Alkuraskauden ultra

Meilläkin viikko vielä ultraan. Jos se on ok, niin aion jo kertoa työnantajalle ja esikoisen perhepäivähoitajalle.

Mäkin ajattelin kertoa työnantajalle jo suht aikaisin jos ultrassa näkyy toivottu tulos - voisi yrittää keplotella vähän vähemmän stressaavan ja vähemmän matkustamista vaativan projektin sen avulla seuraavaksi :)

Mä yritän päästä alkuraskauden ultraan miehen kanssa, mutta voi olla että joudun menemään yksin. Aikaa ei ole vielä varattu, mutta täytyy varata heti ens viikolla.

Mun raskaus on muuttunut yhtäkkiä niin oireettomaksi, että on alkanut pelottamaan. Alkava pahoinvointi on väistynyt ja muutenkaan ei ole oikein tuntemuksia verrattuna esikoisen raskauteen. Joten tässä mietin, että jos varaisikin jo tulevalle viikon torstaille yksityisen ultran ja se olisi 6+3 ( meinasin mennä alunperin vasta 7+0, mutta en tiedä pystynkö elämään niin kauan epätietoisuudessa). Mitä mieltä olette, onkohan 6+3 liian aikaisin, että jäisi esim. syke näkymättä ym.?

Mun raskaus on muuttunut yhtäkkiä niin oireettomaksi, että on alkanut pelottamaan. Alkava pahoinvointi on väistynyt ja muutenkaan ei ole oikein tuntemuksia verrattuna esikoisen raskauteen. Joten tässä mietin, että jos varaisikin jo tulevalle viikon torstaille yksityisen ultran ja se olisi 6+3 ( meinasin mennä alunperin vasta 7+0, mutta en tiedä pystynkö elämään niin kauan epätietoisuudessa). Mitä mieltä olette, onkohan 6+3 liian aikaisin, että jäisi esim. syke näkymättä ym.?

Voihan sinne mennä, jos on valmis ottamaan sen riskin että se on liian aikaista ja menee "hukkaan". Ite varasin 6+5 ja sitä aikaisemalle ei olisi suostunut edes ottamaan, sanoivat että tuokin on jo ihan rajoilla. Mut ultrattiin keskarilla jo 5+6 koska epäilys kohdunulkoisesta/keskenmenosta ja silloin ei näkynyt sykettä. Eikä kyllä oikein mitään muutakaan, ja jäinkin miettimään että mahtaako näkyä edes vielä sillon 6+5.

Ymmärrän huolen oireiden katoamisesta, mulla oli eka viikko plussasta erittäin vahvoja raskausoireita mutta katosivat sitten kertaheitolla kaikki väsymystä lukuunottamatta kuin tuhka tuuleen. Vieläkään ei tunnu yhtään siltä että olisi raskaana, kun ei tunnu.. mitään, miltään. Myöhemmin pääsin ultraan tosiaan muista syistä eikä se kesken ollut mennyt, ja nyt osaan vain nauttia tästä vähäoireisuudesta, yritä sinäkin! :)

Pitäisi siellä jo sykkeet näkyä, ja ihan suositusten mukainen aika, kun ar ultraan suositellaan mentävän rv 7 alkaen (6+0 - - >). :-)

Leijonaemo, Perhe-Arten sivuilla taisi lukea että 6+3 pitäisi normaalisti näkyä. Itse olen menossa jo silloin kun on oviksesta laskettuna vasta 6+1, menkoista laskettuna enemmän. Tosin olen kyllä varautunut siihen, että jos ei näy niin tulee uusi ultra 1-2 vk päästä ja väliaika on todennäköisesti aika raastavaa.

Onko nyt siis muita vielä käynyt ultrassa kuin Katarina92? Ilmeisesti nyt alkavalla viikolla on moni menossa, muistakaahan laittaa tänne sit päivitystä! :) itse täytyy yrittää pinnistää perjantaiaamuun asti!!!

Minä kävin Mjais perjantaina ultrassa! :) Viikkoja vastaava (6+6/7+0) pieni ihme sieltä löytyi. Oireettomuuden ja torstaisen oranssin vuotelun takia menin ja olin mennessä ihan varma huonoista uutisista. Ihana yllätys olikin nähdä (ja kuulla!) vahva syke. :)

Mulle kävi esikoisen odotuksessa juuri näin, eli oireet tulivat ja menivät. Olin ihan paniikissa, mutta kovasti minua silloin lohduteltiin, että oireiden vaihtelu kuuluu asiaan. Ja oikeassa olivat, raskaus eteni normaalisti. :) En tosin tiedä helpottaako tämä tieto yhtään, itseäni ei esikoisen odotuksen aikana rauhoittanut mikään muu kuin ultran ruudussa näkyvä sikiö sykkeineen...:grin

Mulle kävi esikoisen odotuksessa juuri näin, eli oireet tulivat ja menivät. Olin ihan paniikissa, mutta kovasti minua silloin lohduteltiin, että oireiden vaihtelu kuuluu asiaan. Ja oikeassa olivat, raskaus eteni normaalisti. :) En tosin tiedä helpottaako tämä tieto yhtään, itseäni ei esikoisen odotuksen aikana rauhoittanut mikään muu kuin ultran ruudussa näkyvä sikiö sykkeineen...:grin
On mukava kuulla positiivisia tarinoita! Tulee vain helposti verrattua oireita esikoisen odotukseen ja sitten jos joku menee erilailla, niin mieli aiheuttaa jättimäisen kriisin :bored:

On mukava kuulla positiivisia tarinoita! Tulee vain helposti verrattua oireita esikoisen odotukseen ja sitten jos joku menee erilailla, niin mieli aiheuttaa jättimäisen kriisin :bored:

Jos tähän pitäisi veikata, niin sanoisin syyksi, että tämä tulokas taitaa olla eri sukupuolta kuin esikoisesi. :)

Jos tähän pitäisi veikata, niin sanoisin syyksi, että tämä tulokas taitaa olla eri sukupuolta kuin esikoisesi. :)
Voi kunpa johtuisikin siitä. Tuntuu vain oudolta, että ensin tulee lievä pahoinvointi viikoksi ja yhtäkkiä oireet häviää. Samoin vatsa muuttui ilmapalloksi ja nyt ei ole yhtään mitään tuntemuksia. Kylmä olo on ja välillä harvoin repäisykipuja, mutta muuten tuntuu ihan normaalilta :sad001

Paljon teillä on maksanut yksityisellä ultrat? Hirveen vaikea löytää netistä hintoja, tai sit en osaa vaan hakea :(

Voi kunpa johtuisikin siitä. Tuntuu vain oudolta, että ensin tulee lievä pahoinvointi viikoksi ja yhtäkkiä oireet häviää. Samoin vatsa muuttui ilmapalloksi ja nyt ei ole yhtään mitään tuntemuksia. Kylmä olo on ja välillä harvoin repäisykipuja, mutta muuten tuntuu ihan normaalilta :sad001

Toivon ja uskon, että näin se on! Itselläni on sellaisesta kokemusta. Olin ihan paniikissa oireettomuudesta ja menin yksityiselle, ja siellä kokenut gyne sanoi, että taitaapi olla vain eri sukupuolta tämä. Ja niin hän oli. :) :) :)

Leijonaemo: mulla kävi myös perjantaina juuri nuin kun Taifuunikin sanoi! Oireettomana menty, vähän repäisykipuja ja illalla turvotusta ja siinä se. Pe menin ultraan "kuulemaan tuomiota" ja sainkin nähdä pienen sydämen jumputuksen. :) Ja lääkäri tuumasi, että kahden pojan jälkeen tämä sitten taitaa olla tyttö, jos niin eriltä tuntuu. :D

Mie sain neuvolan kautta ultran jälleen, ois 2.3. eli 6+6. Jännittää! Vaikka ei se tuo mielenrauhaa kun hetkeksi, ei enää viime kokemuksen jälkeen kauheesti lohduta tilastot että km-riski ois pienempi sykkeen toteamisen jälkeen...

Sallahaa Mukava että pääset ultraan, ja vaikkei se huolta kokonaan poista, niin ainakin se vähän jaksottaa sitä odottamista. :-)

Hmm. Neuvolasta terkkari soitti. Pääsen ultraan vasta rv 8-10, musta ärsyttävän myöhään. Kuitenkin rv 12 sit jo nt-ultra, jos ja kun kaikki sitä ennen hyvin. Pitäisköhän sitä varailla omaan laskuun yksityiselle vielä rv 7 ultra, vai malttaisko odottaa tota kunnallista ultrausta. Viikkoon 10 on vielä aika pitkä aika, kun nyt 5+2!

Mie sain neuvolan kautta ultran jälleen, ois 2.3. eli 6+6. Jännittää! Vaikka ei se tuo mielenrauhaa kun hetkeksi, ei enää viime kokemuksen jälkeen kauheesti lohduta tilastot että km-riski ois pienempi sykkeen toteamisen jälkeen...

Tämän takia itse jätän ar-ultran nyt väliin. Kummassakin km:ssa sykkeet näkyivät hienosti 6+, vaan kehitys loppui silti viikko-pari ultran jälkeen. Maltan nyt odottaa nt-ultraa ja varmaan dopplerilla koitan hakea sykettä 10-viikosta eteenpäin (jos vuoto ei ala aiemmin). Muistaakseni esikoisesta kuuluivat 10+jotain.

Takaisin