Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos Nannuska! Mulla nyt 6+2 ja yhtäkkiä "normaali" olo. Tai kyllä raskausoireet hieman huomaa jos asiaa ajattelee, rinnat edelleen arat jos niitä painelee. Mutta tähän asti ollut niin vahvat oireet, ettei ne unohdu vaikka miten olisi. Mulla kanssa varhaisultra kun tulee 7+3.

Mulla on aikalailla oireet kanssa kadonnu. Tai ei niitä ikinä oikeen paljoa ollutkaan. Nyt on vaan rinnat vähän arat ja välillä heikottaa. Autopahoinvointia on ruvennu ilmeneen. Kärsin siittä teini iässäni ja nyt välillä tulee paha olo autolla mentäessä taas.

Maha tuntuu turpeelta ja alamahassa sellanen olo kun siellä olisi ilmakupla :love017

niin jä nyt on viikkoja tasan 7... :happy093 viellä pitää hetki jaksaa jännittää pysyykö nuppu mukana :nailbiting:

Mulle tuli vielä mieleen yks vähän kummallisempi raskausoire. Viikolla ennen plussaa ihmettelin useaan kertaan ihan ääneen, että miten en tahdo nähdä kauas kunnolla, esim. telkkarin tekstejä. Nyt jälkeenpäin luin kyllä että raskaus aiheuttaa muutoksia silmiinkin, mutta että näin aikaisessa vaiheessa! :woot:

Mulla on nyt jo pari päivää ollu tosi vähän mitää, just ihan vähän rinnat arat ja vähän heikottaa. 4+1 menossa. Mut raskaustesti on tummunu huimasti ja muistelisin että viimeksikin heti kiinnittymisen jälkeen oli oireita, sit ei mitää, sit taas vkot 8-13 oli matkapahoinvointia ja heikotusta enkä jaksanu oikein mitään ku kävellessäki kauheat kuumat aallot. Sit toisen kolmanneksen puolella suht oireetonta, ei muuta ku kauhee pissahätä, ja taas viimeisellä kauheet harjoitussupistukset ja lonkka- ja käsivarsikivut.

Mulla alkamassa rv 7 ihan just ja ens viikolla varhaisultra. Rintojen herkkyys vaihtelee päivän mukaan, mutta lähinnä nännit arat. Nukkumaan päästävä viim. klo 22 ja herään kuuden pintaan. Mutta toi nälkä...se iskee raivolla ja jos ei kitaan heitä mitään, niin ei kyllä pysty ajattelemaan mitään muuta. Aamulla ekana on nälkä (vessahädän lisäksi), aamupäivällä ennen lounasta ja jonkun tunnin lounaan jälkeen ja taas illalla. Oon aiemmin pärjännyt kolmella aterialla mutta nyt on varustauduttava töihin välipala-armeijalla. Onko muilla vastaavaa?

Kiipeli, mulla on aika lailla sama tilanne. Jos ei ruokien välissä nappaa välipalaa, niin iskee karmea nälkä tai huonon olon aalto. Syömällä aina olo helpottaa ainakin hetkeksi. Mulla nyt 6+3 ja ensi viikon lopulla varhaisultra. Menisipä aika nopeasti :happy:

Antzeliina, mulla on kans iltaturvotusta ja toisinaan on koko päivänkin kestävää turvotusta. Masu näyttää tismalleen samalta kuin sun kuvassa, varsinkin iltaisin!! :alien

Muuten, onko mahdollista, että nivusissa on jotain tuntemuksia jo nyt? Välillä tuntuu hetkittäisesti, mutten osaa paikantaa varmuudella onko kyse munasarja- vai nivustuntemuksista. Sellaista "tylppää", ei viiltävää tai repivää. Ei kohdistu vain toiselle puolelle, vaan molemmille, eikä jatkuvaa, vaan ihan silloin tällöin.

Mulla on toinen lonkka taas jo puoliksi sijoiltaan välillä, viime synnytyksestä meni 3kk asettua. Lupailee hyvää :P Eli varmaan on jo mahdollista. Joillain alkaa häpyluunkin liitoskivut saman tien.

Mulla alkoi kiinnittymisestä aivan järkyt kivut, sattui nivusiin ja vihloi reisiin ja alaselkään, samaten häpyluu tuntui ajoittain siltä kun joku olisi sahannut sitä kahtia, noi kesti johonkin siihen oletettuun menkkojen alkamisajankohtaan. Nyt ei ole mitään, jos kuvittelemalla kuvittelee niin saattaa hentoista jotain alavatsalla tuntua :) ja jos nyt oikein jotain hakemalla hakee niin tän hetkiset oireet vois ehkä olla se turvonnut vatsa, finnit ja muutenkin naaman iho mennyt huonoksi ja välillä askel heittää (huimaus/heikotus?).

Mullakin naama järkyttävän näkönen. Tätäkään oiretta ei tytöistä ollut. Mulla oireet vaihtelee päivän mukaan, välillä alavatsakipuja kun kohtu kasvaa, toisina päivinä rinnat aremmat. Huimausta ja pissahätä joka päiväisiä.

Mies tokas ruuan jälkeen että en oo syöny koskaan noin paljon!! Mutta nälkä on kokoajan. Nyt kyllä vähäb äklöttää ku liikaa söin mutta kohta taas nälkä.

Ihan mielenkiinnosta, onko kaikilla jotain tisu-tuntemuksia? Kun mulla ei koskaan ja ikinä ole mitään kipua, kosketusarkuutta tms. ... ei normaalissa kk-kierrossa, eikä raskauksissa, imetyksen ekat pari päivää on ollut hellänä, mutta sekin selittyy kovalla käytöllä :grin

Elize, mulla oikean silmän näkö kenkkuili iltaisin edellisessä loppuraskausessa, nyt ei ole vielä vastaavaa ollut.

Ruusa, edellisessä raskaudessa oli rinnat alusta asti tosi kipeät ja koskettaessa sattui, mutta tässä ja aiemmissa ei oikeestaan minkäänlaisia rintatuntemuksia.

Mun pitäis nyt syödä usein ja vähän kerrallaan, kun nälän tullessa alkaa etoo ja ruokaa saatava heti, mut aika pian tulee stoppikin syödessä, koska rupee taas etomaan. Tänään kun olin liikenteessä, ni tuli nälkä ja aattelin, et ei voi olla ku just lähtiessä söin. Kituuttelin sit kotiin asti ja taas niin etova olo etten tienny mitä sais alas ja sain sit päänsärynkin.

Mulla tää pahoinvointi tuntuu koko ajan pahenevan. Heti aamusta oksettaa, parina aamuna oksentanu, koko ajan etova olo, nälkä, mutta syödes tulee huono olo. Tänään menin kaverille niin sisällw päästyä oli pakko juosta oksentamaan. Onneks kaveri ymmärti, tietää raskaudesta ja hän viimeses raskaudes oksenti alkuviikot :D
Nyt eilen ja tänään maha ollut sekasi ja kuralla.
Ja kauhea väsy kyllä koko ajan!

Mulla on ollut aika vähänlaisesti oireita, no rinnat välillä ollut kosketusarat, jos huolimattomasti pyyhkäisee vaikka kädellä rintaa ni AUTS! Tai siis nännit lähinnä kipeet. Mutta ei koko ajan eikä mitenkään sietämättömästi.

Mutta sit tuo alavatsakipu… sattuuuuu , tänään etenkin, oon ravannu vessassa paniikissa tarkistamassa mitä sieltä tulee. Ihan niinku kunnon menkkakivut, joihin olisin yleensä melkein tässä kohtaa ottanu jo jonkun lääkkeen. Semmosta polttelua. Mutta ei ole tullut mitään vuotoa.

Mulla meni siis edellinen raskaus kesken, oli ensin näitä vastaavia kipuja ja sit tuli ulos… Pelottaa kyllä.

Mulla oli viime raskaudessa tässä kohtaa jo tosi kipeät tissit, nyt ei oikeastaan ollenkaan.

Onko teillä kellään ilmestynyt iho-oireita/ihottumaa raskauden myötä? Mulla on yli viikon ollut jo kaameeta kutisevaa ihottumaa sisäreisissä, polvitaipeissa ja toisessa kainalossa. En tiedä mikä auttais... näyttää atooppiselta tai ehkä joltain raskausihottumalta

Dumlekarkki, minulla on jo valmiiksi atooppinen iho joka on kyllä hyvin pysynyt kurissa. Mutta olen huomannut että nyt on alkanut kutiamaan normaalia enemmän ja ihottuma länttejä tulee. Kortisoneja pitäisi välttää, mutta käytän kun on pakko.

Onko kukaan muu huomannu painossa mitään muutosta? Mä kun alotin vuoden alussa kuntoilun otin mitata ennenkun alotin treenamisen. Mihin merkkasin myös painon. Ja otan aina kuukauden välein mitata ja painon ylös, jotta oon voinu seurata muutosta. Niin huomasinpa että edellisestä merkinnästä mun paino on noussut melkeen kilon jo. o_O

Takaisin