ja kuurasin itteni puhtaaksi....voi kamala sitä lemua, tuoksua oli ku wunderbaumissa eli ei toiminu mulla kun olen hajusteille herkkä. Muuten varmaan ihan ok tuote. Nyt olen rasvaillu ihan essexin hydrogeeli lotionilla.

Kaivoinpa Bio-Oilin laatikosta ja laitoin sitä mahaan (alavatsaan ihan häpukummun rajoille kun oli uusi raskausarpi jo nyt ilmestynyt..).
Tuli ihan joulupuuro mieleen! :wideyed:

Mulla on ollu melkein alusta saakka käytössä kylmäpuristettu luomu kookosöljy, noin vitosenkohan makso ja edelleen sama purkki käytössä. Vatsan alueelle, rintoihin ja kasvoille käytän. Raskausarpia on tullu vatsalle enivei, mutta mulla nousi kyllä painokin niin räjähdysmäisesti etten ihmettele.. Kasvojen iho on hyvässä kunnossa, akne hellittäny lähes kokonaan :) en siis muita rasvoja naamaan laita. Oon kyllä tykänny! :)

Mä käytän bio-oilia sillon tällöin kun jaksan, muuten rasvailen perusvoiteella. (Haju vähän häiritsee) Tuntuu että kaikki hajustetut tuotteet, jotka oon ottanu käyttöön kesän aikana, eli ovat olleet suht uusia tuoksuja vielä raskauden aikana, aiheuttaa vieläkin pahoinvointia. Nyt mennään siis hajustamattomilla ja parilla sellasella tuotteella kun on ollut jo useamman vuoden käytössä :)

Mulla on päivittäisessä käytössä ollu alusta asti kookosöljy ja sheavoi. Ja ennen raskautta jo, mut ei ihan päivittäin.
Ei oo ainakaan vielä ilmestyny raskausarpia, vaikka vatsa on kasvanu vauhdilla yhtäkkiä. Mut saa nähä mikä on sit lopputulos raskauden jälkeen :)
Toi sheavoi on musta tosi hyvää muutenkin, jos sattuu kärsii erityisen kuivasta ihosta. Se on aika paksua tavaraa, kiva laittaa etenkin yöks.

Minulla ei oikeastaan ole mitään sanottavaa rasvoista, koska en niistä mitään juurikaan tiedä. Sitä vaan ajattelin toimittaa, että ehkä se on just ihotyypistä kiinni tuleeko arpia vai ei. Ikinä en ole raskauden aikana mahaani tai tissujani rasvaillut (ainakaan tarkoituksella:D), eikä ole yhtään arpea näkynyt, vaikka maha ja vauvat sen sisällä ovatkin olleet jättiläisiä.

Sitä vaan, että ehkä ihan perusrasvallakin saattaa pärjätä. :)

Muakin vähän häiritsee Bio Oilissa se haju... Mutta sitkeesti oon siitä huolimatta sitä mahaan, rintoihin ja vyötärölle laittanut kerran päivässä. Mulla kanssa paino noussut todella paljon ja silti ei ole arpia vielä ainakaan tullut.
Tosin, tosi moni on kertonut, että arvet on tullut siinä vaiheessa kun La on ohitettu :meh:.

Ja muoks: oon kyllä lukenut, että arpien tuleminen on tosiaan lähinnä kiinni ihotyypistä. Eli toisille niitä ei vaan tule koskaan.

Mulle tuli ensimmäiset "raskausarvet" rintoihin 13-vuotiaana ku rinnat kasvo. Eli oon siis helposti arpeutuvaa sorttia, kuten äitinikin... Esikoista odottaessa ekat raskausarvet tuli jo viikolla 12, mahaa ei ees ollu ja silti pienet arvet tuli keskelle alavatsaa. :/ Siitä sitten repes koko maha, eli oon arvilla ihan kylkiluihin saakka. Arpia tuli lisäksi reisiin ja olkavarsiin. Tähän vaikutti tosin n. 30kg painonmuutos 9kk aikana. Nyt en siis usko että lisää arpia tulee, kuhan ei vanhat kipeytyis. Oli esikoisen loppuraskaudessa maha niin hellänä et ei melkein pystyny pitään paitoja päällä :(
Ensin arpiin oli vaikea suhtautua, tuntu rumalta. Vuodet kuitenkin on haalistanu arpia ja auttanut ylipäätään omaan kehoon suhtautumiseen.. Nykyään oon ylpeä mun tiikeriemoraidoista! Yhtään en antas pois jos se tarkoittas että mulla ei olis noin upeeta tyttöä! ♡

Mulla on joskus tullu arpia sisäreisiin, kun alko rasvaa kerääntyy teinin tikkujalkoihin..
Siks mä nyt oonki rasvaillu, et jos niitä mahdollisesti tulevia pystyis ees vähän lieventämään tai jopa välttämään :)

Mulla on myös rintoihin ja reisiin tullut arvet jo teini-iässä. Siksi oonkin ollut ihan varma, että tää raskaus jos joku kyllä saa arvet aikaseks, mutta vielä siis selvitty ilman :).

Mä oon rasvaillu ihan perusvoiteella vatsaa. Hajusteettomalla rasvalla, kun melkein kaikki touksut tuntuu niin voimakkailta ja pahan hajuisilta...Ei oo ainakaan vielä arpia:)

Takaisin