Alkuraskauden ultra

Mangusti_

Piirimestaruustason postaaja
Maaliskuun äidit 2019
Aiotteko käydä? Milloin? Tiedättekö hyviä ar-ultrapaikkoja, joita suositella? :) Ja tuloksiakin sitten tänne!
 
Minä ajattelin kanssa ystävänpäivän jälkeen, 16.2. olisi rv 7+0. :) Aikaa en ole vielä uskaltanut varata.
 
Tarkoitus olisi käydä, koska haluan tietää, että kaikki on hyvin jo ennen nt-ultraa. Edellisessä raskaudessa pääsin neuvolan ultraan, mutta jos en tällä kertaa pääse niin täytyy mennä yksityiselle.
 
Mää aion myös, en millään jaksa oottaa nt-ultraan parin kuukauden päähän. Pitäiski varata aika, varmaan johonki helmikuun puoliväliin.
 
Minä arvon ja arvon menisinkö ar-ultraan vai en. Oulussa on ihana meri-oulun neuvola, jossa hinta ei päätä huimaa (tosin ei ne laitteetkaan, ainakaan pari vuotta sitten, mitkään huiput ole). Toisaalta haluisin vaan luottaa, että jos ei kerran vuotoja jne.tule, kaikki on hyvin. Mutta malttaako?! :D Viime raskaudessa käytiin 8+0 ja kyllähän se mieltä rauhoitti nähdä pieni käppyrä siellä hyvinvoivana. :)
 
Neuvolasta sain ultran 13.2. silloin viikkoja pitäis olla 6+5.
Soitin siis neuvolaan kysyäkseni neuvoa haamuplussien luotettavuudesta ja sanoivat että voi luottaa ja antoivat ajan.
 
Mä ajattelin koko yrittämisen ajan, että tottakai varhaisultraan. Nyt on kuitenkin alkanut tuntua siltä, että mielummin nekin rahat käyttäisi vauvan tarvikkeisiin. Saa nähdä miten mieli ehtii (taas) muuttua :grin
 
Pk-seudulla itselläni ensimmäinen neuvolatapaaminen meni tuonne 9+5, joten tässä pohtii että olisi kiva jossakin käydä ennen sitä. Täytyy vähän katsella missä hinnoissa nuo ultrat pyörii. Helsingin Pehe Artekin näköjään nostaa hintoja 1.2 lähtien ja jatkossa 90 luokkaa tuon 62e sijasta..
 
Mulle toi varhaisultra auttaa kun kierto niin epäsäännöllinen ja kun keskenmenotaustaa niin rauhoittaa. En pystyisi odottamaan np-ultraan asti että saisin tietää onko siellä sittenkään elämää.
 
Mä varasin 26.2, jolloin olis kai 7+6 :) sinnekin on tyyliin kuukausi :eek:
 
Kuinkahan aikaisin tuonne varhaisultraan kannattaisi aikaisintaan mennä? Kaveri on menossa 6+0, mikä tuntuu musta hirveän aikaiselta. Itse mietin, että joskus 7+0 vois olla hyvä?
 
Kuinkahan aikaisin tuonne varhaisultraan kannattaisi aikaisintaan mennä? Kaveri on menossa 6+0, mikä tuntuu musta hirveän aikaiselta. Itse mietin, että joskus 7+0 vois olla hyvä?
Riippuu paljon siitä, kuinka hyvät ultralaitteet on, että miten näkyy. Itse olen ajatellut, että jos pääsen neuvolan kautta ultraan, niin menen varmaankin rv8+ (huonot laitteet!). Mutta jos täytyy varata yksityiselle, niin varmaankin uskaltaudun rv6+3 tai siitä eteenpäin, koska tiedän lähes päivälleen raskausviikot. Jos tiedät tarkkaan, milloin olet ovuloinut yms, niin helpompi varata aikaa. Mutta jos raskausviikot on yhtään epävarmat niin ottaisin varmanpäälle ja varaisin vähän myöhemmin.
 
Ei käyty viimeksikään eikä varmaan nytkään. Jos halvempaa lystiä ois niin sitten ehdottomasti. Jotenkin se aika sitten kului kuitenkin ja jaksoi odottaa ensimmäistä ultraa, jospa nytkin :)
 
Ja sydän alkaa sykkiä viikolla kuusi, niin onhan siinä riski että 6+0 käviski niin, että kehitys on pikkuisen jäljessä ja sykettä ei näkyiskää ...

Mä kävin viimeksi just 6+3 ja koon puolesta oli kai 6+0, vaikka tiesin tarkalleen ovulaatiopäivän. On kuitenkin niin kallista lystiä, että nyt otan varman päälle. Muuten olisin mennyt ehkä vähän aiemmin, mutta edellisellä viikolla on työmatkaa yms. niin ei ehdi.
 
Takaisin
Top