Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nepala, katsoppa youtubesta piriformis stretch, mulla iskias kiskoo häntäluuhun ja nuo liikkeet auttaa.

Nepala, sinäpä se uusien perunoiden keksijä olit :D Kiva kun keksit, tänään ja eilen on eletty ihan potuilla ja voilla :D Okei myös porkkanaa. Ja voita.

Ihme kyllä tänään asiakaskäynnillä kun oli "pakkotarjoilua", niin pystyin syömään asiakkaan tekemää pitsaa ja raparperi-viinimarjapiirakkaa myös palasen. Olo oli sen jälkeen kyllä ihan kauhea ja yrjöä nieleskelin ja huimailin seuraavat pari tuntia. Potuista ei tuu ollenkaan tuota kuvotuksen tunnetta. Jei.

Mulla ei oo kuin kuukautisten aikaan yksi finni naamassa niin nyt on koko ajan jossain joku!

Mulla on naama kukkinu viimoset 15-vuotta. Teini-iän akne jatkui siis aikuisiän aknena. Oon kaiken maailman antibiootit ja mömmöt kokeillu aikanaan ja mikään ei auta. Kolme roaccutan kuuriakin syönyt, mutta silti puskee näppyjä. Onneksi ei oo niin paha kun joskus teininä, mutta onhan se aika ärsyttävää, että vielä 30-vuotiaana kärsii aknesta. Edellisen työpaikan työhöntulotarkastuksessa terkka sanoi, että monet on päässy hormonaalisesta aknesta eroon raskauden myötä, mutta mulla esikoisen odotuksen myötä se vaan paheni. Oon asennoitunu siihen, että finnien tulo loppuu aikasintaan kun alkaa vaihdevuodet :)

Mä oon miettinyt, kehtaanko tänne tulla oman naamani "kukkimista" valittelemaan. Mulla on nimittäin kokonaista 2 finniä, mikä mun tapauksessa on ihan järkyttävä ennätys. Ei varmaan pahimpina teinivuosinakaan ollut kuin max. 2 finniä kerrallaan, ja se on olevinaan jotenkin ihan kamalaa. Jotenkin mun pää vääntää ajatuksen niin, että jos koko naama olisi finnejä täynnä, ei sieltä yksittäistä näppyä niin erottaisi, mutta kun mun nassu on yleensä ihan puhtoinen, niin jokainen yksittäinen punainen piste hehkuu kuin joku huomiomerkki. Että sellaisia ongelmia.

Täällä tänään lensi oksennus ensimmäistä kertaa.. Viikon vaihtumisen kunniaksi.

Huuuh, täällä on kans olotila hirvein tähän astisista. Kuinka hitossa selviin kymmeneen töihin... Aamulla piti pyytää miestä tuomaan bansku ja appelsiinimehua sänkyyn ennen kun uskalsin nousta, noitakaan en saanu kerralla uppoomaan... Nyt oon saanu jugurttia alas noitten lisäks. Mut etoo kyllä aika rajusti....

Ärsyttää kun meinaa tulla myös flunssaa/allergista nuhaa, ei ainakaan helpota tätä oloa :depressed:

Viimeviikkonen hirvee turvotus on helpottanut nyt. Pahoinvointi jatkuu. Ja tukkoinen nenä ei muuten auta asiaa ollenkaan.
Lämmin ruoka ei edelleenkään ihan kamalasti maistu, mutta sentäs jotain saanut alas. Jauhelihakeittoa jopa lautasellinen.

Mulla on pahoinvointi jollain asteella jo helpottanut, nyt on vaan sellaista orastavaa huonoa oloa, kuin olisi röyhtäisy jäänyt välistä tms. Kuplii, mutta ei ole vielä (onneksi) tullut ylös. Huolestuttaa kyllä, kun oireet vähenee :P Tissit on vielä arat, erityisesti sivuilta, ovat entisestään kasvaneet. Alavatsaa juilii aina välillä.

Milla oli kaksi huippuhyvää päivää pahoinvoinnin kanssa, eli ei siis juuri mitään oloja. Ehdin jo huolestua, mutta aamullapa oksu irtosi jo taas :D kovasti siis vaihtelee oireet ja niiden voimakkuus.

Täällä etominen jatkunut varmaan kolmatta viikkoa. Myös älytöntä väsymystä, vessassa juoksua ja palelua. Tänään rv 9+5. Eilen alkoi vatsakipu joka jatkui koko päivän. Yöllä helpotti mutta vatsa edelleen arka. Tänään onneksi lääkäri niin saa vähän infoa mistä voisi johtua! Eka ultra olisi 23.4 eli reilu viikko vielä! Vähän jännittää, että onhan kaikki hyvin!

Täällä taitaakin tän ja eilisen huono olo johtua ihan oikeasta flunssasta, kävin aamulla pyörähtää töissä mut 12 jälkeen tulin jo kotiin huilailee...

Täällä edelleen ällötystä on liikleellä. Jos ei syö ällöttää ja jos syö liikaa niin voi olla varma et ällöttää kanssa :D

Muhun iski myös eilen flunssa. Aamulla pääs pieni epätoivon itku kun yritin saada itteni valmiiksi töihin ja esikoisen aamutoimet hoidettua siinä sivussa. Tää tukkonen olo ja räkää valuva nenä oikein kruunaa tän pahoinvoinnin. Syöminen ällöttää muutenkin ja nyt se on entistä hankalampaa kun ei voi hengittää nenän kautta ja happi tuntuu loppuvan ennen kun saa ruuan nielaistua. Töissä meinasin puolen päivän maissa luovuttaa kun oli niin karmea olo, mutta jaksoin sitten kuitenkin loppu päivän panadolin avulla.

Tää on jäänyt mainitsematta, mutta nyt tuloo: ILMAVAIVAT! Kiesus ko pierettää! Kuulemma johtuu keltarauhashormonista tämäkin oire ja todella yleinen. En muista, että esikosta olisi moista ollut, mutta nyt...

Flunssa päällä edelleen. Työilta oli ihan tuskaa. Pahoinvointi+flunssa...ei kiva. Öisin saa nukuttua, kun pää täys räkää. Mä jo mietin, että pitääkö huomena hakea lisää sairaslomaa. Olin jo viimeviikolla 3päivää poissa.

Tämä päivä on ollu itellä ehkä tähän asti pahin, töissä piti jättää yhdet vaipat vaihtamatta, enkä voinu olla huoneessa, jossa muut söi kananmunia. Oli vielä opiskelija tutustumassa, pitää varmaan ihan hienohelmana ja snobina. Ja nyt pitäs pian jo alkaa helpottaan, eli aika vähällä tässä nyt vielä on päässy. Ja nyt on mullakin alani nivusissa ja reisissä vihloon.

Jaahas, puuron syönti ja hampaiden pesu sen jälkeen... ei hyvä järjestys. Sain sitten korkattua yrjöilykauden tälle kierrokselle Aikaisemmissa raskauksissa oli ihan sama juttu, eli aamuisin hampaiden pesun jälkeen tuli aina ykä, jos olin syönyt tai juonut jotain edeltävästi...

Täälä tunteillaan kyllä ihan huolella!!:nailbiting: Luin tuolta missä kerrotaan miten vauvauutisesta kerrotaan ja rupesin itkeen niille ihanille ideoille siellä.. HUH

Vanhemman neidin kanssa katoin eilen Kuinka koulutat lohikäärmeesi 2 ja itkeä vollotin niin että oli pakko lähteä vessaan kun neitikin ihmetteli ja naureskeli miksi äiti itkee.. :smiley-angry017

Muuten aika hyvä olo nyt mikä tietysti hermostuttaa että onko kaikki hyvin.. Tissit on kipeet ja yöl herään vessaan yleensä. masu on turvoksissa vielä ja tänään töissä kun vihlas selkää niin kysy että oonko mää raskaana :smiley-ashamed008
Tosin oon lopettanu kahvin juonnin kun se ei maistu ja ja kai sitä voi huomaamattaan käyttäytyä erilailla vaikka oon koittanut olla "normaalisti "..

Iiiik kolme kokonaista päivää ja maanantai aamuna ultraan !!! :smiley-bounce015

Takaisin