Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on tippunut viikossa 1,5kg vaikka syömis- ja liikuntatottumukset on ihan ennallaan. Hyvä niin, tässä on vielä 5kg enemmän lähtöpainoa ku esikoisen kanssa. Silloin aloin puolestaan turvota saman tien.

Olen varmaan sitten ainut laatunen tän painon nousun kanssa. Liikun samanlailla ja syön terveellisesti ja hyvin... saanut tällä tavalla jo tiputettua painoa sen 6kg ja nyt paino vaan nousee takas. vähän pännii, mutta en keksi mitä tässä vois tehäkkään :facepalm: eiauta kun katsoo ja ihmetellä :scratch

Ekan kanssa mulla tosiaan nousi paino sen 2kg saman tien. Että et ole ainutlaatuinen :)

Kuinka kovia teillä on kivut mahalla? Ja missä kohtaa? Ittellä eilen illalla ja tänään ajoittain suh voimakkaita vihlaasuja vähä nivusten yläpuolella ja aivan häpyluun päällä, illalla meni vyömäisesti kipuaallot.. Sellasta polttelevaa, porottava kipua, VAS 4 luokkaa.. (VAS 0-10)

Täällä on välillä kipuja kyljissä ja ylämahassa, aivan rintalastan alapuolella. Muutamaan päivään ei ole ollut kuin ihan pieniä hetkittäisiä nipistelyjä alamahassa. Viimeyönä piti ensimmäistä kertaa herätä vessaan, ja kun kömmin takaisin sänkyyn ja yskin niin repäisi tosi kipiästi alamahasta.
Tissit on kipeät ja pinkeät, sitten vielä huidon niitä vahingossa jatkuvasti. Pientä huonoa oloa on välillä, mutta ei ole vielä tarvinnut oksentaa, turvotus on tullut taas takaisin ja saattaa tulla vasta illalla tai sitten on koko päivän.
Päiväunia ei ole tarvinnut nukkua muutamaan päivään, mutta illalla aikaisin nukkumaan ja tänäänkin 6 aamulla kahvinkeittoon kun ei enää nukuta :D

Mulla ei kauheasti kipuja oo vatsalla. Silloin plussauksen aikoihin oli enemmän ja voimakkaampia. Muutaman kerran päivässä tuntuu kipua lyhyen aikaa. Välillä kipu on ns. Menkkamaista polttelua, välillä jomottavaa, välillä nippailua, välillä kouristavaa. Mutta siis ei voimakkaita ja muutaman kerran päivässä lyhyen aikaan. Yleensä syönnin jälkeen...

Ekan kanssa mulla tosiaan nousi paino sen 2kg saman tien. Että et ole ainutlaatuinen :)

Toivoa sopii. Jotenkin vaan ottaa asia päähän kun nähnyt vaivaa sen eteen. Tosin luulen et tänään tää ärsyttää mua ylivoimasesti ja huomenna joku muu aihe :wink

Musta tuntuu kans et pahimmat oireet on helpottamassa, huimaus on niistä kamalin eikä oo kyllä lähteny mihkään!:angry
Mut ylimääräinen pahoinvointi yms muut on helpottanut, rinnat on kipeät jakasvaa sellasta kyytiä et hirvittää, ja vessassa saa ravata koko ajan mut muuten ei enää niin kovia oireita.
Mä tiputin painoa tässä parin vuoden aikana sellasen 15kg ja nyt on jo tullu 2kg (rv7 alkamassa) mut epäilen et pelkkää nestettä. Olo on niin turvonnu ja pöhöttynyt. Onneks maha sentään alkaa vähän jo nousta, ilmeisesti tyyppi on päättäny et nyt ylös ja pullahtaa sit mun tuurilla kunnolla varmaan uloskin :angel9 Mun miehen lisäksi vain yksi ystävä tietää tästä raskaudesta enkä ihan vielä haluaisi kertoa. Mut ystävä totes heti mut nähtyään et toi ei sitte kauaa pysy piilossa.
Tällä hetkellä pukeudun löysiin tunikoihin ja kollareihin, farkkuja on turha toivo edes yrittää jalkaan!

Mulla ei oo koko aikana (nyt rv 5+3 laskurin mukaan) ollut mitään erityisiä raskausoireita, siis sellaisia mitkä vois liittää yksiselitteisesti raskauteen. Tissit on välillä kipeät ja välillä ei, menkkajomoja on koko ajan, iltaisin on flunssainen olo ja joskus vähän etovakin. Ainoa "oire" mikä puhuu raskauden puolesta, on se ettei menkat oo alkanu. Niin, no väsymys on kyllä aikamoinen. Koko päivän vois vedellä hirsiä eikä tuntuis missään :rolleyes: kuitenkaan iltaisin ei meinaa uni tulla millään...

Niin, nyt tuli vielä yks juttu mieleen: noin viikkoa ennen plussatestiä mulla oli muutamana päivänä ihan järkyttävä himo suolakurkkuihin, niitä olis voinu vedellä leivän päällä vaikka purkillisen päivässä :hungry:

Ainoa oire, mitä ei edes tarttis tulla koko raskauden aikana, on se kuuluisa pahoinvointi :wink pahoin vaan pelkään, että viikkojen lisääntyessä sekin ilmestyy jossain vaiheessa. Mulla kun tulee muutenkin tosi herkästi huono olo..

Vas alamahalta vihlas oikeinkunnolla. Sohvalla makasin ja jotenkin oikeaa jalkaa levitin niin koski aivan samperisti. Tuntu et maha meni ihan kovaks. Ei se kestänyt pitkään mut toivottavasti kaikki on hyvin.

Vas alamahalta vihlas oikeinkunnolla. Sohvalla makasin ja jotenkin oikeaa jalkaa levitin niin koski aivan samperisti. Tuntu et maha meni ihan kovaks. Ei se kestänyt pitkään mut toivottavasti kaikki on hyvin.
Eikös vasemman puolen vihlaisut viittaa ruoansulatusvaivoihin..? Vois selittää sen vatsan kovettumisenkin..! En tiedä, arvailen vaan saamani tiedon perusteella.

Kiitos ballogala ja elmiina taidan tutkailla asiaa vähän googlen ihmeellisestö maailmasta :)

Tuleeks muilla rasituksesta alavatsa kipeäksi? Tänään oli aika raskas päivä töissä, ja illalla heiluin vielä haravan kanssa innokkaasti ja nyt on ollut alavatsa tosi arka ja kipeä, sekä luita taas vihlonut, pöh o_O

Kuinka kovia teillä on kivut mahalla? Ja missä kohtaa? Ittellä eilen illalla ja tänään ajoittain suh voimakkaita vihlaasuja vähä nivusten yläpuolella ja aivan häpyluun päällä, illalla meni vyömäisesti kipuaallot.. Sellasta polttelevaa, porottava kipua, VAS 4 luokkaa.. (VAS 0-10)

Mulla on just tuollasta kans, ihan kuvailet niinku minun mahaa. Ja VAS 4-5 sanoisin. Mutta tänään kun olin koko päivän jalkojen päällä, niin vain muutaman kerran huomasin kun vihlaisi kipeästi (lähinnä taulla, kun istahti ja siitä nousi taas jaloilleen), eilen kun olin kotosalla, niin tuntui ihan melkein koko ajan.

Yöllä käyty kolme kertaa vessassa ja ennen 6 heräsin nälkään. Ois kyllä nukuttanut mutta kun maha kurni niin kovasti. Saa nähä miten paljon väsyttää huomenna kun tänään meen yövuoroon.

Ruusa, minulla on työpäivän jälkeen maha niin kipeä, ja kipuilu alkaa jo töissä. Nyt voi olla onnellinen ettei töitä ole jokapäivä:)

mulla oli parina päivänä tollasia vihlovia kipuja just kun nousi ylös. Meni sitten ohi.. En kyllä muista viikkoja mut olisko jtn 5..

täällä herätty 3yönä taas vähän väliä ja pissalla täytyy käydä kerran ainakin. Viime yönä kun heräsin jtn 01.30 niin tissit oli niin perhanan kipeenä että itku meinas tulla :/ mul oli melkein viikko oireetonta aikaa. Eilen oli myös pahoinvointia iltapäivällä..

Lensin tossa aamulla koiralenkillä aika ikävästi selälleen ja nyt vähän pelottaa ettei se aiheuttanut vaurioita :S

Takaisin