Alkuraskauden oireet

Mulla tihuttaa jo sellaista alkumölöö ja olen vasta viikoilla 9+6. Sama juttu oli esikoisen kanssa. Muistan, miten puolivälissä raskautta maito jo oikeen suihkusi. Synnyttäessä maito oikee lensi :grin Muistan, miten kätilö totesi, että ei tartte ainakaan maidon nousemisesta olla huolissaan.
Mun täti on kuulemma ollut kans ihan mahdoton maitokone. Hän oli vielä esikoista odottaessaan ollut hieman paniikissa, kun hälle oli joku mennyt selittämään, miten niin pienistä tisseistä ei maitoa todellakaan tule :wideyed: Kummasti vaan on maitoa tullut kaikille neljälle pojalle. Ja paljon.

Mun pahoinvointi on alkanut taittua. Tai sitten se kerää salaa uusia voimia. Mutta eilen en oksentanut kertaakaan! Etoi kyllä. Mutta pysyi sisässä.
 
Mulla myös esikosta alko valua maitoa rv 18, kakkosesta rv 13 :rolleyes: Synnytyksissä paita oli ihan napaa myöten maidossa :D
 
Toivotaan et nousis nyt kunnolla ja ois maitoputous synnytyksessä :grin Esikoisesta ei sit lopulta noussukaan maito, en pystyny imettämään ollenkaan, kuukauden yritin onnistumatta siinä. Syynä tietysti sektio ja muutaman päivän ero vauvasta, mut luulin et maitoa riittäis ku raskauden aikana jo tihku niin aikaseen.
 
Aijuu, mun pinna on normaalia kireämmällä. Ollut siis jo pitkään. Kotosalla pärjään suht hyvin, mutta töissä asiakkaat saa mun veren kiehumaan :p Normaalisti osaan vetää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta nyt... tiistaina ajattelin mennä kokeilemaan taas töissä olemista, kun tää pahoinvointi vaikuttaa helpottaneen. Saas nähdä miten mun hermojen käy siellä.
 
Tänään naapurit varmaan rakasti mua kun joku oli menny parkkeeraan meijän auto paikalle. Kävelin kotiin sit ja kirosin kun maksan autopaikasta mihin tulee joku mulkku ja parkkeeraa. :confused:
Sain ohi käveleviltä naapureilta ihanat katseet ja mies häpesi. Johon ärähdin että mä oon raskaana mun mieli heittää. Mun on nälkä ja sit joku luulee vie voivansa parkkeerata mihin haluaa. Olin varmaan aivan ihana taas kerran :eek:
 
Spunk, mä ymmärrän ton sun ärtymyksen - mulla on ihan yhtä kovat mielipiteet ja hermo kireällä vähän väliä..! Ja tänään taas poruttaa ihan koko ajan - luin värssyjä joita vois ajatella äitienpäiväkortteihin ja kyyneleet vaan valui..! Hormonit, ah, niin ihanat ja ailahtelevat!
 
BalloGala juuh oon saanu täälläsiä ihania hermoromahduksia. Onneks harvemmin menee noin totaallisesti hermot kun tänään. Asia vaan otti syvältä sydämmestä. :D
 
Muutama helpompi päivä takana pahoinvoinnin suhteen mutta tänään taas ollut hirveä olo. Harmittaa esikoisen puolesta (mies on töissä) kun äidistä ei oikein ole seuraa ja kaveria :sad001 onneksi huomenna on hoitopäivä niin saa lapsikin virikkeitä!
 
Mulla on pinna aivan järkyttävän lyhyt. Ennen kuin tulin raskaaks pelkäsin et entä jos on koko ajan pms-kiukku, 24/7, mut esikoisesta ei ollu ku lievä ärtymys välillä ja ajoittainen ihmisviha. Nyt se on ihan jatkuvaa koko ajan.

Esikoisesta alkoi maitoa tulla tippoja just ekaa ultraa ennen. Mulla ei kyl juuri edes synnytyksen jälkeen oo vuotanu tissit ku iha muutamia tippoja ja loppuraskaudesta vähän. Hyvin toimivat hanat ku ei vuoda :D Ny jännitän lähinnä millo maidon tulo alkaa vähentyä, toistaiseksi on välillä tiukassa mut tuntuu ihan hyvin maitoa tulevan viä tarvittaessa. Laps kuitenki mieluusti myös vetää navan täyteen kiinteitä ja piimää ja välillä lussuttaa ihan vaa huvikseen eikä mitenkää tositarkoituksella maidon perässä.
 
Voi olla liian aikasta vielä hehkuttaa, mutta nyt on toinen päivä menossa ilman oksentamista. Lauantai oli yks hirveimpiä päiviä koko raskauden aikana ja sunnuntaina ei sitten oikein mitään muuta kuin väsymys ja lievä etova tunne ajoittain. Tänään aamulla yökin, mutta mitään ei tullut. Päivä lähti muuten sitten hyvin käyntiin, lounaan jälkeen alko huimaamaan ja sitä on kestänyt nyt siitä saakka. Huimauksesta tulee pää kipeäksi, mutta oksettavaa oloa ei tällä hetkellä ole. Nyt 12+1, onkohan minun kroppa noin tarkka, että heti kun 12vkoa on täynnä, niin helpottaa pahoinvointi?
Tämän enempää en uskalla vielä intoilla, jotta ei tule pettymystä jos/kun pahoinvointi jatkuu. Mutta piristää heti mieltä, kun se oksettava tunne on hetkenkään poissa! :)
 
Täällä pahoinvointi on vienyt aivan sängyn pohjalle tämän mamman. Sunnuntai oli aivan painajainen ja harkitsin jo päivystykseenkin lähtöä, kun mikään ei pysynyt sisällä yli vrk. Nyt hieman valoa tunnelin päässä ja saan jogurttia syötyä.. Voi kun tämä jo pian helpottaisi. Huumori alkaa loppumaan ja ymmärrys läheisiltä :sad001

Ihana tietää, etten kärsi pahoinvoinnista yksin. Voimat olisi muuten kyllä jo loppuneet.. Tsemppiä kaikille!
 
Toi mun yksi hyvä päivä...mjooo. Sairasloma tosiaan jatkuu. Mä en enää hehkuta ollenkaan, vaikka tulis parempi päivä tai hetki. Tää olo näköjään voi seilata nyt todella pahasti alhaalta ylös. Mutta josko se olisi samalla lopun alkua koko pahoinvoinnille...
 
Jeps, täälläkin viime pe luulin, et voiton puolella ollaan... no ei. Koko viikonloppu sit taas tätä samaa oksua oksun perään... Eilen oli taas helpompi päivä, vaan illalla pikku pulautus ja tänään sit taas heti aamusta :/

Toisaalta nyt on ollut siis muutama hyvä päivä viikon sisään, et ehkä, EHKÄ, tää alkaa helpottamaan. Mut ei kai tässä kannata hehkutella... kyllä tää joskus loppuu.
 
Ähh, mieki hehkutin liian aikaseen. Eilinen ilta meni ihan höpinäksi, mehujää autto hieman. Tämä aamu alkoi sitten oksentamalla, ja aamupäivän jouduin olemaan kuumassa työhuoneessa, niin siitä tuli huono olo. Nyt on enemmän korostunut se tasaisin välein syönti, se auttaa ainakin tällä hetkellä. Nyt iltapäivä ollut hyvä, tunti sitten alkoi etomaan, mutta toistaiseksi vielä ihan ok vointi. Huimaus on lisääntynyt tuplasti, ja normaalisti korkeat verenpaineet ennen raskautta (145-150/90) on nyt alhaisimmillaan ollut 100/54. Tuon pudotusen kyllä huomaa olossa!
Nyt on vatsankin seutua nippaillut välillä, ja ajoittain tuntuu tosi kiristävältä. Mutta vatsaoireet on tervetulleita, kunhan tämä öklötys menis ohi!
 
Täällä tuo ihmisviha on myös nostanut päätään. Tulee tuntemattomillekin töksäyteltyä jos vatuttaa.. Töissä ovat saaneet tuntea nahoissaan. Meillä om sellainen valittamisen kulttuuri töissä, joka on kyllä aina ärsyttänyt. Yleensä vain nielen ja pakenen paikalta, mutta nyt olen jo sanonut, että mikä ***** teitä jatkuvasti vaivaa. Vähän säikähtäneetkin kun yleensä se joka ei sano mitään..
 
Kunhan mä tästä töihin taas pääsen, niin voin hyvin kuvitella, että alan kans töksäytellä. Mä yleensä yritän olla optimistinen ja puhua mahdollisimman järkevästi ja provosoitumatta, mutta nyt... siellä kun nämä nuoret naiset saavat dramaa aikaiseksi ihan tyhjästä. Akkalaumassa työskentely osaa olla välillä raskasta. Varsinkin kun itse on vähän tallainen äijä.
 
Joo, akkalaumat on pahasta :D Maanantaina ajattelin kertoa työmaalla raskaudesta, niin ehkä he antavat ymmärrystä...NOOT!!! meillä on lapsettomia naisia valtaosa (30-45 vuotiaita) niin heille tämä on varmaan maailmanloppu. Ja ajattelin kuitenkin olla pois työelämästä tammikuuhun 2017.
 
Siis nämä naiset ovat omasta päätöksestään lapsettomia ja heidän on vaikea ymmärtää ihmisiä jotka haluavat lapsia
 
Takaisin
Top