Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nosti se pahoinvointi päätään takaasi.. Ei jumaliste tätä olotilaa... Toki vaikuttaa seki että koko yö saatu ajaa ja mulla ei päivällä nukkumisesta meinaa tulla mitää, viä 2 yövuoroa olis ja sitte vapaata.. Toivottavasti nyt porukka ei sairastaasi :D ja onneks työvuoro on tunnin lyhee ;)

Ei tuo pikku tiputtelu kyllä kivaa ole ja aiheuttaa varmasti päänvaivaa.. Hirmuna tsemppiä kaikille kellä tiputtelee ja toivon että pienillä olisi liimaa niin paljon etteivät moisesta tiputtelusta hätkähdä ❤

Täytyy itekkin YRITTÄÄ olla sillä asenteella että raskaana ollaan niin kauan kuin toisin todistetaan.. ;)

Mulla on nyt varsinkin iltaisin tuntunut että lämmöt on aika kohollaan, kuumottaa ja on aavistuksen kuumeinen olo. Enimmillään ollut nyt sellaista 37-37,4. Toki juuri satun olemaan pienoisessa flunssassa joten voi toki johtua siitäkin. Tänään myös tunsin autossa ekaa kertaa huonoa oloa, mä kyllä niin toivon ettei alkais se kokopäiväinen "krapula fiilis".

Voi juma, kuinka kauan tätä jatkuvaa ketutusta kestää? Muo alkaa ärsyttää pienimmätkin asiat ja tänään on ollut esikoisen kanssa sellainen aika rankka päivä (ei syönyt kunnolla, ei meinattu saada päikkäreille jne.)...sit vielä kun jaksoin kiltisti raahautua lenkittämään äsken koiria, ja tulin väsyneenä ja nälkäisenä sisälle, niin mies siinä odotteli keittiössä ja sil oli siinä lasi vieressä...ajattelin, että olis kaatanut juuri vettä itselleen ja otin oikein kunnon huikan...mitä helv...viskiä!!! :sick006 Mä inhoan viskiä ja muutenkin tein jo vuoden alussa alkoholiton 2015- päätöksen (ei edes liittynyt raskaussuunnitelmiin), joten teitysti tuo yllätys aiheutti melkoisen kilarin!!! Kyllä siis mies viskiä saa joskus juoda, kun nautiskelee sitä tosiaa vain lasillisen tosi harvoin, mut miks just un olin ottamassa huikkaa lasista, niin siellä oli notain niin ällöä!!! Ja miksikö en tajunnut, että se oli viskiä...no nenä on tukossa alkavasta flunssasta ja lasi oli sellainen koboltinsininen, joten en nähnyt mitä lasissa oli :smiley-angry019

Ja ärsyttää näköjään tänään myös se, että ainakaan mulla ei enää näy omat sivut kohdassa sitä tekstiä kuin ennen oli, että olet x viikkoa ja x päivää raskaana ja jou lyhyt sikiön kehitykseen sopiva teksti...nyt se näytti vaan pregnant day 52 ja siitä sit pääsi rv7 sivulle.

Juu täällä foorumilla näkyy kyllä missä mennään eli tuo viestin perään tuleva ticker, mutta jos menee vaun sivuilla omat sivut-osioon, niin se on muuttunut. Ei ollut enää iloista tervehdystä ja todettu mun olevan x viikkoa ja x päivää raskaana...sieltä kun oli niin helppo tarkistaa missä mennään :wink. Ja jos mulla tänään on 7+0, niin miksi se antaa mulle linkin rv7 sivulle, kun pitäisi jo olla rv8...? o_O

Mulla kans ärsyttää ku se omat sivut on muuttunu. Oli nii kiva joka aamu ekana käyä kattoo mitä siellä kerrotaa, viimeksi luki et kohtu on appelsiinin kokoinen. Sen jälkee menee jonnekki ihme sivulle..

Mulla vaan paha olo ja ruokahaluttomuus jatkuu.. Ja itku ja kiukkuherkkyys kans! Alan olla ihan poikki! Kolme sairastavaa muksua vielä pyörii jaloissa niin paketti on valmis. Meiltä sais siis vesirokon jos haluaa!
Hullua kun tuntuu et oireet on vähentyneet, luulen et taidan vaan alkaa turtua niihin: edelleen on nännit/tissit kipeät, turvottaa ja hajut haittaa, pyörryttää ja oksettaa. Mut ei niin voimakkaasti - kai? En oo muutenkaan mikään kipuherkkä ihminen joten luulen et oon vaan turtunut ja todennut et olotila on nyt tää mikä on ja tällä mennään. Makes sense to you?
Joudun varmaan kohta banniin tältä foorumilta, mun mies ei kestä kuunnella ku epäilen vähän väliä et oonko sittenkään raskaana vai onko menny kesken?? Ku luen teidän juttuja ni alkaa omakin tila epäilyttää........

Mä oon ollut viikon verran hiljaa, kun oli aamuvuoroviikko. Meinasin kuolla, oli ihan kamalan raskas viikko. Perjantaina olo oli sellainen että huolestuin jo oikeesti, mittailin lämpöä ja itkin. Niin väsynyt, että Tärisin horkassa peittojen alla, oksetti ihan kauheesti ja hengittäminenkin tuntui tosi raskaalle. Nukkuminenkin oli niin vaikeaa kun olin paniikissa jotenki ja sätkin vaan ja heräilin.

Lopulta kun nukuin pitkän yön, oli eilen lauantaina olo parempi kuin moneen viikkoon... Vapaapäivänään onneksi. Samoin tänään hyvä olo, meen iltavuoroon. Ei siis mitään oloja. Siitäpä sujuvasti voi alkaa miettiä, menikö perjantaina kesken. Miten paljon yksi hyvin nukuttu yö voi vaikuttaa oireisiin, kun olo on ihan normaali nyt kuten oli eilenkin...

Pelkotiloja siis on. Huomenna neuvola, aion kertoa siellä ja toivon että voisivat ultrata onko kaikki hyvin. Viikkoja olisi huomenna sen 8+1...

Ihanaa sunnuntaita kaikille mukana roikkuville :)

Mitens päänsärky? Mulla on jo monta päivää särkeny päätä enemmän tai vähemmän..
Onko ihan yleinen raskausoire vai pitäiskö tässä huolestua?

Eiköhän päänsärky ole aika yleistä, itellä ainakin heti jos on väsynyt, syönyt tai etenkin juonut huonosti niin on pää kipee. Jouduin vielä migreenin estolääkkeet lopettamaan nyt raskauden takia ja kauhulla ootan jos se nyt migreenin iskis päälle, kun ei saa mitään kipulääkkeitäkään syödä.. Mulla oli tossa kans pari päivää putkeen yötä päivää pää kipee, tänään ei ole, vissiin auttoi kun nukuin eilen päikkärit ja siihen kunnon yöunet vielä päälle :-)

Googlasin, niin ainakin vaikuttaa olevan päänsärky ihan yleinen oire. http://www.terve.fi/raskaus-ja-odotus/raskausvaivat-joita-ei-aina-osaa-odottaa

Oon unohtanut mainita, että mulla on itellä näkö muuttunut huonommaksi ja särkee silmiä jonkun verran. Pitäis käydä optikolla. Niin ja tulin vain kertomaan, että pahoinvointi palasi tänään, ehkä pitäis rauhottuu taas epäilyjen kanssa.

Lispe: mulla alko edellisessä raskaudessa aurallinen migreeni, joka tuli vaan ilman mitään syytä. Koskaan ennen tai sen jälkeen en ole auroja nähnyt, vaan migreeni on ollut auratonta. Sitähän kyllä sanotaan, että migreenistä kärsivät saattaa raskauden aikana "parantua" siitä, ja sit taas ne joilla ei normaalisti ole migreeniä, saattaa kärsiä siitä.

Ktiu_ mulla oli ainakin esikoisen alkuraskaudessa jatkuvaa päänsärkyä ja se oli inhottavaa.

Onko teillä pahoinvointia esiintynyt paljon? Itselläni tuo aamupahoinvointi on ihan hirveetä! On ollut viiden päivän ajan joka aamu ja vähintään kerran olen oksentanut aamuisin. :( Sen jälkeen on pitkin päivää etovaa oloa. Toivottavasti tämä ei kestä kauan, koska vie kyllä niin paljon voimia..

Mulla oli ihan alussa päänsärky ja huimaus, ne on nyt lähes tulkoon hävinneet ja kuvotus sen kun pahenee. Tänään kävin sit halaa jo pönttöökin ja kun mitään ei oo saanut alas, niin... ihanat vatsanesteethän ne sielt sit ylös. Huh, menis tää olo jo pois. Ei mulla esikon kaa ihan näin karseeta ollut.

Onko teillä, joilla jo aiempia raskauksia, niin tullut haamupotkuja? Siis varmaan osittain johtuu ku näin lyhyt aika tost edellisest, mut tosissaan useasti päivässä tuntee noit "potkuja" :D ei mulla synnytyksen jälkeen niitä tullut, mut nyt viimesten viikkojen ajan...

Mai, raskauden aikana ei kannata silmälaseja hankkia, jos ei ole ihan pakko, sillä raskaus aiheuttaa myös väliaikaista näön huononemista. Synnytyksen jälkeen näkö palautuu ja sitten ne silmälasit on turhat ;)

Ei varmaan kannatakaan, mutta aattelinki jotain halpoja laseja. :D Ei sitä oikein voi sokkonakaan autolla ajella.

Mulla oli pahoinvointia sen verran reippaasti rv 6-7 että oksensin joka päivä vähintään kerran. Helpotti ku sain syötyä ja nukuttua kunnolla, mut nyt nostelee taas päätään (7+5).

Mai, millä sä pärjäsit migreenissä raskaana ollessa, vai pitääkö se kipu sit vaan kestää ilman helpotusta? Voisin kuvitella, että ainakin niillä joilla migreeni liittyy kuukautisiin, tuo raskaus helpotuksen. Näin kävi ainakin kaverilla, joka aina menkkojen aikaan migreeniä poti. Mulla ei oikein mitään kunnon syytä päänsärylle ole ollut ja kohtaus voi tulla milloin vaan, ennen estolääkitystä mulla oli päänsärky lähes päivittäistä ja kunnon migreenikin joka viikkoista..

Takaisin