Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niemja, mulle kävi samoin, en tiedä nyt polttelevaa kipua, mutta ikävältä tuntui. Mutta muistan saman tokassa raskaudessa kun terkkari etsi sydänääniä.

Okei, ehkä sitte normaalia. Aattelis ainai ku sitä kohtua kerta painelee nii se ärsyyntyys..

Hormonit heittelee ihan hirveästi suuntaan ja toiseen :o Itkettää joo, mutta välillä myös naurattaa tyhmätkin jutut niin, ettei henki meinaa kulkea. En ole koskaan ollut se hilpein tapaus ja esikoisenkin odotusaikana oli lähinnä vain kyynel silmässä, joten ihan positiivinen muutos :D

En ala vielä henkseleitä paukuttelemaan, mutta eilen ja tänään ei oo ollu enää paha olo oikeen nimeksikään! Siis sanotaan näin päin, että melkein koko päivän ollu ihan normaali olo. Oon syöny ihan aterioita, keittoruokaa. Ellotuksia on edelleen paljon, esim. leipä ei mee suusta sisään. Mutta siis valikoiden, ruoka maistuu ja kokoaikainen oksetus on poissa. Onpa vapauttava tunne! Vaikka kestäis vaan pari päivää niin ihana "loma". :D

Nyt on huonovointisuutta ollut viime viikosta lähtien. Lähes koko päivän oksettaa ja on huono olo. Mutta onneksi vielä ei ole tarvinnut oksentaa. Nyt jännätään että pysyykö tämä huonovointisuus tällä tasolla vai meneekö kovemmaksi. Ekassa raskaudessa oksentelun rv6-16, noin 3xpäivässä. Että sitä en kyllä haluais kokea uudestaan.

Mulla on alkanut mieliteot nostaa päätään, kaikki kirpeät hedelmäjuomat ja karjalanpiirakat! Vatsan nippailut on päivästä ja omasta aktiivisuudesta kiinni, lapsien nostelut syliin keinuun tms ehkä vähän lisäävät sitä. Rinnat on hillittömät, ja vatsa alkaa näkyä selkeämmin, ainakin mun mielestä. Mä niin toivon et keskiviikkona ultrassa näkyy jo kunnollinen sikiö ja kaikki olis kunnossa..!!!! Pelottavaa mut samalla jännittävää..! Oo tässä ny si :shifty:

Hii, mä oon ostanut joskus kotidopplerin käytettynä, angelsounds-merkkinen halvahko malli ja useamman vuoden vanha. Eilen illalla sit kuulin ekaa kertaa sykkeen! Oli aika käsittämätön fiilis kun konkretisoitu taas koko asia ihan eri tavalla. :')

Mä kattelin kanssa tollasta kotidoppleria. uutena maksaa 50€ vain ja oli saanut ihan hyvät arvostelutkin. Saa nyt nähä hankiko sellasen vai en. Mielikuitenkin omalla tavalla tekisi :)

Mulla oli ihan ekana oireena runsas valkovuoto. Sitä vaan tuli. Sitten alko alavatsan tuntemukset, just nippailut,repäsykivut,paineen tunne. Siitä se sitten lähti ; rinnat tuli kipeeks, etenki nännit on kokoaja niin arat et huhuh, rinnat turpos vähän, kuukautiset jäi pois, lämpö koholla muutaman asteen ja se pahin : kokoajan pissattaa. Yölläkin joutuu käymään 1-3krt pissillä. Väsyttää ja paleltaa. Viime viikolla alko jo semmonen pieni kuvotus eikä kahvikaan maistu enää. Tässä nyt sitten ollaan ja ootellaan :flower

Tänään oli aamulla ja alkupäivästä ihan normaali olo. Sain pyöräytettyä koneellisen pyykkiä ja pestyä vessan. Sitten käytiin koko perheen kesken ulkona kävelyllä ja anoppilassa piipahtamassa. Kotiin tultua alkoi taas ällöttää. Sain syötyä lounasta, mutta älytön väsymys ja heikotus painoi päälle. Esikoinen kun saatiin päikkäreille painuin itsekkin nukkumaan. Nukuin lähemmäs kolme tuntia ja olisin nukkunut pidempäänkin ellei mies olisi tullut patistamaan ylös. Koko illan heikottanut ja vasta nyt taas tuntuu helpottavan, mutta tää väsymys on jotain ihan käsittämätöntä!

Sain tänään jopa vähän siivottua tätä läävää jossa asun. :) En täydellisesti mutta enimpiä sotkuja ja elukoitten jätöksiä. Mulla on siis kaksi kissaa (10- ja 9-vuotiaat) sekä kaksi kania, joista toinen tuossa profiilikuvassa köllötteleekin.

Väsyttänyt on kovasti, mutta pakotin itseni siivoamaan, sitten kylpyyn ja sitten vielä kauppaan ja laitoin vähän ruokaakin.

Joku mainitsi uudet perunat, niitähän mun sitten alkoi tehdä mieli. Keitin nyt ihan vanhoja pottuja sit vaan ja söin voin kanssa. :D Ihme ruokia. No, kunhan jotain saa alas. Paino on pudonnut jo kolmisen kiloa - mikä ei sinänsä vakavaa koska olen lievästi ylipainoinen. Varaa on siis tiputtaa. Mutta tuntuu hullulle painaa nyt vähemmän kuin melkein 10 vuoteen. :D Ja tietty tämmöinen painonpudotus ei oo terveellistä, että kun ei vaan syö.

Varovaisen optimistinen olen kuitenkin, että pahimmat oloni taitaa olla takana päin. :)

Huh, pakko valittaa... viimeset kaksi viikkoa oksentanut, viimesimmän viikon aikana kaiken mitä oon suuhuni saanu laitettua. Onneksi oksu tulee vasta puoltuntia syömisen jälkeen niin eiköhän sitä jotain ravinteita saa... mut joo, todella turhauttavaa. Ei ollut ihan näin nahkeeta esikon kohdalla. Onneksi en oo ihan kukkakeppi, eli on vähän varastoa, mut huomaa kyllä, kuinka energia on minimissään ja pitäis jaksaa vouhottaa ton puolvuotiaan kanssa...

Nyt mennään siis rv 9+2 ja jaksan toivoo, et tää olo helpottaa viikon sisään. Tai sit ei...

Täällä kukkii naama aika kivasti otsasta.. Tänään äiti kysy että mites siun otsassa on noin paljon finnejä... Vastasin että no jaa-a, kuhan on :D porukat ei siis vielä tiedä

tuhina, mulla kans naama kukkii ja tää on ihan hirveää!! Tänään tullu taas kolme uutta pampulaa naamaan :( aikoinaan protskujauheet laukaisivat kovan aknen, äitin kävi niin sääliksi, että sponssas ihotautilääkärin ja roaccutan -kuurin. Tänään olen menossa äidille kylään ja mä niin tiedän, kuinka kauhuissaan on tästä lärvistä.. ajattelin kyl viel pari viikkoa sinnitellä ennenkuin kerron.

Joo täälläkin finnien tulo vain jatkuu.. Välillä ihan kunnollisia tosi isoja, ja välillä lähinnä punertavia läiskiä iholla. Hiuksetkin rasvoittuu ihan kamalaa vauhtia, aamulla kun pesee niin illalla on jo likaiset vaikkei mitään erityisen rankkaa olisikaan tehnyt. Ennen riitti, että pesi shampoolla joka toinen päivä.

Myös mielihalut jatkuu, uusimpana se valmisruoka, HK:n kanaviillokki :D Toinen on lihahyytelö. Molemmista kyllä aina tykännyt, mutta nyt niitä olisi saatava suorastaan pakonomaisesti. Muutenkin mieli tekee aika paljon suolaista ja lihaa, mikä viittaisi (jos näihin uskoo siis) poikaraskauteen. Tosin edellisessä raskaudessa oli juuri päinvastoin, kammoksuin kaikkea vähänkään suolaista ja ahmin lähinnä hedelmiä ja silti tuli poika. Haha, kuka tietää.. Ihan hauskoja mun mielestä noi ennusteet kuitenkin :D

Tinttarilla& HS: Mulle harvemmin tulee ihan isoja finnejä, nytki "onneks" vaan semmosta tasasta pientä muhkuraa koko otsa täynnä. Jokunen aika sitten tuli solisluiden ympäristöön ihan kamalasti kans, (aikana ennen plussaa) mutta ne on onneks melkein jo hävinnyt.

Ja joo hiuksia saa olla pesemässä paljon useemmin kun yleensä...

Tällä hetkellä on myös tosi öklö olo muutenkin, vissii allergista nuhaa koittaa pukata vielä tähän kaiken muun heikon olon lisäks... :D

Hyvä että jaoin uusien perunoiden himon :P Itse tyydytin sen ulkomaisilla varhaisperunoilla xD

Hei onko kellään ollut häntäluun seutu kipeä? Ja jos on, niin onko joku jumppaliike/venytys mahdollisesti helpottanut oloa?

Mulle on tullut myös yläselkään sekä dekolteelle finnejä :( apteekin täti lätkäs kaks putelia kouraan ja sanoi, että näillä lähtee. Toivotaan niin! On se ku akka melkein 30v ja naama kukkii pahemmin ku teininä.

Takaisin