Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt kun lukee miten kauheita oireita muilla on niin, niin en melkeen kehdannut tänne kirjoittaa että onneksi on (ainakin vielä) itse päässyt todella vähällä.:shy: Alavatsaa välillä nippailee, mutta todella siedettävästi. Sitä kun on aina ollut niin kovat menkkakivut niin tä tuntuu tosi pieneltä. Ja väsymys on kyllä yksi oire täälläkin. Sitten kun väsy iskee niin tuntuu että nukahtaa jo ennen kun pää on ehtinyt tyynyyn :wideyed: Ja nännit on kyllä arat ja tissit vähän "täyteläisemmät".
Vointeja kaikille, oli oireita tai ei! :happy::Heartpink

Täällä on eletty hiljaiseloa ja lomailtu. Täytyy kyllä sanoa, et nyt osui loma oikeaan saumaan, sai nukkua ja potea niin paljon kun tarvis oli. Pahoinvointi helpotti viime viikolla eikä nyt oo tullu muutoin kuin jos on nälkä päässyt yllättämään. Mutta sitten on tää samperin aamuheräily! Nukutteko te muut ihan normaalisti? Minä herään joka aamuyö pissalle eikä sen jälkeen enää oikein uni tuu.. Ja toinen kumma juttu on yöhikoilu. Viime yönäkin oli kuuma ja kylmä vuorotellen, vaikka kuumetta ei ollut. Välillä tuntuu niin kuin joku alien olis ottanut mun kropan valtaansa

Muuten kyllä nukun normaalisti, mutta herään tosi herkästi. En ennen herännyt vapaapäivänä todellakaan miehen herätyskelloihin :D
Ja nyt jos itsellä on aamuvuoro niin nukun tosi huonosti. En meinaa saaha unta ollenkaan ja heräilen koko ajan.
Eilen oli kyllä niin huono olo illalla että ei meinannut nukkumiset onnistua kun oksetti ja vessaan olen herännyt onneksi vain yhtenä yönä.

Porkkana> Aamuyöstä silmät räpsähtää auki joo, välillä tulee uni uudelleen, välillä ei. Jälkimmäinen kostautuu sitten päivällä, kun tulee totaalisimahdus.

Minulla oikeastaan isoin ja ikävin oire on närästys. En haluaisi siihen juuri lääkkeitäkään syödä näin alussa, Renniellä olen selvinnyt onneksi vielä. Onko muilla esiintynyt ja mitä kotikonsteja olette hyväksi havainneet? Itse lipitän piimää ja napsin manteleita, mutta eipä nekään oikein aina auta.

Tuutunen, sängynpäädyn kohottaminen voi auttaa ainakin yölliseen närästykseen; joko sängyn toisen pään jalkojen alle kirjat tai sitten lisätyynyä petarin alle. Puolukkahillokin kuulemma saattaa närästykseen auttaa, vaikka hapan onkin (puolukka helpottaa mahan happotasapainoa). Itse olen kokeillut jos jonkinmoista kikkaa, Rennie ei hirveemmin auta, joten harvoin niitäkään otan...sain kakkosta odottaessa reseptin Gavisconeen, mut pahoinvoinnin kourissa se maistui niin oksettavalle, et ei onnistunut :D

Mä herään melkein joka aamuyö 04-05:30 vessaan! Kiva kun kello soi arkena klo 6:00..! Ja hikoilen öisin melko paljon myös, illalla palelen..

Sama täällä. Joka yö käytävä vessassa. Ja iltaisin janottaakin enemmän joten ei kai se ihme ole. Onneksi jatkuu unet aina.

Mulla kans kauhee jano iltasin ja sitten tietty usein käytävä vessassa yöllä.

KYLMÄ! Mulla on vilu yleensä ennen menkkojakin, mutta nyt kylmyys on jotain todella suurta. Ihan kuin esikoista odottaessa.
Väsyttää!
Närästää. Ihan julmetusti. Ja aivan sama mitä syön tai juon.
Pissattaa.
itku tulee silmään todella herkästi, vaikka normaalisti pystyn pitämään tunteet melko hyvin kurissa.
Tissit on arat.
Vatsalla tuntemukset oli voimakkaammat just enne plussaa ja sen jälkeen. Menkkamaiset jomotukset, painon tunne... mutta jos samalla kaavalla menee kuin esikon kanssa niin kohta ne palaa taas.

Nyt on iskenyt pahoinvointi. Ei mikään paha, mutta ällöttää koko ajan. Oikein mitään ei tee mieli. Mutta nälkä olis, joten pakko jotain vetää. Lämmin ruoka ei oikein maistu.

Voi itku.. nuolaisin ennen ku tipahti.. Pahoinvointi is back. Joko olen allerginen töihinpaluulle tai sit tää väsy aiheuttaa oireet.

Väsymys todellakin vaikeuttaa raskausoireita. Itselläni oli eilinen ilta ja viimeyö aivan kauheat, kun olin eilen töissä. Tänään on vietetty lasten kanssa "halitellaan sohvalla ja katotaan elokuvia" -päivää, niin huono olo pahenee vaan, kun alkaa edellisestä syömisestä olemaan aikaa. Närästyskään ei oo tänään ollu niin pahaa kuin eilen.

Bildschirmfoto-2013-12-16-um-14.48.18.png

Tällanen olo vaan päivästä toiseen. Sloth life.

Mulla alkoi tänään yllättäen tulemaan verta :sorry: Nyt nelisen tuntia vuotanu, ei kauheen runsasta mut tasaisesti kuitenkin. Jonkun tunnin verran myös poltti alaselkään ja alavatsaan, vähän menkkamaiset polttelut mut sekin oli ihan siedettävän rajoissa. Kivut onneks suurimmaks osaks loppuneet.. Mut hirvittää :sad001 Muutamia hyytymiä tai klimppejä myös tullu siteeseen mut enimmäkseen on ihan kirkasta. Yritän kuitenkin toivoa et keskenmenossa olis kovemmat kivut tai runsaampaa vuotoa? :anyone Onneks päivystyksessä sanoivat et voi käydä huomenna ihan tarkistuttamassa sairaalalla et ultraavat, oisin voinu mennä tänäänkin jo mut turhalta tuntuu, jos on menossa kesken niin ei ne sille mitään pysty sille tekemään kuitenkaan, suotta yötä vasten sinne lähtee istumaan...mut sanoivat et tulet vaan aamulla niin valrmistellaan. Mitenhän sitä saap nukuttua yöllä :sorry:

Muhveli, toivottavasti kaikki on hyvin :sorry: Voimia huomiseen ultraan.

Muhveli, keskenmeno voi olla hyvin kivulias tai sitten ei. Esikkoa odottaessa vuodin verta useaan otteeseen ihan kunnolla ja kipujen kera. Ja tuolla se jätkä painaa menemään (tai no, ei tällä hetkellä. Sairastaa reppana sohvalla)
Mun keskenmeno oli sitten taas hyvin salakavala, pari hassua tippaa verta ja ei kipuja. Ja mitä ystäväpiirissä on keskenmenoja ollut, niin hyvin erilaisia. JA sitten taas verenvuotoja on ollut melko monilla raskauden alkupuolella ja kaikki on mennyt hyvin. Tsempit! :)

Onkohan tämä ihan normaalia, yön aikana alkoi hirveä kipu alaselässä oikeella puolella, tai itseasiassa kipu on melkein pakaran puolella, jossain siinä ja selän välissä siis. Alue mihin sattuu ei ole kovin laaja, ehkä halkaisijaltaan joku 5cm, mutta kipu sitäkin kovempi. Aamuyöllä huomasin kun kävin vessassa, ja jatkuu aina vaan. Kipu hellittää heti, jos kohtaa painaa vaikka kädellä vähän voimakkaammin, ei siis vaadi varsinaisesti edes hierontaa tai mitään vaan pelkkää painamista. En ole liikkunut tai ollut liikkumattakaan mitenkään poikkeuksellisesti, joten en usko siitä johtuvan. Ei tunnu normaalilta selkäsäryltä, josta oon kärsinyt jo kauan ennen raskautta :( Voisko olla vaan jotain lihaskipua syystä jota en keksi, vai pahempaa

Takaisin