Mun ultra on 19.2. Perhe-Artessa, sieltä saa kätilön ultran vähän yli kuudella kympillä.
Neuvola kaksi päivää myöhemmin. :)
Neuvola kaksi päivää myöhemmin. :)Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Neuvola kaksi päivää myöhemmin. :)Mistä moinen tunne? Olikos sinulla aiempaa kokemusta tuulimunasta? Ymmärrän sua täysin, tästä samasta syystä itsekin on pakko päästä varhaisultraan. Tulisin kirjaimellisesti hulluksi, jos pitäisi odottaa nt-ultraan saakka. Olisin hankkiutunut ar-ultraan hinnalla millä hyvänsä, mutta olin hyvilläni, kun neuvola teki suosiolla lähetteen. Ainut, mistä jouduimme neuvottelemaan, oli tuo ajankohta: itse olisin halunnut mieluummin jo 6+jotain, terkka ehdotti 9+jotain (!!!), mutta sain sen 7+jotain. Niin, ainakin se syke sitten näkyy, jos on näkyäkseen. Sanoisin, että oireeni ovat kyllä tällä hetkellä vahvempia kuin tuulimunassa, mutta voi tietysti olla, että oma mieli tekee tässä kohtaa tepposet. Yhtä lailla tuulimunaraskaudessa oli pahoinvointia, palelua ja tuli jopa maitoa rinnoista...Niin vahva tunne tuulimunasta, että pakko varailla oman mielenrauhan takia ultra ensi viikon perjantaille16.2. Viikkoja silloin 6+4 eli sykekin pitäisi näkyä jos on näkyäkseen.
Mistä moinen tunne? Olikos sinulla aiempaa kokemusta tuulimunasta? Ymmärrän sua täysin, tästä samasta syystä itsekin on pakko päästä varhaisultraan. Tulisin kirjaimellisesti hulluksi, jos pitäisi odottaa nt-ultraan saakka. Olisin hankkiutunut ar-ultraan hinnalla millä hyvänsä, mutta olin hyvilläni, kun neuvola teki suosiolla lähetteen. Ainut, mistä jouduimme neuvottelemaan, oli tuo ajankohta: itse olisin halunnut mieluummin jo 6+jotain, terkka ehdotti 9+jotain (!!!), mutta sain sen 7+jotain. Niin, ainakin se syke sitten näkyy, jos on näkyäkseen. Sanoisin, että oireeni ovat kyllä tällä hetkellä vahvempia kuin tuulimunassa, mutta voi tietysti olla, että oma mieli tekee tässä kohtaa tepposet. Yhtä lailla tuulimunaraskaudessa oli pahoinvointia, palelua ja tuli jopa maitoa rinnoista...
Mä en oikein osaa sitä tarkemmin kuvaill. Se on vaan sellainen vahva fiilis. Juontuu ehkä eniten oireettomuudesta ja erityisesti repäisykipujen/ kohtutuntemusten puuttumisesta, joita ekassa raskaudessa oli paljonkin heti varhaisilla viikoilla. Pahoinvointi alkoi silloinkin vasta joskus rv 7, joten sen puuttumisesta en ole vielä edes huolissani. Mulla siis ei aiempaa kokemusta tuulimunasta ole.Tuulimunasta. Mun eka raskaus oli tuulimuna, np-ultrassa huomattiin, ei mtn vuotoja ja ihan raskausoireet kokoajan. Seuraava raskaus, josta esikoinen syntyi, oli ihan samantyyppinen oireiltaan. Nyt, vaikka on alussa, melko samantyyliset oireet. En pysty päättelemään mitään.
Nyt ei vaan pysty oottamaan ikäänkuin sinisilmäisenä viikolle 12, vaan pitää päästä varhaisultraan. Toisen raskauden alussa oli kyllä ihan kamala pelko ennen varhaisultraa, että mitä jos taas on tuulimuna, mitä jos ei taaskaan ole alkiota, onko joku vialla. Toisaalta nyt on esikoisen olemassaolon takia tässä odotuksessa tietty rauha. Mutta ymmärrän huolesi Hopeareunus! Ja tuon, että jos on sellainen fiilis. Toivotaan, että kaikki menee parhain päin! :) ❤

Perhe Arten hinnastossa lukee että tohon ultraan lisätään vielä toimistomaksu 17€. Eli ei 62€ vaan 79€ Lahdessa. Me käytiin siellä esikoisen 4D-ultrassa ja oli ihan mukava paikka. Mäkin haluaisin nähdä pikkuisen mutta en tiedä raaskiiko nyt maksaa, menoja remontin alkaessa nimittäin riittää.
Onpa jännää. Mäkin laittelin omalle th:lle neuvolaan viestiä, että pitäisi varata alkuraskauden neuvolakäyntiä ja josko hän laittaisi mulle myös lähetteen ar-ultraan - meillä siis saa kunnallisella kaikki ar-ultran. Pyysin myös, josko pääsisin käymään hcg-verikokeessa vielä tällä viikolla, saisi vähän mielenrauhaa.
Tästä se hätäily ja huolestuminen taas lähtee. :)

Päijät Hämeessä pienessä kunnassa pääsee ainakin :)Vau, missäpäin on noin hyvin asiat?:) Täällä ei saa vaikka ois useampia keskenmenoja taustalla![]()