Alkuraskauden oireet

Mulla tulee ihan horkka jos en ole syönyt. Syöminen ei välttämättä aamulla maistu kun kuvottaa niin sitten yhtäkkiä tuntuu kuin verensokeri heilahtaisi ihan holtittomasti, kädet tärisee ja heikottaa. Toivottavasti ei ole raskausajan diabeteksen oire?
 
Täällä on nyt pahoinvointi hiipinyt kylään, aamulla oli sellainen olo että ei tiennyt miten olisi hyvä, oksettaa mutta ei tahdo oksentaa, kun sitten tulee heikko olo kun aamupala onkin noussut ylös.:grumpy: Viimeksi alkoi pahoinvointi vasta rv8 ja kesti parisen kuukautta.. nyt on vasta 5+5:eek: Toisaalta ihanaa kun on ihan selviä oireita, tuntee ainakin olevansa raskaana:grin ja tissit ja maha on ihan turvoksissa, kaivoin jo suosiolla vanhat mammahousut esille:rolleyes:
 
Itsellä on ollut aika lievät oireet. Nännit o ollu tosi kipeät, ilmavaivoja. Hieman paha olo tulee ennen nukkumaan menoa, mut loppuu aina kun nousen istumaan ja otan vettä. Ja nyt pari päivää ollut väsymystä :sleep011helpolla tähän mennessä siis päässy :happy119
 
Mulla on kans ollut ilmavaivoja ja röyhtäilyä :oops: ja alkoi jo hyvissä ajoin ennen plussausta, muistaakseni oli edellisenkin kanssa, kauheen kiva vaiva :grin
 
  • Tykkään
Reaktiot: Pii
Väsymystä, voisi nukkua koko ajan..huimaa, pissattaa, nälkä, ei tee mieli syödä, raudan maku suussa ja nyt unohtelu..unohdin tänäänpuhelimen pin koodin ja hyvä kun ei itku päässyt en kestä...
 
Musta tuntuu että oon ihan turvoksissa. Paino on noussut ihan parin päivän sisällä jo yli kilon... enkä oo kyllä syöny sen enempää kun ennen ja liikunkin paljon. :sad001

ja maha näyttää iltasin isolta ilmapallolta. Mulla on muutenkin iso maha mutta tää on kyll ihan omaa luokkaansa :grin
 
Täällä hiipinyt kohdunulkoisen pelko, oikeamunasarjaa särkenyt ajoittain kipeästi useamman päivän. Tänään soitinki neuvolaan ja kerroin asiasta niin onneksi sain huomiselle kiireellisen ultra ajan, nyt vaan jännittää julmetusti. :sad001
 
Tsemppiä, toivotaan et pikkuinen olisi oikeassa paikassa! :hug013 hienoa että pääset nopeasti tarkastukseen, tuuhan kertomaan sitten kuulumiset!
 
Missäpäin Suomea saa näillä viikoilla neuvolasta ultra-aikaa? Saako vain, jos epäilee jonkin olevan vinossa?
 
Kerroin kivuista ja missä on jne.. Ja oli sitä mieltä et pitää tarkistaa, kohdun ulkoisen pois sulkemiseksi. Se kuitenkin on myös minulle suuri riski jos sellainen on. Ja mikäili kipu pahenee niin välittömästi päivystykseen mentävä. Toki eihän näillä viikoilla muuta selviä kuin se et raskaus on oikeassa paikassa. Sama homma oli ekassa raskaudessa, kävin n.7 viikolla ultrassa kovien kipujen takia, tosin ne oli erillaiset kivut. Ja Kainuussa näin.
 
Tosi hyvä homma, että ultraavat neuvolassa! Olen ymmärtänyt, ettei pk-seudulla onnistuisi muualla kuin yksityisellä, vaikka kohdunulkoista epäilisi.
 
Aika kohtuutonta kyllä et ei ultrata, koska voi pahimmillaan olla hengenvaarallinen. :sad001
Tosin en sanonu ääneen et epäilen sitä, vaan neuvolatäti itse sanoi kun kerroin minkälaisia kipuja on.. Mut toivon et olisi oikeassa paikassa ja jokin muu syy kivuille löytyisi. Mut huomenna selviää. Niin ja tää aika minkä sain oli ns. Kiire aika, eli täällä ilmeisesti jätetään vapaita aikoja kiireellisiä varten, luulisin..
 
Kiitos, jännittää kovasti kun viime kesänä oli keskeytynyt keskenmeno se jotenki kalvaa takaraivolla tän päälle vielä.. Mut huomenna ollaan viisaampia..
 
Voimia ja jaksamista Niiskuneiti. Jospa kaikki olisi kunnossa ja saat alkaa taas iloita raskaudesta. Onneksi asutaan Kainuussa niin täällä kyllä tuollaisissa tilanteissa otetaan nopeasti asia hoitoon. Joo ja täällä päin eka ultra itellä ainakin 7-8 viikon tienoilla...
 
Alkuraskauden oireina väsymys, huimaus, kuvottava olo aika ajoin, ruokahalu kasvanut, kiukkuinen kuulema oon ollu (mitään en myönnä) rinnat ajoittain aristaa Ja kai ne jo on alkanu kasvaakin.. (Positiivinen juttu mulle ) nyt siis viikkoja 5+3 kai..

Mut inhottavin tuo huimaus... Jospa pysyy näin pieniNä nämä oireet. Eka raskaudessa oli aika lailla samat..
 
Takaisin
Top