Alkuraskauden ultra

Lähtökohtaisesti mulle on tehty aina ar-ultra alakautta ja nt ja rakenneultra vatsan päältä, mutta aina on vaihdettu reittiä jos ei näy hyvin. Tässä raskaudessa ar-ultra aloitettiin alakautta, mutta huonon näkyvyyden takia siirryttiin vatsan päältä katsomaan, ja yllättäen siitä näkyi huomattavasti paremmin vaikka ei tuo meikäläisen mahareppukaan mikään mitätön ole. :wideyed:
 
Minäkin kävin tänään ultrassa. Yllätys oli melkoinen, kun olikin syke. Olin ihan vakuuttunut rypäleraskaudesta, mutta ei onneksi ollutkaan. Yksi pieni ihana ihme ja terhakka syke.
❤️
Nyt on lupa käydä polilla koska vaan huolettaa yhtään. Hurraa. Jospa tämä pysyisi matkassa loppuun asti? Olen jo lopen väsynyt enkelivauvoihin..
 
Aika huonolaatuinen kuva Katsottiinko samalla lantiota, munasarjoja niin kuin kuuluukin ?
Mitenkä tuo sun kysymys liittyy ultra kuvan laatuun? Kai tiedät että kuva on vain yksi kuva eikä todellakaa kerro mitään koko käynnin sisällöstä. Ja jos oikein tarkkaan katsot niin tuo kuva ei ole edes tulostettu kuva vaan napattu monitorin näytöltä joten... :):):):):)
 
Mulla ei ole tietääkseni koskaan katsottu ar-ultrassa muuta kuin kohtua ja vauvaa. :wideyed: En ole kyllä kokenut mitenkään tarpeelliseksikaan.
 
Mulla ei ole tietääkseni koskaan katsottu ar-ultrassa muuta kuin kohtua ja vauvaa. :wideyed: En ole kyllä kokenut mitenkään tarpeelliseksikaan.
Mulla on aina varhaisultrassa gyne tarkistanut munasarjat, että ne on ok ja ettei sinne ole eksynyt ylimääräistä matkalaista. Kohdunulkopuolinen raskaus on mahdollinen, vaikka kohdusta löytyisikin alkio.
 
Miulla on kans katottu munasarjat, että ei oo siellä mitään ylimääräistä, mut muuten keskitytty kohdun sisältöön. :-)
 
Mulle on 3/4 ar-ultrista tehnyt kätilö, jolla ei varmaan ole koulutustakaan yhtä tarkkaan diagnostiikkaan kun gynellä. Ja ainakin tämän raskauden ultraaja vaikutti vielä aika kokemattomalta. :wideyed: Samanaikainen sisäinen ja ulkoinen raskaus on toki mahdollinen, mutta erittäin harvinainen eikä normaali munasarjalöydös sitä poissulje. Hyvä vaan tietysti että tutkitaan hyvin. Mutta mun mielestä on hyvä että näitä halpisultriakin on tarjolla niille jotka kokee semmoisella pärjäävänsä. :)
 
Varasin illalle ajan ultraan. En ole vielä tässä raskaudessa käynyt. Tänään 7+6 ja nyt pelottaa ihan hirveästi. Ihan tärisen, kun niin paljon pelottaa. Viimeksi kun menin ultraan, niin siellä todettiin keskeytynyt keskenmeno. En halua kuulla taas sitä "Täällä ei ole nyt kaikki hyvin"
 
Eemu toivon, että teillä on kaikki hyvin masussa! Tsemppiä! :):)
 
Tsemppiä Eemulle!

Mulla tää oli eka varhaisultra, edellisistä raskauksista ei ollut tarvetta käydä. Mut en edes tajunnut, että siellä voidaan tutkia munasarjatkin, saati että niitä pitäisi tutkia... Multakin katsottiin vaan kohtu.

Ja alakautta mulle on aina tehty nt-ultra, rakenneultra vasta vatsan päältä.
 
Hyviä uutisia ultrasta :) Kokoa oli 13mm ja sydän löi. Vastasi 7+4, jonka gyne sanoi olevan menossa. Olen ilmeisesti laskenut toisella kaavalla, kun luulin olevan jo 7+6. Mutta todella helpottavaa kuulla, että kaikki oli hyvin.
 
Onnea Eemu hyvästä tuloksest! Minulla on aru huomenna ja jännittää niin, että saa nähdä saanko nukuttua. 15 tuntia vielä... Onneksi oli niin työteliäs päivä töissä, ettei ehtinyt miettiä mitään muuta kuin toimintakertomuksia ja esityslistoja.
 
Tsemppiä Tuuloselle ultraan. Noita on vaikea olla jännittämättä, mutta toivottavasti saat levättyä ennen sitä.
 
Onnea Eemu hyvästä tuloksest! Minulla on aru huomenna ja jännittää niin, että saa nähdä saanko nukuttua. 15 tuntia vielä... Onneksi oli niin työteliäs päivä töissä, ettei ehtinyt miettiä mitään muuta kuin toimintakertomuksia ja esityslistoja.

Toivon mukaan saamme lukea huomenna iloista postia. Ultraa edeltävä ilta ja yö olivat mullekin toooosi pitkiä. Työ on hyvä ajatusten harhauttaja, en ole kotona vielä vastaavaa keksinyt. Tsemppiä huomiseen!
 
Miulla oli tänää raskauden keston määritys ultra. Viikkoja 6+3, ite epäilin päivää enemmän, syke siis löytyi ja sen myötä kaikki kunnossa :)

Ja ei muuten miullakaan mitään munasarjoja katottu samalla, ei ainakaa sanonu niistä mitään, en muista katottiinko samassa paikassa edellisellä kerralla. Ultraaja oli eri (pari vuotta aikaa edellisestä. Yhtään en muista/ajatellu noista oliko lääkäri vai kätilö vai mikä ultraaja.
 
Juhuu! Tänä aamuna löytyi pieni, elävä nykerö ultrasta, ja henkilön sydän siellä läpätti. La lykkääntyi lähes viikolla lokakuun loppuun, mutta alku olikin ollut hyvin epävarma. 6+2 siis tänään.

Ja lääkäri katsoi munasarjat samalla.
 
Tänään sain sairaalan ultra ajan, 19.3 jolloin viikkoja kasassa 8+1..
Miten sitä jaksaa vielä kaksi viikkoa odottaa :D
 
Takaisin
Top