Alkuraskauden oireet

Piikipensas onpa ihana että sulla on nyt noin ymmärtäväinen pomo! Ne on aika harvassa nykysin!
 
Niinpä! Kuulin kyllä toista kautta, että hän oli kauhistellut miten pärjää, jos olen pidempäänkin poissa. Mutta ei siis missään nimessä ole syyllistänyt mua tai puhunut musta pahaa kenellekään. Tää koko tilanne on vähän hankala kun olen kuitenkin kahdessa toimipisteessä ns kakkosena, joten kun mä olen poissa niin se kyllä tuntuu niin tunneissa kuin työtehtävissä. Mä olen yleensä myös se, joka on tullut töihin pienelläkin varotusajalla, joten uskoisin työporukan tietävän, että en ihan pienestä jää pois.
 
Hei te viisaammat onko mulla mahdollinen pissitulehdus vai liittyykö vaan raskauteen tämmöinen että pari päivää on nyt pissi ollut tosi tummaa ja haissut tosi väkevälle virtsalle?
 
Tuutunen juurikin tajusin kun sain vinkin että voi johtua siitä etten ole tajunnut juoda vettä riittävästi! Tuli kyllä tyhmä olo kun en yhtään tajunnut tuota ajatella että raskaana keho tarvitsee nestettä enemmän :'D
 
Minulla on tavallisten oireiden lisäksi jonkinlainen silmätulehdus tai allergista reaktiota muistuttava kiusa molempien silmien alueella. :D Ei tietenkään välttämättä ole mitään tekemistä raskauden kanssa. Onko kellään samanlaisia oireita?
 
Piikkipensas, kyllä, olen töissä aina sen mitä pystyn. Joinain päivinä on pakko ollut hakea saikkua, toisena päivänä taas aamun asiakkaita on joutunut siirtämään toiselle päivää, kun oksentelusta ei ole tullut loppua. Tänään oksensin aamulla ennen töihin lähtöä, sekä heti kun ensimmäinen asiakas poistui hoitolasta ulos. Koitan tasapainoilla olon kanssa, mutta joinain päivinä on ollut pakko jäähä kotiin. Tällä hetkellä ihan kohtalainen olotila, puoli yhdestä eteenpäin on ruoka pysynyt sisällä ja sain työpäivänkin tehtyä loppuun.
Sain jopa hieman ulkoiltua ensimmäistä kertaa kuukauteen! Tänään 11+3. Olen mielessäni antanu pahoinvoinnille pari viikkoa aikaa poistua, jospa se siinä ajassa katoaisi.
 
Mulla alkaa pahoinvointi ja pahin väsymys väistymään! En oo kauheesti jaksanut lenkkeillä tai tehdä yhtään mitään ylimääräistä tässä pariin kuukauteen. Tällä viikolla on ollut jo selvästi energisempi olo, eikä enää pahoinvointiakaan oo ollu. :Heartred
 
Mä en näköjään saa nostaa enää mitään painavaa. Ei ne ruokakassit ollut kovin painavia, mutta kun ne nostin autosta kotiin niin heti alkoi tulla tummanruskeaa vuotoa ja sitä tulee edelleen. Ääh, miten mä jaksan odottaa ultraa ensi viikkoon asti.
 
Eilen alkoi selvästikin kohdun kasvukivut. Takaumat iski lujaa tajuntaan, kun muistin, miten moiset ilmestyi aika yllättäen esikkoakin odottaessa. Kun kävin kaupassa, niin pari kertaa repäisykipu oikein tosissaan iski ja lujaa. Noh, siellä se Turboananas vaan tekee yksiöönsä lisää lääniä.
 
Mie jo kaipailisin jotain oireita/merkkejä tuonne vatsanseudulle, tällä hetkellä kun kaikki on vain pahoinvointia. Vaikka kyllähän sieltä jatkuvaa murinaa kuuluu, kun ruoka ei tunnu edelleenkään viihtyvän vatsassa. Olen jälleen eilisestä illasta asti oksentanut, viimesen kerran tunti sitten. Just sain alas ensimmäisiä ruokapalasia tälle päivää, katotaan kauan ne näin vappuaattona pysyy sisällä! On tämä kyllä turhauttavaa:sad001
 
Pakko hehkuttaa, ei oo oksua tänään kuulunut :D ja kello on jo 12:00! Okei.. en oo juurikaan syönyt, Danio rahkan ja teetä juonut tossa aamusta, mut nekin pysyi siis sisällä. Jes! Ehkä tää alkaa hissukseen helpotta, vaik mulla usein pahoinvointi voimistuu iltaa kohden :sad001

Täälläkin noit repasuja tuntuu mahan seudulla... mulle ihan uutta, kun en esikon aikaan huomannut moista. Aika pelottavia tuntemuksia.
 
Täällä kans huippu päivä tähän asti, vain pari ohimenevää pahoinvoinnin aaltoa! Jee jee jee!!! Ehkä tästä vielä elävien kirjoihin pääsee :)
 
Mä oksensin kans aika säännöllisesti rv 6-11. Just ku eilen hehkutin, että oireet loistaa poissaolollaan, niin iski älytön päänsärky, joka ei meinannu häipyä mitenkään. Nestehukkakin vaivaa, en vaan saa juotua ilmeisesti tarpeeksi. Aamuisin suu on kuin Saharan autiomaa. Muuten on kyl edelleen tarmokas olo normaaliin (siihen rv 11 asti) verrattuna.
 
Mulla on kanssa ollut tuota pahoinvointia jo useamman viikon. Nyt on onneks ollut vaan etovaa oloa, mutta sitä onkin lähestulkoon 24/7. Aamuyöllä herään usein pahoinvointiin, mut siihen onneks auttaa kun syö jotain pientä. Hapankorpuilla saan myös usein hyvin pahoinvoinnin kuriin. Töissä on välillä ihan tuskaa, varsinkin iltavuorot on rankkoja kun pahoinvointi mulla silloin pahimmillaan. Koko päivän joutuu oleen jalkojen päällä ja meillä tauot on lähinnä sitä että kahvia juodaan kuppi seisten työn lomassa. Ennen se on ollut ihan ok, mut nyt antaisin mitä vaan että pääsis välillä pariks minuutiks istumaan. Töissä oon nyt pomolle ja parille työkaverille raskaudesta maininnut niin jo se että muut tietää on helpottanut mun oloa :) en halua että vaikutan laiskalta ja yleensä oonkin tosi ahkera, mutta nyt vaan ei ihan pysty joka hetki kaikkeaan antamaan.
 
Pahoinvointi on onneks alkanut helpottaa, mut tilalle on tullu jalkojen turpoaminen (suhteessa ruokaan selvästi kuitenkin) ja pömpöttävä vatsa :love017
Masu sais vielä viikon pysyä piilossa ja sit äitienpäivän jälkeen saa mun puolesta kaikki tietää..! Nyt ollaan siis jo 13+5 joten ei se enää ihan hirveästi haittais vaikka joku saiski tietää mut en vaan halua et se vielä kantautuisi pomon tahi perheen korviin..
 
Olen kyllä ilonen teidän puolesta, jotka on saanu jo vähän hengähtää pahoinvoinnin kanssa!
Tässä osoitteessa se edelleen jatkuu, aiheuttaa mielipahaa ja väsymystä... Parina iltana olen iltasyömisen jälkeen laittanut 8-9 aikoihin nukkumaan, jotta oksennus ei ehi tulla. Se on toiminut, mutta aamulla sitten viimeistään oksennan. Päivisin klo 13-16 on ihan siedettävää aikaa. Aamut ja illat pahimpia. Voih ku tämä jo helpottais! Huomenna 12+0!
 
Mulla on ollu tässä pari päivää niin kauheeta oksentamista ja pyörrytystä, etten oo jaksanut mitään kirjotella...palaan aktiiviseksi, kunhan tää olo hiukan helpottaa.
 
Nyt koko illan ollu sellanen olo, että tekisin mitä vain että tämä helpottais...:sad001 On niin järkyttävän huono olo, ettei auta muu ku vikistä sohvalla. Kohta on mentävä oksentaan, tuntuu että pää halkeaa ku sitäki jomottaa. Voiku tämä lähtis pois!:grumpy:
 
Takaisin
Top