Alkuraskauden oireet

Viikkoja ois nyt varmaan se 5+6 ja oireet ihan olemattomat. Rinnat on vähän kipeet ja jotenkin kimmoisemmat? huimausta on välillä ja autossa on tullu pahaa oloo. Muuten olo on niin perkuleen hyvä eihän tässä kohta edes usko olevansa raskaana kun olo on niin hieno....
 
Tänä aamuna kesken työn teon kauhee mahakipu ihan ku ois menkat alkamassa. Mut sit se meni ohi. Samalla tuli kauhee hiki. Jo säikäytti et nytkö meni kesken mutta ei tullut verta. Huh.....

Antzeliina rv.4+0
 
Mulla ei kyllä oo mitään oireita, maha vähän kipee välillä... Mut eipä mulla ollu esikoisestakaan mitään oireita näin alussa. :)
 
Seru, mulla oli esikoisesta hirvee turvotus jollain viikolla 10 (?), joillekin voi tulla turvotusta, ei liity mahan kasvuun vielä. :)
 
Mulla alkoi "pms-oireet" viikkoa liian aikaisin, eli kiinnittymisen jälkeen olin tosi tosi kiukkuinen ja lyhytpinnainen! Pari päivää sitten alkoi huimaus, taju meinas lähteä pari kertaa. Tänä aamuna oli "kuumeisen" näköiset posket niin testasin ja hailura toinen viiva testiin piirtyi. Tässä nyt odotellaan että pysyykö, huomenna tai ylihuomenna vasta pitäis menkkojenkin alkaa ja oli jo pari kk sitten yks väärä hälytys.
 
Liittyy se mahan kasvuun kun alkaa tukikudokset löystyä. On raskausmuutos se turvotuskin, vaikka ei ite vauva olekaan juuri minkään kokoinen! Mä sain ekassa raskaudessa vielä just ennen synnytystäkin 40+2 mahan vedettyä sisään kylkiluulinjan taakse ja ai että ärsytti kaiken maailman "ei se oo raskausmaha ennen kuin sitä ei voi vetää sisään" jutut.
 
Isoimmista mulla ei ollut mitään oireita, nyt pyörryttää, pissattaa, alavatsaan sattuu, tissit kipeet ja maha turvonnut. Ekassa raskaudessa 20-vuotiaana käytin normaaleja farkkuja loppuun asti, nyt välillä niin turvonnut, että ei mahdu farkut jalkaan Oisko se tää ikä..(nyt 30)
 
Mulla ainaki eski ollut turvotusta ja maha näkyvin jo kolmatta viikkoa vaikka viikkoja menkkojen mukaan 5+5. Mieskin jo huomannut mahan pari viikkoa sitten ja itte en saa vedettyä sisään vaikka lauta normaalisti olen. Että tiedä sitte mitä on!
 
väsyttää,viluttaa, ilmavaivoja, öhmelö olo aina välillä, tissejä nippailee sillo tällö ja tuntuu raskaammilta, mies huomannu nännien tummuvan, maha pinkeenä ja nippaillu oviksen jälkee varmaa joka päivä välillä tuntunu ihan menkkakivuiltaki mutta onneksi ei oo mitää vuotoja tullu! Ja toivotaa että ilma niitä pärjättäisiinki.
 
Muokattu viimeksi:
Lainaan itteeni kun pääsen koneelle niin tuolta toiselta puolelta, mutta huono-olo/ kuvotusta ollut tänään jo häiritsevän paljon :wideyed:
Mulla on varmaan nahka niin venynyttä että massu näyttää järkyn kokoiselta, sama homma oli kolmosen kohdalla :oops: ja huomenna pitäs ahtaa itsensä jo valmiiks naftiin mekkoon :p
 
Huomasin että rinnat on hiukan turvoksissa. Sit sanoin miehelle et kokeilee miltä tuntuuvat.. sano että ovat vähän pöheessä. :)
 
Tiistaina (3+4) oli ihan outo olo. Aamulla menin ihan hirveen tukkoon, palelti, hikoilutti, palelti, hikoilutti ja sitten alkoi koskemaan häpyluuhun ihan hirveesti. Sitten teinkin testin, kun kummastutti ja hento viiva oli jo. Tissit on ollut kipeät jo reilu viikon, ihan kun painais tonnin. Maha on pinkeä ja tänään rv4+1 on tuntunut aika ajoin painetta oikealla ylävatsassa. Oon melko pyöreä luonnostani, mutta nyt maha on jotenkin oudon kiinteä pallo, ei ollenkaan löllykkä kuten normisti. :p
 
Plussaamisen jälkeen alkoi alavatsakipuilut, kun vaikka nousin istuviltani niin tuntu sellasta ikävää venymistä/vihlasulta, ihan ku oisin liian nopeasti tehny nousemisen. Saattaa tulla myös yskiessä tai aivastaessa. Tuntu vähän sellaselta vihlasevalta venähdykseltä. Pissalla oon ravannu aikalailla. Tissit on kipeet. Illalla alkaa nukuttaa tosi hyvissä ajoin, mutta aamulla herään ennen kellonsoittoa, paitsi jos unta tulee alle 7h niin oon ihan kuolemanväsyny :grin Jos tulee reilu 7h niin herään omia aikojani tosi pirteenä. :happy:

Vatsa on ollu sekasin muutamana päivänä. Eikä sillee vähäsen vaan niin pahasti että oon kippurassa kivusta... Eilen oli pahin päivä, piti lähteä töistä aiemmin kun oli niin huono olo, vatsa sekasin, oksetti, hiki ja vilun väristykset :yuck: Pöntön halailuks meni illalla. Sit kuuden jälkeen helpotti eikä mitään oireita. Paitsi tietty heikotti ku kaikki tuli läpi ja pystyin vaan siemailee sokerivettä.

Positiivisina oireina se, että alkuviikosta oon järjestelly kotona kaikenmaailman kaappeja ja hyllyjä ihan innoissani :wink

Sisko on ainoo joka tietää, meidän lisäks raskaudesta, niin vähänkö se sai eilen täyslaidallisen yhyyy mulla on niin paha olo-viestejä :angelic:
 
Mua kiinnostais tietää mistä tämä järkky alkuraskauden turvotus johtuu? Kun vaavihan on siis ihan tajuttoman pieni, ei senttiäkään ja silti ei voi kuvitellakaan että pitäis tavallisia farkkuja enää :D Nyt siis vasta viikko 5. Aikaisemmissa km:ssä huomasin ihan saman. Tosin luulin vain että olen lihonut kun en km:n jälkeen mahtunut enää tavisfarkkuihin mutta se turvotus hävisi ihan viikon sisään ja olin taas normimitoissa. Mitä se turvotus siis on koska vauvaa se ei ainakaan ole? Tää on meinaan ihan järkkyä miten voi turvota tälläseksi alavatsapalloksi jo heti alussa.
 
Raskaushormonit löystyttää kaikki tukikudokset. Myös venähdyksiä jne tulee raskaana helpommin kun ei ne hormonit toimi vain paikallisesti lantion ja vatsan alueella. Lisäksi suoliston toiminta muuttuu tosiaan saman tien kun sielläkin lihakset laittaa kaiken liikkeelle ja nekin löystyy.
 
Vielä näin alussa (rv4+6) ei taida mitään oireita yleensä ollakaan, jotenka itsekin niiltä vielä selvinnyt. Hieman etovaa oloa ollut pari päivää, mut se yleensä liittyy miulla myös kuukautisiin. Tänään siis tein positiivisen testin ku ei ole muutamaan päivään niitä epäilemiäni kuukautisia kuulunut. Vatsa ollut kuralla viikon verran, kaipa sekin raskauteen sitten voi liittyä..?
 
Mulla alkoi ekastakin oireet heti kiinnittymisestä. Mutta niin selkeitä ne ei oo että vois varmasti raskaudeksi sanoa. Lähinnä pms-kiukkuisuus ja etominen alkoi viikkoa aiemmin kuin pitäisi - eli heti kiinnittymisestä, kun yleensä on päivä pari ennen vuotoa. Nyt on huono olo ja huimaus aamuisin, ja ne kuumeisen näköiset posket aamuin illoin, niitä ei viimeksi ollut (näin aikaisin ainakaan). Mutta mulla on imetys myös yhä sotkemassa hormoneita lisäksi :)
 
Takaisin
Top