Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nipistellyt vatsasta, erityisesti vasemmalta. Pari päivää on etonut (aamulla ja illalla, ei päivällä) ja tullut nopeita päänsärkyvälähdyksiä. Oon myös heräillyt reilusti ennen kellon soittoa, tänäänkin heräsin 4.15. Vessassa olen rampannut jatkuvasti, normaalisti mulla on valtava rakko. Tänään iski kyllä flunssakin, että jotain voi laittaa sairastumisen piikkiin myös.

Mulla on kovaa väsymystä ja aaltomaista kuvotusta. Menkkajomotteluita myös välillä.

Jees täällä kans illalla huonovointisuutta ollut mutta tänään ekaakertaa piti mennä ihan lervaamaan... Yök! En tiedä johtuko päiväunista sitten kun erehdyin ne mennä nukkumaan muutaman tunnin mittasena...

Ejams, sama juttu koko ajan saa ravata vessassa. Myös yöllä. Inohottavaa olla töissä kokouksissa kun aina kauhee hätä :D

En tiedä onko tää raskaus oire en ainakaan löytänyr mistään mutta mie oon ihan älyttömän sähkönen! Saan sähköiskuja töissä pitkin päivää. Tänään näin ihan ns.kipinöitä. Sen jälkeen jää vielä käteen jomottaa kun räsähtää. Mistä tämmöset voi johtua. Ei nyt oo pakkastakaan.

Onko muilla turvotusta? Tuntuu et oisin lihonu monta kiloa ja joka paikka ihan turvonnu. En muista yhtään oliko aiemmissa raskauksissa tämmöstä kun niistä jo aikaa. Inhottavaa. Ruokakin maistuu mutta ei nyt mitenkään kauheesti entistä enemmän. Välillä on myös ihmeellistä takaraivo päänsärkyä, etovaa oloa silloin tällöin ja tissien nippailut. Nännit on koskettaessa tosi arat myös.

En tiiä onko oikee oire vai kuvittelenko mut oon alkanu näkee hirveesti unia ja tosi sekavia ja välillä hyvinki agressiivisia :eek:

En tiiä onko oikee oire vai kuvittelenko mut oon alkanu näkee hirveesti unia ja tosi sekavia ja välillä hyvinki agressiivisia :eek:

Mä oon nähny ny kaikista raskauksista ihme painajaisia. Jossa yleensä oon ollu raskaanakin ja jotain on aina tapahtunu. nyt näin tälläsen painajaisen jo ennen plussan saantia ja aloin heti epäileen mahdollisuutta että olen raskaana. :think005

Mä oon nähnu kaikkee mun kidnappaamisesta ja huumaamisesta ja kauheista tappeluista ja joku tappo mun kissan jajajaja kaikkee iha pimeetä

Mä näin unta et meijän yhteinen tuttava kuristi mua kun nukuin. Heräsin siin unessa ja kysyin et mitä ihmettä se tekee ja sit tää meijän tuttava alko huutaan mulle et mä oon kamala ihminen kun en anna sen lapsen ja mun miehen olla yhessä kun se o lapsen isäkin... ja ei sen lapse isä ei oo mun mieheni. :scratch ja heräsin sit siihen...

Ja sit kerran näin unta että näin unta ja seki oli painajainen. Se oli häijyä ku luulin heränneeni mut en herännykkää oikeesti :eek:

Mulla ei oikein unien suhteen, mut alkaa menee tää aamuheräily jo vähän överiks: tänään heräsin 03:15 pirteänä kuin peipponen. Onneks sain uudestaan unen päästä kiinni...

Huimaa huimaa..yleensä herään kuudelta ja syön duunissa aamupalan kahdeksan maissa. Nyt viikonloppuna ois kiva nukkua pitkään, mutta kahdeksalta heikottaa ja pyörryttää. Onneksi mies on tehnyt aamupalan meille :) pitäisi varmaan yöllisen vessareissun yhteydessä syödä jotain :D

Mä en ole nähnyt kyllä mitään sen jälkeen kun saan pään tyynyyn, uni tulee välittömästi, ja nukun aamuun (6-7) asti kuin tukki ja sitten olen niin ylipirteä, ettei tulis kuuloonkaan jatkaa unta. Parina yönä ainoastaan olen joutunut vessaannousemaan koko tänä aikana plussasta alkaen. Mut saatan nousta normaalisti muutenkin, se ei kerro mulle mitään :/ ennen plussaa kyllä oli muutamana yönä aivan sekopäistä unimatskua :)

Mulla iskee illalla väsymys kuin salama kirkkaalta taivaalta ja sit on vaan pakko mennä nukkuun. Ja mä siis oon yökukkuja ja ennen oon heränny normaalisti siinä klo 13-14:) teen siis ilta painoitteista työtä. Ja nyyään tuled herättyä ilman kelloa siinä 9-10. Ja pissalla käytävä yössä 1-2 kertaa. Se alkoi jo ennen plussaa.

Täällä on kuvotusta paljon syöt tai oot syömättä ni kuvottaa, pala kurkussa jne.. Oikeestaan ainu oire tällä hetkellä, niin paitsi huimaus. Ja nää on niin uusia mulle kun ei yhdessäkään raskaudessa ole tälläistä ollu.. No tietysti parempi nämä kuin ei mitään, on kuitenkin jokin merkki raskaudesta.

Onko teillä varsinkin kellä on yksi tai useampi lapsi, niin kuivunut alussa limakalvot alapäästä? Täällä pari kertaa tuntunut pientä kirvelyä, ei kyllä pissatessa, mutta mietein johtuukohan kuivista limakalvoista vaiko voisiko olla kyseessä hiiva tahi vti? Onko muilla ollut raskauksissaa nuota kahta edeltä mainitsevaa vaivaa että onkoha kuinka yleistä että sellaisen saisi?

Takaisin