Alkuraskauden ultra

Sain tänään kutsun varhaisultraan viikon päähän. Silloin arvioisin olevan 7+0. Kauheasti jännittää ja viikko tuntuu pitkältä ajalta odottaa. Toisaalta sittenpähän pitäisi näkyä syke, jos kaikki on hyvin, vaikka omat laskuni heittäisivätkin. En ole edes varannut neuvolaa ennen ultraa, kun harmitti niin viimeksi perua kaikki tyhjän kohdun takia. Onneksi tässä on hiihtolomareissua ja muuta tekemistä. Muuten vaan istuisin kotona kellon ja kalenterin edessä ja hermoilisin, kun aika ei kulu.:smiley-angry016

Mä kävin viime raskaudessa kahdesti varhaisultrassa. Ekan kerran 5. viikolla, että raskaus oli kohdussa ja sitten vasta 9. viikolla, jolloin selvisi raskauden päättyneen 6-7.viikolla.

Tällä kertaa päätös on luultavasti aika helppo, koska rahatilanne on sen verran tiukka juuri nyt ettei viitsi yhtään ylimääräistä pistää palamaan. Mikä on ehkä ihan hyväkin, koska mä varmaan stressaisin joka tapauksessa, vaikka kävisin joka viikko ultrassa :rolleyes: Olisi kyllä kiva, jos julkisella olisi mahdollisuus yhteen varhaisultraan, varsinkin kun on jo kaksi keskenmenoa takana.

Ajatteliko kukaan fanaatikomamma:woot: mennä kahdesti varhaisultraan?

Kävin jo kahdesti, kun ekassa löydös oli epäselvä (tosin maksoin vain toisesta). Ajattelin mennä vielä parin viikon päästä kertaalleen kun huolestuttaa ajoittainen verenvuoto.

Mie kävin esikoisesta 7+0 ja 9+4. Viimeksi kkm todettiin 9+1 ja oli menny kesken 7+0 niin siksi aattelin mennä nytkin kahteen otteeseen, jos pe syke löytyy...

6+4

Käytiin varhaisultrassa yksityisellä rv6+3 ja neuvolalääkärissä ultrataan rv10+2 seuraavan kerran eli parin viikon päästä. Toivottavasti siellä silloin edelleen sydän sykkii ja sikiö on kasvanut :rolleyes:

Itse aina odottelen ihan kärsivällisesti nt-ultraan asti, ainakin sitten on melko varmaa että kaikki on aikalailla hyvin. En ole koskaan sellainen hätäilijä.

Tiesittekö muuten että Tallinnan naistenklinikalla on edullinen 3D- ultra jos haluaa sitten myöhemmin kurkistaa tarkemmin kuka siellä on? Moni on käynyt ja ollut tosi tyytyväinen ja se hinta on oikeasti tosi halpa, ellei ole äskettäin muuttunut.

Mulla oli sitä pientä tuhrua, joten voi olla et tulee vielä toinen käynti ultrassa. Jos siis alkaa uudestaan/enempi vuotaa.. Tänään oli neuvolassa siitä puhe ja tuntu et aika herkästi se täti laittaa näytille. Sovittiin et meen ainaki kuuntelee sydänäänet parin viikon päästä...

Tyhmä kysymys mutta maksaako se neuvolan kautta varattu raskauden keston määritys ultra jotain? Yhtään en muista vaikka edellisessä raskaudessa siinä kävin..

Mulla oli esikoisen nt-ultra kaikkiaan jo viides ultra xD Mut sillon jouduin käymään rv 4 ja 5 gynenpolilla ku-epäilyn poissulkemiseksi, sit neuvolan ar-ultra ja yksityisellä paniikkiultra ennen tuota ekaa varsinaista kunnallista...

Musta on ihan älytöntä, että oikeesti nt-ultra on vasta eka, joka kuuluu kaikille. Siis joo nostan hattua niille jotka sinne asti malttaa rauhassa oottaa ja luottaa vaan, että kaikki on hyvin, mut se on itelle aivan liian pitkä aika elää epätietoisuudessa. Liian paljon tiiän näitä tuulimuna- ja keskenmenotapauksia, jotka on selvinny vasta nt-ultrassa. Ois jotenkin hirveetä elää koko eka kolmannes ihan pimennossa, jos ei ois doppleriakaan mahollisuus käyttää! Mut kaikilla ei toki oo mahollisuutta ultraan aiemmin, vaikka kuin ois halukkuutta, ja se just niin väärälle tuntuukin :(

Tiesittekö muuten että Tallinnan naistenklinikalla on edullinen 3D- ultra jos haluaa sitten myöhemmin kurkistaa tarkemmin kuka siellä on? Moni on käynyt ja ollut tosi tyytyväinen ja se hinta on oikeasti tosi halpa, ellei ole äskettäin muuttunut.
Paljonko muutes maksaa ? Olen näitä selannut ja hintahaitari ainakin pääkaupunkiseudulla on laaja, 150€ ylöspäin
Ovatko ne myös tunnin aikoja ?

Helsingin Perhe-Arten 79e (sis. toimistomaksun) kätilön tekemä ultra oli kyllä tosi sopivan hintainen ja käynti tuntui hyvin 'kotoisalta' ja asiantuntevalta. Tän tyylisiä paikkoja saisi olla enemmänkin, hyvä markkinarako. :)

Plussaa myös lauantai-ajoista!

Helsingin Perhe-Arten 79e (sis. toimistomaksun) kätilön tekemä ultra oli kyllä tosi sopivan hintainen ja käynti tuntui hyvin 'kotoisalta' ja asiantuntevalta. Tän tyylisiä paikkoja saisi olla enemmänkin, hyvä markkinarako. :)

Plussaa myös lauantai-ajoista!
Mä kans tykkäsin Lahden vastaanotosta :)

Täällä raskausdraama tarjoaa yllättäviä käänteitä! Kohdussa möllötti hattivatin näköinen otus sykkeen kera!<3 Kooltaan vastasi 7+2, vaikka todellisuudessa pitäisi olla vähintään 8+1! Ovis siis saatu tikuilla kiinni ja raskaustestikin näytti tosi ajoissa plussaa. Pistää vähän huolettamaan kyllä, vaikka mittausvirhemarginaali gynen mukaan onkin +/- 4 vrk. Mutta näillä korteilla pelataan ja katsotaan mitä tapahtuu!:)

Takaisin