Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nii joo, tää finnien ja näppyjen määrä on ihan kamalaa :woot: Niitä on naamassa, selässä, leuan alla ja polvestakin löysin pienen! Ja ei tarvi olla edes vuorokautta siitä kun on viimeks suihkussa käynyt ni hiukset on niin rasvaset että näyttää etten oo viikkoon niitä pessy. Olo on kaikkee muuta kuin hehkeä. Turvonnut rasvakasa, iuuuu... Ja mä kilahtelen ihan tosi pienistä asioista, tosi suuresti. Ei kiva.

Mä en ymmärrä mistä mut jostain olen saanu pienen kuumeilun. Outoa on vaan se et tasan 4vkoa sit olin samanlaisessa selkäkipuilussa ja kuumeessa. 4vkoa sit tiistaina oli +38,6 ja siitä sunnuntaina tein plussatestin. Sen jälkeen kävin siis varhaisultrassa, joka oli 6+ viikoilla. Tänään on ihan samanlainen olo. Toki kuume on vaan 37,5 et ei niin paha. Enkä oo kipulääkettä ottanu kuin 1n, yötä vasten täytyy kyllä ottaa panadollia. Meillä on 3kpl 2-4v ni en ihmettele jos olisin heitä pöpön saanut, outoa vaan on se et edellisestä on tasan presiis 4vkoa. Muita oireita ei siis juuri ole kuin selkäkivut nii ja ruoka ei tahdo mennä alas..

Lovepearl, itellä sama ongelma et suutun pienimmästäkin..
Pientä kuvotuksen tunnetta ilmassa ja yövuoroon pitäisi lähteä. Ostin energiajuomaa vaikka tiedän ei saisi juoda mutta kun muutenkin väsyttää hurjasti saati sitten kun yöpitäisi valvoa. Maha kivut helpottaneet.

Ei mitään oireitä...muuta kuin suunnaton ketutus. Niin ja palelu, vaik on näköjään 24 astetta sisällä lämpöä. Esikoinen kipeenä, sekin ärsyttää...ja se, et tarvii soittaa terkkarille saikkulapusta, kun meillä se vaaditaan lapsen sairauden vuoksi. No samalla sanon sitten tuosta positiivisesta testistä ja varaan aikaa neuvolaan. Ärsyttää sekin jo etukäteen, kun menee aikaa siellä juoksemiseen... :laughing021 Voi näitä hormooneja!!

Mä kirjottelinkin jo tonne raskaaaksi 2015 ryhmään oireita ennen plussaa.
Mutta laitanpa tännekkin :)

- tissit on ollu kipeet. pari päivää oviksen jälkeen alkoi ja on kestänyt tähän päivään asti.
- verta ikenistä. Ja siis ei sillon kun pesee hampaat vaan ihan yhtäkkiä on veren maku suussa.
- huono olo silloin tällöin
- ja sit tuo päänsärky iskee sillon tällöin mutta menee ohi ilman lääkkeitä.
- väsyttää ajoissa on saanu mennä nukkuun ei puhettakaan että valvois ja sit on kyllä herättykkin ajoissa :)

Plussa päivänä vielä ennen plussaa oli niin hirveet sukkapuikkotuikkailut tuolla alapääs että hyi olkoon ja ihan jatkuvaa. Oli tosi kiva käydä kaupas ja hoitaa asioita..

Miten tämä pahoinvointi alkaa jo muka näin aikasi?? 4+5 ja ihan krapulafiilis:meh:.. Esikoisen aikaan alko vasta joskus 6+ tai 7+ viikoilla. Onkohan tämä nyt sitte tyttö jos näin erilaiset olot tulee. :wink
Niitä kammottavia alamahakramppeja ei oo vielä kuulunu mitä oli ekassa.. Millon teillä alkoi pahoinvointi? En oo ihan koko ketjua lukenu..

Helmiina mulla alkoi rv6 pahoinvointi, muutaman kerran oksentanu, muuten etovaa oloa. Millaisia kramppeja sulla oli Helmiina esikoisen aikana? Itte istun nyt polttelujen vuoksi lääkäriä oottamas..

Mulla oli alkuun semmosia kuukautiskrampin tuntosia. Sitte ne muuttui pikkuhiljaa kovemmiksi. Alkoi pikkuhiljaa koventua ja lopussa särki niin paljo että makasin vaan sohvalla kippurassa ja koitin hengitellä. Kesti yhteensä ehkä 10min. Alku lievä, pikkuhiljaa koveni huippuunsa ja sitten lieveni taas. Noita oli ehkä jostai 5+ alkaen ja kesti viikon ajan. Päivittäin tuli noin 3-6 kertaa. Olin ihan varma että kesken menee. Sit vaan loppuivat ja seuraava kramppi tuliki sitten vasta synnytyspäivänä.. :)
Mullaki ekassa alkoi pahoinvointi vasta vähä myöhemin, ei tarvinnu oksentaa ku kahesti mut semmosta pahaaoloa etenki syönnin jälkeen..

Infoa tänne että täällä alkoi tänään menkat.. uutta kiertoa ja yritystä kehiin :) olihan tämä vasta 2 yrityskerta.
menenkin tästä etsiskelemään yleistietoa, milloin yleensä keskimäärin onnistuu yritys :) plussatuulia kaikille.

Täällä taas vaivaa ihan jäätävä väsymys, vaikka epäilen vahvasti sitä, että tää johtuu osittain siitä, kun heräsin 5.30 tänään. Mutta kuitenkin ärsyttää tää voimaton olo. Ja muita oireita mitä on ilmaantunut on palelu ja ummetus. Oon lueskellut netistä noista oireista ja molemmat ihan normaaleja oireita, mutta silti tuo jälkimäinen on ikävä.

Miulta tais nyt jo loppua kahvin juonti, hyi mitenkä huono olo tuli..:depressed: Muita oireita ei vieläkään..mut kaipa tää huono olo on ihan "hyvä" merkki. Esikoisesta kun ei ollu mitään oireita ja silti hyvin meni koko raskaus :)

Luin jenkkitutkimuksen, jonka mukaan alle 2 kuppiakin kahvia päivässä voi lisätä keskenmenoriskiä, ite yritän juoda kahvia just niin vähän ku mahdollista (oon kofeiiniaddikti ja aamukahvi on vaan pakko saada).

Itellä kaikissa raskauksissa ollut aluks ruumiinlämpö jotain 0,5-1 asteen normaalia korkeampi.

Mulla on ihan jäätävä ummetus. Oon yrittäny nyt syödä luumuja ym. Tänään sit etookin niin ettei oikein mitään voi tehdä.

Mulla alkoi kans pahoinvointi 6. viikolla ja näyttää jatkuvan.. nyt 8. vko menossa. Kävin muuten tuossa hammaslekurilla ja hän kertoi, että tuo ikenien verenvuoto on yleistä raskaana olevilla.

Mulla nyt menossa 7+1 ja pahoinvointia ollut viikon ajan. Onneksi lähinnä vaan sellasta kuvotusta eikä mitään pahemmin ole tullut ulos, vaikka pakko on ollut välillä käydä pönttöä vähän halailemassa. Ja eniten paha olo ajoittuu aamuun ja iltaan eli työpäivät on mennyt suht hyvin. Mut tosi usein on pakko syödä jotain tai muuten iskee järkyttävä nälkä ja siitä sitten paha olo.. Suurin osa ruoista ällöttää eli lähinnä uppoaa vaan hedelmät tai sit joku suht mauton kuten pasta, leipä tms. Toivottavasti pian pystyis alkaa syömään vähän terveellisemmin ja monipuolisemmin, pelkään et muuten paisun ihan valaaksi. Tissit kanssa kipeet enemmän ja vähemmän.

Miten tämä pahoinvointi alkaa jo muka näin aikasi?? 4+5 ja ihan krapulafiilis:meh:.. Esikoisen aikaan alko vasta joskus 6+ tai 7+ viikoilla. Onkohan tämä nyt sitte tyttö jos näin erilaiset olot tulee. :wink
Niitä kammottavia alamahakramppeja ei oo vielä kuulunu mitä oli ekassa.. Millon teillä alkoi pahoinvointi? En oo ihan koko ketjua lukenu..

Kyl se voi. Mulla alkoi esikoisesta (tyttö) silloin kun täysiä viikkoja oli 3. Eli noin viikko ennen kuin tein testin. Siitä oikeastaan arvelinkin silloin.. Nyt alkoi ehkä joskus 4+ tai 5+, en muista tarkalleen, koska on ollut paljon lievempää tällä kertaa. Oisko siis poika vai...? o_O Viimeks pahoinvointi oli huipussaan viikot 8+ ja 9+. Nyt olen viikolla 7+, joten odottelen tuleeko mitään kummempaa seuraavien 2 viikon sisällä, vai pääsenkö tällä kertaa helpommalla..

Luin jenkkitutkimuksen, jonka mukaan alle 2 kuppiakin kahvia päivässä voi lisätä keskenmenoriskiä, ite yritän juoda kahvia just niin vähän ku mahdollista (oon kofeiiniaddikti ja aamukahvi on vaan pakko saada).

Itellä kaikissa raskauksissa ollut aluks ruumiinlämpö jotain 0,5-1 asteen normaalia korkeampi.

Mulla on ihan jäätävä ummetus. Oon yrittäny nyt syödä luumuja ym. Tänään sit etookin niin ettei oikein mitään voi tehdä.

Anteeksi Mai painoin ensin väärää nappia, joten jos sulle tulee joku outo arvio tähän kirjoitukseesi niin se olin vain minä, yrittämässä tehdä lainausta tekstistä...

Sitä piti sanomani, että tuossapa kannustinta kahvin vähentämiseen. Tekee nimittäin tiukkaa mullakin. Varsinkin kun oireena on tajuton väsymys, ja joskus on hetkiä että pitäisi vaan pysyä hereillä.

Takaisin