Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En tietenkään varma voi olla mutta kuullut olen että toisilla on ollut ihan lamauttaviakin kipuja alkuraskaudessa, tsemppiä!
Pahoinvoinnista.. mun jumala on tällä hetkellä hapankorput hitaasti nakerrettuna ja appelsiinimehu erittäin kylmänä ja jäillä sekä appelsiinimehujää, mua on auttanut, mut sekin on yksilöllistä, toiset oksentaa itsensä sairaalakuntoon ja mikään ei auta..

Mä oksensin kakkosta odottaessa ennen tippaan joutumista kolme päivää putkeen KAIKEN. Kylmä vesikin tuli viimeistään vartin päästä ylös. Lääkäri selitti, että se holtiton oksentaminen osin johtuu siitä kuivumisesta, kun elimistö ei vaan enää pysty ottamaan mitään vastaan. Mä sain tipan kautta yhden yön aikana 3 litraa nestettä ja lisäks pahoinvointilääkettäkin tipalla. Aamulla pystyin sitte jo syömään kiisseliä ja sain otettua suun kautta sen pahoinvointilääkkeen. Siitä tulikin mun kaveri sitte moooooneksi viikoksi :D

Kiitos vastauksista. :) Kiva kuulla, että muillakin ollut tälläistä vaikka eihän nämä oireet kovin kivoja ole..

Toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin, kyllähän tämän itse kestää, mutta pelko raskaudesta masentaa välillä.. Täälläkään ei ole neuvolaa vielä ollut, ensi maanantaina onneksi on eka käynti. :)

Tsemppiä ja voimia teillekin. <3

Minullakin neuvola vasta parin viikon päästä. Kai se normaalia on, kun välillä miettii, että onko sitä raskaana ollenkaan ;) Päässä kyllä pyörii monenlaista ja odottelee sitä, että oikeasti tuo pääkoppa ehtisi mukaan tähän. Tuleekohan se varmuus vasta eka ultran jälkeen... Itseä ja oireita tulee kyllä tarkkailtua liikaakin ja välillä, kun ei ole olossa mitään erikoista, miettii, että untako lie oon nähnyt koko jutusta ;)

Täällä edelleen ainut raskausoire on akne. Yöllä nousin vessaan, niin silloin alavatsa himpun aristi. Pistän kyllä sen piikkiin, että treenailin illalla lantiopohjan lihaksia.. tänään eka neuvola, jännittää kyllä liikaa.

Täällä on tullut uusi mieliteko, meinaan tupakka :o lopetin siis jo kun kuulin odottavan esikoista (aika lailla vuosi sitten), enkä sen jälkeen ole polttanut enkä tietenkään alotakkaan, mutta yhtäkkiä on alkanut tekemään hirveästi mieli.

mulla oli pariviikkoa sitten hirvee kaljan himo :D join sitten muutaman alkoholittoman ja se tehos :) ei tee enää mieli..

vaikka oon odottanut toista vauvaa varmaan 6 vuotta (mies lämpes vasta nyt, ollaan uusioperhe) niin nyt on iskenyt välillä kaipuu baariin ja jammaileen :D (enkä edes normaalisti juo enkä baareile) hassuja nää mielialamiutokset.

välillä itkettää niin pirusti välillä naurattaa..

ihanaa 10+1(0)

tsemppiä kaikille odotukseen ja voimia heille jotka ovat joutuneet lähtemään !

Täällä on alkanut hiukset rasvoittumaan ihan hulluna ja naama kukkii. Murrosikä here I come!
Etominen pahenee edelleen. Vielä jotenkin hallittavissa näin kotosalla, mutta jännittää, miten pärjään tänään töissä...

Ei se ultrassa käyminen välttämättä varmuutta tuo. Itse kävin varhaisultrassa yksityisellä viikko sitten. Hetkellisesti apua toi, mutta nyt taas epäilyttää onko siellä mitään elämää :). Mulla on koko raskaus ollut hyvin vähäisiä oireita. Nyt oottelen aikaa sinne ensimmäiseen ultraan, oliko nt-ultra? :)

Mä kanssa huomasin viikonloppuna kun olimme ruokailemassa ja ihmiset ympärilläni joivat valkoviiniä ja hitto et se tuoksu hyvältä :) vaikka yleensä en kovin viinien ystävä olekaan, heh.

Mulla on suunnilleen vko 11 tänään alkamassa ja pahoinvointi on alkanut helpottaa! Jes! Vaikka epäilyttääki et onks siellä mtn, mut rinnat on jo melkoisen isot ja decoltee-alueelle on pulpahdellu pieniä näppylöitä! Erotan ne heti kun mulla ei koskaan ole mtn sellasta ollut..
Pahimmat raskausoireet mulla on tällä hetkellä älytön väsymys ja vitutus. Ihan suomeksi sanottuna. Nii, no kyl mulla aika usein on myös nälkä, mut se saattaa saada hyvinkin nopean stopin tuo syöminen. Ensimmäinen kevät ehkä kymmeneen vuoteen kun kärsin älyttömistä allergioista! Zyrtec tuli joka-aamuisen vitamiinin kaveriksi noin viikko sitten..

Mulla on pahoinvointi vasta alkanut noin viikko takaperin. Päivä päivältä hieman pahentunut, mutta kyllä tän kanssa vielä toimeen tulee. Öklöttää ja ruuantuoksu ällöttää. Toisaalta huono-olo pysyy kurissa jos vaan muistaa syödä jotain tasaisin väliajoin. Esikoista odottaessa pahoinvointi kesti viikolle 14 asti ja oli voimakkaampaa kuin mitä on nyt. Oletan kyllä, että tää nytkin tästä vielä pahenee kun viikkoja vasta 7+0.

Muina oireina on tällä hetkellä väsymys, palelu ja alavatsan ja selän nippailu. Alaselkä myös kipeytyy tosi helposti nykyään ja vähän semmoista iskiassärkyäkin on välillä. Voi toki johtua siitä, että edellisestä synnytyksestä on alle vuosi niin kaiken maailman kolotukset alkaa nopeammin.

Hassua kuinka tää kolmas raskaus on ihan erilainen kun kaksi ekaa raskautta. Kolmannen kerran toden sanoen ja taas saa kokea aivan uuden ja erilaisen raskauden :)♡

Mulla itkettää nykyään tavallista herkemmin, tänään viimeksi eläinlääkärillä ku koira sai rauhottavan ja sitte vielä enemmän ku menin sen hakemaan. Sitte vesi on alkanu öklöttää, varsinki jos juo aamulla ensimmäisenä. Kyllä tämä raskaana olo on vaa nii mukavaa ;D

Mulla on toi herkistyminen menny ihan älyttömäks... Eilen aloin vollattaa ku luin uutista Kari Tapion lesken kuolemasta :eek:

Hahah, Karka, mä aloin itkee ku käytiin kaupassa ja iltapäivälehden otsikossa luki et Eero Heinäluoman vaimo on kuollut. Tänään ollut tosi hyvä päivä, pahimmat oireet on loistaneet melkeinpä poissaolollaan (pahoinvointi, päänsärky). Pääsin jopa kunnolliselle lenkille ja käytiin ulkona syömässä ilma ällötyksiä. Tässä pari päivää sit vielä oli aggressiivista oksentelua, toivottavasti tää tästä! Oli kyl pakko nukkua päikkärit 8h hereilläolon jälkeen (taas).

Kenellään tullut ruokahimoja, mitä ei voi millään toteuttaa? Mikään ei tahdo pysyy sisällä, mutta pääkoppa on vakuuttunut siitä, että uudet perunat kyllä pysyis hyvin sisällä. Outoo :P

Mulle iski aluksi kauhea väsymys, uni tuli väkisin jo yhdeksän maissa ja aamulla ei tahtonut päästä sängystä ylös.. Siitä aloin epäilemään, että jotain hassua on menossa. Sitten tuli jatkuva pissahätä ja yöpissat. Nyt ollut vasta muutaman päivän kokoaikainen orastava paha olo... Inhottava tunne, kun koko ajan olevinaan huono olo ja jano. Tissit on kasvanut ihan hillittömiksi! Huomattava ero edelliseen, aikaisemmin ollut joku b-kuppi niin nyt ei mahdu mitenkään päin samoihin liiveihin.. Pitää varmaan mennä ostamaan isompia.. :P

Tän raskauden ruuaksi on valikoitunut broilerpyörykät. Päivällä kun pahan olon aalto iskee niin pyöryköitä vaan naamaan niin helpottaa. Viimeraskaudessa saman asian ajoi pakaste spydäri..

Himpula, sanopa muuta. Ar ultrassa käyty 7+1, nyt 9+3. Kotidopplerilla en vielä saa sydänääniä, toivottavasti pian saisin niin ehkä tää huolehtiminen helpottais :) voi meitä äitejä :D mä en ekojen kohalla näin pelännyt..apua tuleekohan musta ylihysteerinen äiti nyt :D näiden ekojen kanssa oon ollu aika huoleton, eskari kulkee jo isän ja meidän väliä yksin bussilla :)

Eski mä sain kotidopplerilla 9+1 ekan kerran sydänäänet, sen jälkeen oon kahdesti ettiny ja toisen kerran ehkä kuulin hiljasena 10+1 äänet. Tosi vaikea ettiä :) toivon että ne sielä edelleen silti on.. Nyt 10+4.

Mulla vaan rupeaa kohtua polttelemaan sen kuuntelun jälkeen? Kun sitä painelee. Se on hetki aikaa kipiänä aina kuuntelun jäljiltä. En tiä onko normaalia?

Takaisin