Alkuraskauden oireet

Plussasin tänään (viikot 4+1) ja oireina tätä ennen on ollut repäisykipuja yskiessä tai aivastaessa, hajuaistin herkistyminen, ajoittaiset lievät "menkkakivut" ja jotenkin ylitunteellinen olo. Eilen olin jo melko varma raskaudesta kun suuhun ilmestyi sama kamala maku mikä oli esikoisenkin raskaudessa ja illalla oli vähän oksettava olo.

Niin ja tämä ei välttämättä liity tähän, mutta mulla on ihan hirveä flunssa, jollainen oli viime kerrallakin alkuraskaudessa...
 
juuh oireita... vois olla kumpaa vaankin, mutta on paljon kipeämmät kivut kuin menkkakivut, ja olen tunnistavina edellisestä raskaudesta tuttuja kasvukipuja kohdussa ja häpyluussa, alaselässä ja nivusissa, mistä vihloo myös välillä reisiin. ajoittaista kuvotusta, nälkä, tuskasen kuuma/jäätävän kylmä vuorotellen, nuhainen olo, turvotus, ajoittaista huippausta, päänsärkyä, itkuherkkyys, vetinen olo alakerrassa, :wideyed: kivut on niin järkyt et varma olo et menkat alkaa o_O hetken minä hyvänsä. Juuh ei auta muu kun odotella mitä tästä tulee :grin
Nuo kivut alkoi tiistaina ja jotenkin ajattelin et olisko ollut kiinnittyminen silloin..
 
Ruusa itellä ollut pari päivää myös kovempia kipuja ajoittain kun menkkakivut. Ite oon samantien vessaan mennyt et nyt meni kesken mutta ei onneks. Toivottavasti nää vaan kuuluu raskauteen eikä oo vakavaa.
Ei nyt niinkään raskaus oire mutta..
Tänään myös vanha ystäväni issias kipu on nostellut päätään. Pieniä tuikkauksia työtouhussa. Toivottavasti ei enempää kipeydy.
 
Mulla oli niin kovat kivut kans viime raskaudesta että itkua väänsin ku sattu mahaan nii paljon!!:'( sairaslomalleki jouduin kun työnteosta ei tullut kipujen ja kramppien takia mitään. Parin viikon jälkeen oli kuitenkin helpotti ja elokuussa 2013 syntyi täydellinen tyttö!!:) että mulla ainakin ne kuului siihen alkuraskautee ,nyt ei onneksi niin kovia kipuja ole vielä ollut kun yhtenä iltana vaan:)
 
Nivuskipuja, nännien arkuutta, mieletön ruokahalu, aamulla herää ilman kellon soittoa jo ennen kuutta (tätä ei oo koskaan ennen tapahtunut) - mutta mieli on tasapainoisempi kuin koskaan!
 
Haha, joku muukin alkanut heräileen aikasin. Minä herään onneksi kuitenkin vasta 8 aikaan joka aamu ja ihan sama onko nukkumaan menty klo 10 vai 2 :D Mistähän tämäkin aamuvirkkuus johtuu.
Nyt on kyllä alkanut tulemaan myös päiväunet tarpeelliseksi, kello lyö 4 ja mulla ei enää pysy silmät auki ja pakko ottaa edes pikaunet.
Sitten on nämä hassut hajut, välillä ulkoilma haisee saippualle tms.
 
Mulla hävis nyt rintojen arkuus yön aikana täysin, oon siirtymässä just rv6 puolelle. Kattellaan tarkoittaako mitään eli josko pitäisi huolestua, tuleeko oire takaisin jne...
 
Hahah, minäki oon alkanu heräilemään ennen auringonnousua, vaikka normaalisti oon mahdoton unikeko. Päikkärit on kans tarpeen, eilen olin menossa yöunille ennen kahdeksaa illalla...

Nyt on alkanu taas nivelkivut, mutta vain ranteissa. Edellisissä raskauksissa särki varsinkin polvia ihan älyttömästi, tuntui kuin niveliin ois injektoitu happoa. En saanut edes nukuttua sen takia. Pitää varmaan googlailla vähän lisää ja yrittää selvittää että mistä sellanen vois johtua vai voiko olla normaalia. Edellisessä (keskenmenneessä) raskaudessa ennen plussausta lääkäri käski syömään nivelkipuun viikon buranakuurin ja epäili niveltulehdusta.
 
On normaalia ja johtuu siitä et raskauden aikainen turvotus ja nesteen kertymä saa hermoja pinteeseen ja raskaus löystyttää nivelet. Mulla oli kanssa vikat pari kk kädet niin kipeet etten saanu nukuttua, monta kertaa yössä heräsin kipuihin (ja potkuihin ja pissille).
 
Mua taas nukuttaa niin et voisin nukkua varmaan kellon ympäri! Eilen menin sänkyyn heti klo 20 kun esikoinen saatiin nukkumaan, ja posotin aamuysiin, jolloin oli pakko nousta kun miehenkin pitää päästä töihin!:grin On kyllä tosi kivasti antanut mun nukkua aamuisin ja viikonloppuna myös päikkäreitä (nyt arkena ne ei oo mahdollisia, kun oon esikoisen kanssa kotona, ja se suostuu nukkumaan vain vaunuissa, joten en uskalla alkaa sillä aikaa sisällä nukkua, jos en heräisikään kun huutaa..):nailbiting:

Mullakin alkanut nyt mieli olla aika herkkä. Eilen oli miehen kanssa yks väärinkäsitys, enkä ois millään halunnut antaa asian mennä ohi vaikka mies monta kertaa pyysi et anna olla jo.. oisin halunnut vaan vääntää siitä että miten asia on niin et MINÄ olin ymmärtänyt oikein. Mentiin sit syömään niin tuli mammallekin parempi mieli :grin Ja yks päivä meinas itku tulla, kun olin menossa kurssille ja tajusin päätyneeni ensin väärään paikkaan ja siten myöhästyin..
 
Hengästyminen, ei mulla nyt näin huono kunto ole :oops: tuntuu välillä että olisi oikein kunnolla urheillut kotitöistä tai rappusten ylös kävelystä. Niin ja lisään viellä siihenkin kun joku koirien oudosta käyttäytymisestä mainitsi, niin meitin vuhvuh on alkanut taas hautoa :grin samoin kuin viime raskaudessa, eli hakeutuu sylkkyyn tai viekkoon niin että pää pitää saada massulle:wideyed:
 
Mä heräsin tänä aamuna puol kuus ihme mouruamiseen mun mahasta, sit se meni ohi :D
 
Mua hengästyttää myös ihan pikku asiat ihan julmetusti! Toivottavasti ei ole mitään vakavaa..
 
Ei se kai sentään, jostain muistan lukeneeni että liittyy jotenkin verenkierron vilkastumiseen, eli raskaudessa sydän pumppaa enemmän verta taijotain, tosi selkeetä eikö :grin
 
Juu no kyllähän tuo kuulostaisi ihan loogiselta. :) pikkusen säikäytti pyörryttävän olon lisäksi että onko joku aivoverenkierron ongelma tms. mutta juu eiköhän sitä verta ja happea pidä riittää pikkuisellekin ni voihan se vähän pyörrytellä ja hengästyttää. :)
 
Hengästyminen, ei mulla nyt näin huono kunto ole :oops: tuntuu välillä että olisi oikein kunnolla urheillut kotitöistä tai rappusten ylös kävelystä. Niin ja lisään viellä siihenkin kun joku koirien oudosta käyttäytymisestä mainitsi, niin meitin vuhvuh on alkanut taas hautoa :grin samoin kuin viime raskaudessa, eli hakeutuu sylkkyyn tai viekkoon niin että pää pitää saada massulle:wideyed:
Mä aavistin plussausta edellisenä parina päivänä, kun ensin en pystynyt stepperillä polkemaan ja puhumaan samaan aikaan hengästymättä ja toisena päivänä puuskutin mäkeä noustessani. Olin lukenut palstoilta, että näin käy...
 
Niin joo eläimistä. :D Aavistelin plussaa kun meidän 8-vuotias narttukissa alkoi nukkuu mun sylissä/kainalossa/päällä. Se ei koskaan normaalisti tykkää olla niin lähellä, mut nyt ei lähteny kulumallakaan.

Nii joo ja huomenta, heräsin sit 5:30 ilman herätystä. :D
 
Nyt se alkoi. Voihan oksetus! Viimeks ei tarvinnu oksentaa kertaakaan mut nyt oli kyllä jo nii huono olo et ihme jos tällä kertaa selviää ilman. Pitää varmaa alkaa aloittaa aamu lasilla mehua jos pysyis pahin poissa.
 
Huomenta, huomenta. minä olenkin näköjään alkanut heräämään joka aamu vaan aikasemmin ja aikasemmin. Muuten ei haittaa mutta sitten kyllä päikkärit venähätää pitkäksi ja nukun ohi päivän..
 
Mä oon välillä haistanu savua. En tie onko se oire.

tosin yks päivä juoksin asuntoo ympäri miettien missätäällä palaa :wideyed:
 
Takaisin
Top