Alkuraskauden oireet

Mulla ne näppylät on tuolla decolteella! Mit taidanpa minäkin kokeilla jos se sinkkivoide tepsisi!!
Meillä ollaan nyt kolmisen päivää tungettu niin lujaa ulospäin mahaa et tänä aamuna todettiin miehen kanssa yhdessä et kyllä, siellä se pallo nyt on ja näkyvästi! Aika ihanaa, mut on tässä vähän opettelemistaki..! Mulla on siis kohtu aivan edessä ja siks ilmeisesti näkyy myös vatta heti kättelyssä.. Oon mä vaan aika rakastunu nyt jo tuohon sisällä kasvavaan itiöön ❤️
 
Täällä otettiin vaihteeksi suunta huonompaan ja olenkin ollut tiputuksessa sekä vuodelevossa koko viikon lääkärin määräyksestä. Olo meni niin huonoksi, etten enää tajuissani pysynyt ja supistelemaankin jo alkoi, joten päivystykseenhän sitä oli hakeuduttava :sad001 Nyt olo huomattavasti jo parempi ja supistelutkin vähentyneet, joten ehkä sitä uskaltaa huokaista ja taas uskoa että se 12.vko vielä saavutetaan muutaman päivän päästä. Hurjaa ajatella, että ensi äitienpäivänä olisin tuplamamma :Heartred

Ihanaa äitienpäivää kaikille näin etukäteen!
 
Ballogala mullakin decoltee ja selkä alkanut kukkimaan!! :O alussa kukki naama mut finnit vaihtaneet paikkaa :'D

Mamakay onneksi olo alkanut siellä hoidossa helpottamaan. Toivottavasti lähtee muutenkin olot pikkuhiljaa paranemaan :Heartred
 
Onko muita joilla on atooppinen iho? Muistelen et jossain kohtaa joku siitä kirjoittikin, mutta en löytänyt enää. Mulla on ollut viimeiset vuodet atopiasta huolimatta iho tosi hyvässä kunnossa, mutta nyt muutaman päivän aikana alkanut oikein oireilemaan. Taipeisiin tullut ihottumaa ja selän iho kiristää ja kutiaa ihan koko ajan. Kädet on myös ihan räjähtäneet, sormenpäät ja sormivälit verillä ja kämmenselät ihottumalla. Ja ihoa rasvaan pesrusvoiteella joka ilta, mut ei tunnu auttavan. Täytyy huomenna neuvolalääkäriltä kysyä apua, kun ei tätä kutinaa kestä. Cetirizini on aina auttanut, mut en oo uskaltanut ottaa, kun jostain luin et vasta ekan kolmanneksen jälkeen sais käyttää. Kkortisonivoiteillakaan en oo uskaltanut lotrata. Jos jollain on hyviä vinkkejä niin otan ilolla vastaan :)
 
Mulle on joskus ehdotetty kookosrasvaa. Siis kaupan hyllystä ostettavaa. En sit tiiä toimiiko vai ei. En koskaa ostanu ja testannu tytölle jolla on atooppista ihottumaa :)
 
Sannuliini, mulla puhkes atooppinen ihottuma. Mulla tosin itsellä ollut nolla kokemusta kun oli siis varhaislapsuuden atooppinen ihottuma. Mutta hyvään saumaan muiden ongelmien takia olin ihotautipolilla ja sain ohjeet kuivan ihon hoitoon ja mulla ainakin helpottanut sillä ja apolar-voiteilla. Niin ja ihotautilekuri sanoi, että tyypillistä jos raskausaikana puhkeaa uudestaan/pahenee atooppinen ihottuma. Saamme kiittää hormoneja siitäkin :wink

Ja mulle tosiaan joka suunnast sanottu allergian ja astman takia, että allergialääkkeitä naamaan heti kun siltä tuntuu. Ja cetirizinin pitäisi olla se "eniten" tutkituin. Mutta oma päätöshän se on mitä uskoo ja mitä haluaa tehdä :) Itse keuhkoputkentulehduksen takia on tällä hetkellä kaikki napit ja suihkeet käytössä ettei siitepölyallergia pahentaisi jo olevaa tulehdusta.
 
Ja apolarhan on kortisonivoide ja ihan normisti sitä saa käyttää kun vaikutus vaan paikallinen :)
 
Kookosöljy ennen suihkua on kyllä ihana muuten vaan, mutta ei auta mulla ainakan ihottumakohtiin.Oon sillä rasvaillu nyt mahaa ja rintoja lähinnä :D
Kortisonia on saanu laittaa kyllä urakalla, mutta musta tuntuu että tähän ei auta mikään. Mulla on muualla iho paljon paremmassa kunnossa kun normaalisti, mutta kaikki on sitten keskittynyt naamaan. Yhtäkkiä iskee naama täyteen punaisia läiskiä ja seuraavana päivänä niistä ei sitten ole merkkiäkään.
 
Juu lääkäri kirjotti mulle tänään vanhoja tuttuja ceralan plussaa ja aqualan plussaa, ja apolariakin saa kuulemma huoletta tarpeen vastiessa käyttää kun vaikutus on paikallinen :) suihkussa käynnstä on tullut inhottavaa kun iho tuntuu kuivuvan jo suihkussa olessa ja aina kiire saada rasvaa ihon pinnalle. Taidanpa kokeilla tuota kookosöljyä jos se helpottais oloo. Rasvapesuihin ceralanilla tai aqualanilla oon myös saanut jo aikaisemmin ohjeet, mut musta tuo rasva haisee pahalle kastuessaan, niin noi rasvapesut ei siks oo niin kivoja..
 
Mulla ei iho siedä tota aqualania olenkaan ja sitä aina ensimmäisenä suositellaan. Mäkään en tykkää rasvalla pesusta. Tuo öljy on kiva kun laittaa ennen suihkua tai suihkussa ollessa. Joskus sekoittelen pikkupurkkiin tota öljyä ja kahvinpuruja ja saan kokovartalo kuorinnan ja älyttömän pehmeän ihon. Pesen vielä miedolla saippualla enimmät öljyt pois ja sitten ne tavalliset rasvaukset vielä suihkun jälkeen. Laitoinpa kookosöljyt yöksi päähänkin vasta kun oli hiuspohja kuiva ja kutiseva:D
 
Täällä ilmoittautuu kanssa yksi rasvoittuva :D iho ei ollut hyvässä kunnossa ennen raskauttakaan, ja tuntuu että on nyt pahentunut vaan.. :/ Nyt on 12. viikko menossa, ja toivon että tämä tästä helpottaa kun istukkahormonit ym pääsee jylläämään. On mukava saada/antaa täällä vertaistukea, kun mies ei oikein pysty kaikkeen samaistumaan :D, ja kovin monelle ystävälle emme ole vielä kertoneet raskaudesta.

Pahoinvoinnista vielä, että oletteko muutkin huomanneet alitajunnan voiman pahoinvoinnissa? :D Itse olen ihmeissäni, kun viikonloppureissuilla vanhempien/appivanhempien luona pahoinvoinnista ei ole tietoakaan! Tavallisen työpäivän aamuna laatta on lentänyt muutaman kerran, mutta en ole joutunut kertaakaan olemaan poissa pahoinvoinnin takia. Mutta autahan kun on vapaapäivä ja rennosti saisi olla kotosalla, niin mikään ei pysy mahassa, kaamea olo ja päivät tulee vaan nukuttua. Muun muassa tänään sellainen päivä. Illalla sitten yleensä helpottaa ja nytkin vedän karkkia vaan siitä ilosta, että kaikki pysyy taas mahassa.. :DD
 
Pikkuhiawatha joo oon huomannu et vapaapäivinä ja kotona ollessa sitä mielellään vaan makaa. Töissä sit sinnitellään jollai ihmeen keinolla ja käydään välillä vessassa yökkimässä ja sit taas jatkuu vaikka pää kainalossa työnteko.. :O
 
Mjaa, ei mulla kyllä alitajunta auttanut ollenkaan pahoinvointiin.
Nyt aika on alkanut sen sijaan tehdä tehtävänsä. Istukka on ilmeisesti alkanut jo ottaa niin paljon hormonituotantoa osakseen, että pahoinvointi on rajusti vähentynyt. Eli perjantaina takas duuniin! :)
 
Piikkipensas milläs viikoilla siellä mennään? Ihana kun on alkanut olot helpottamaan :)
 
Nyt olis 11+2. Edelliset kaksi viikkoa oli ihan helvettiä. Pahoinvointi alkoi oikeastaan jo viikolla 6, eli aivan alussa.
Sitten yks kaks se vaan alkoi hävitä. Nyt olis kolmas päivä ilman norjan opiskelua. Toki, tänäänkin etoi ihan hemmetisti, mutta ei tullut kuitenkaan sitä "NYT TULEE YLÖS!"-fiilistä.
 
Täällä mennään 13+3 ja oksennan edelleen joka aamu. Maanantaina tuli myös illalla oksennus, joten edelleen sellanen 1-2x/pvässä tulee oksu. Syödä täytyy 1-2h välein, muuten tulee pahoinvointia. Seisoa en jaksa kauaa paikallaan, alkaa heikottaa. Vatsan seudulla kipua on iltasin, ja enimmäkseen kiristävää tunnetta.
Näillä mennään, ootan innolla päivää, jolloin tuo oksentaminen loppuu!
 
Mun on kans pakko syödä tosi usein, muuten iskee tosi paha olo. Varmaan just 1-2tuntia välissä max, muuten iskee ihan mahdoton olo. Ja jaloillaan ei tosiaan jaksa kauaa olla. Mutta ehkä sekin tästä muuttuu, kun ruoka on alkanut pysyä sisässä. Annoskoot on edelleen aivan naurettavia, mutta pysyypä kuitenkin sisässä.
Jos pahoinvointi johtuu raskaushormoneista, niin yleensä se helpottaa viimeistään viikolla 15. Mulla tod näk istukka on ottanut jo niin paljon hormonituotantoa itselleen, että helpotti jo nyt.
Eräs ystävä tosin oksensi ihan koko raskausajan. Pahoinvointi helpotti vuorokausi synnytyksen jälkeen. Lääkäri oli sanonut, että toiset ovat herkempiä raskaushormoneille tjsp. Ei paljoa lohduta sillä kohtaa, kun 40vko oksentelet...
 
Mulla sitten taas olo on suht hyvä, kun en joudu syömään...ruokaa laittaessa/valmistellessa ja syömisen jälkeen aina olo on hirvein. Etenkin, jos pitää syödä jotain lämmintä... Toki nälkäkin tekee huonon olon, mut ei okseta niinkuin sitte taas syömisen jälkeen tekee. Tasapainoilua siis erilaisten huonojen olojen välillä :rolleyes: Ja närästys omana pikkulisänä riesana koko ajan. Tänään 11+6 eikä nyt vielä ainakaan yhtään paremmaks oo muuttunut. Onneks välissä on sentään joku päivä aina vähän siedettävämpiäkin. Vasta 4kg on paino pudonnut :D
 
Mulla ei oikeastaan ole paino pudonnut, kuukausi takaperin tipahti pari kiloa, mutta nyt mennään edelleen samoissa mitoissa. Saan onneksi ruokaa pysymään sisällä, lähinnä ongelmana on aamuoksentelu ja aamupäivän kestävä huonovointisuus.
Jospa sitä kesää kohti oloki paranis... väsyttävää jos tämä kestää vielä puoli vuotta :O
 
Mua kans närästää oikeastaan koko ajan. Ja ihan sama mitä on syönyt tai juonut. Mulla tippui paino muutamia kiloja, mutta taisi suurelta osin olla vettä, kun nyt alkaa olla ns normipainossa.
 
Takaisin
Top