Alkuraskauden ultra

Jännä, miten iso hintahaitari näissä varhaisultramaksuissa. Mulla ei tullut mitään kela-korvauksia, joten pidän omaa laskua 222e (terveystalo) aika tyyriinä. Tosin mielelläni maksoin, kun hävisi se kamala stressi... Ainakin vähäksi aikaa. :)

Mulla makso terveystalolla 210€ alkuraskauden ultra. Esikoisesta oli vielä pikkusen enemmän..

Meillä mitta oli 4,5mm ja viikkoja 7+0 omien laskujen mukaa..
Lääkäri ei kyl sanonu et pitäis uuestaa katella tai mitää.. mut tuntuu tosi pieneltä mitalta jos viikkoja pitäis olla jo 7

Mä en nyt tiedä yhtään. Uskaltaisinko mennä 6+5 (laskurin mukaan) ar-ultraan vai onko varmempi oottaa 8+ viikolle? Ei jaksais..

Meillä oli 13,2mm ja 7+4.
Tuossa oli joku hassu senttimittakin tossa kuvassa (4,27cm), meneekö nyt jollain ne sekaisin? Kätilö sanoi, että kasvaa jonkun millin päivässä nyt :o

Ihan huvikseen kysyn kun ei meillä tosiaan kunnolla saanut mitattua niin te ketkä ootte käyny ultrassa noin 7+0 viikoilla niin millasia mittoja ootte saanu?

En vaan pääse tästä miun paniikista mihinkään kun oireita ei oo edelleenkään ja lääkäri ei kunnon mittaa saanu..

Meidän "Valo" oli eilen rv7+3 11.7mm.

mulla oli sama 11,7mm ja sanottiin et on siinä 7+2 - 7+3 ja viralliseks kirjotti sillon 7+2.

Meillä ei neuvolalääkäri vaihtanu silti laskettua aikaa vaikka heitti viikolla niistä menkoista laskettuna. Sano että virallinen LA tulee nt-ultran mukaan koska kuulemma siinä vaiheessa noiden ihmisten alkujen kasvu tasaantuu.

Pelko tuulimunasta osoittautui turhaksi. Mikä helpotus! 7+2 mukainen pikkutyyppi löytyi ruskuaispusseineen (la 11.10.). Oli mielenkiintoista nyt hoksata miten ovis käyttäytyi, kun ekan synnytyksen jälkeen ovisoireet olleet aika voimakkaat.

Hyvältä näytti kaikkineen. :) Lupaan itselleni, että nautin nyt joka päivä tästä olotilasta.

SannaMamma, riippuu varmaan miten säännöllinen kierto tai varma tieto oviksesta sulla on. Jos on varmaa tietoa niin 6+5 pitäis jo riittää mutta varmuudeksi voi odotella vielä muutaman päivän 7+jotain tai enemmänkin jos on epäsäännöllinen kierto eikä varmuutta minkä ikäinen oikeasti on.

Ihanaa lueskella teidän hyviä uutisia :) Itellä ar-ultra vasta 13.3 (tuolloin 7+5), voihan jännitys. Ajattelin eka varata jo viikkoa aiemmaksi 6+5 kohdalle mut aattelin että ehkä otetaan varman päälle.

Mä en nyt tiedä yhtään. Uskaltaisinko mennä 6+5 (laskurin mukaan) ar-ultraan vai onko varmempi oottaa 8+ viikolle? Ei jaksais..

Jos kesto on varma niin miksei, mutta jos on mahdollista ettei ole noin pitkällä niin on riski ettei vielä näy. Mä kävin puolipaniikissa tuhtutteluvuodon takia sillon kun oli virallisesti 6+2 mutta oviksesta vähemmän, ja ultralöydös oli ihan epäselvä, jotain ehkä kohdun sisällä ja jotain ehkä ulkopuolella, mikä hyvänsä normaaliraskaudesta kohdunulkoiseen tai tuulimunaan mahdollista. Oli aika stressaava viikko odotella sitä kontrolliultraa.

Noista hintaeroista.. Sillä on iso merkitys ultraako kätilö vai lääkäri. Terveystalossa vissii lääkäri ja siksi korkea hinta

Joo, terveystalossa ultra on 100 euroa, siihen päälle erikoislääkärin palkkio jonka jokainen lääkäri ilmeisesi määrittelee itse n. 100 euroa ja sit joku parinkympin toimistomaksu.

Takaisin