Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on kans vv lisääntyny! Tänään varsinki tullu toosi paljo. Mutta mulle lääkäri sano sen olevan normaalia.

Tänään on huimannu ihan hirveesti. Eikä pelkästään ylös noustessa tai kävellessä, vaan ihan huimaa istuenkin. Aika inhottava tunne. Pelottaa kävellä ilman et on varmistanu et voi tarvittaessa ottaa tukea jostain. Onko muilla vastaavaa?

Mulla oli tasapainoelimen häiriö riesana menneellä viikolla. Lueskelin netistä et se hurja huimaus mitä mulla oli (= huone pyöri ku karuselli 200km/h) nii oli mahodillisesti ensimmäisiä raskausoireita. Mutta siis huimaa joo edelleen, välillä käytävät keinuu töissä ja pitää istua että se loppuu jos loppuu heti.

Onko kenelläkään muulla sellaista, että tissit rupeaa pakottamaan kylmällä ilmalla? Tänään autoa tankatessa jouduin seisoskelemaan jonkin aikaa kylmässä tuulessa, ja heti alkoi kauhee pakotus tisseissä..ei mun tissit ennen oo näin kylmänarat ollu :p

Mulle lääkäri sano tosta huimauksesta et raskauden alussa voi paineet olla alhaiset jonka takia huimaa äkkinäisissä liikkeissä ja sano et hitaasti nousta ylös jne.. Ja sano et pitää muistaa juoda riittävästi nestettä. Täällä on nimittäin kunnon huimausta kans aika ajoin..

Ja oireet muuttu lähes päivittäin, nyt tullu ruokahaluttomuus kuvioihin ja pitää miettiä et mitä suuhunsa tunkee.
Heitteleekö muilla oireet kui?

Niiskuneiti, joo, jokapäivä jotain uutta, tai sitten vanhat oireet ihan eri aikaan päivästä kuin ennen. Ainoa joka päivä toistova juttu on ne "menkkajomotukset", onko ne nyt sitten kasvukipuja vai mitä, mutta usein illalla ja aamuyöstä vaivaavat. Eilen oli pakko mennä päiväunille ennen luennolle lähtöä, ja herätessä oli niin tuhannen huono olo, että ensimmäistä kertaa mietin, pitääkö mun jättää lähtemättä.

Musta tuntuu et mun pahoinvointi on iltapainotteista. Eilen ekan kerran juoksin ihan oksentamaan ja sitä teinkin sit 20-03 välisen ajan. Tänään ei oo juur muuta kuin järkyttävät lihassäryt, en kauheen helpolla oksentele kuin kipeänä.
Kutinat on ihan kauheita, mies sanoo mua apinaksi kun raavin itseäni :think005
Mut huimaus johtuu mulla ainakin siitä et on niin alhaiset paineet, aina ollu yläpainekin sielä max 115, laskenu plussauksesta entisestään joten varovainen täytyy olla.

Jotenkin sitä toivoo et oireet jatkuu et on varmasti pulla uunissa ja sit taas toisaalta toivoo et vois vaan nauttia salaisuudesta ilman vaivoja. Oo tässä ny si :whacky011

Mun mies taas kieltää mua rapsuttamasta, kun oikein antaumuksella raavin jotain kutisevaa kohtaa. Aina mulla on kuiva iho ollut, mutta ennen se kutina on keskittynyt käsiin, kun nyt kutisee ihan joka paikasta

Mulla on myös normaalioloissa matalat paineet ja nyt heittelee varmaan tosi paljo kans kun huimaa nii helposti, välillä saa ottaa tukea just kun vaikka vaatetta pukee tai laittaa kenkiä :/

Jep oireet on kuin tuuliviiri :)

Mikää ei kans oo hyvin.. Pahoinvointi hieman alkanu helpottaa, tissit ei enää niin kipeät ku on ollu, niin nyt pelottaa että taasko meni kesken..

En tiä pitääskö vielä maksaa se 150e ja käydä ultras.. varmuuden vuoksi. Ku nt-ultra aikaa ei oo viä tullu, todennäkösesti on huhtikuun puolen välin jälkeen..

Täällä tänään ei ole oireena kuin väsymys, ehkä aavistus rinta herkkyyttä ja tähän asti joka päivä ollu paljon kehnompi olo!! On tämä alku kyllä piinaavaa aikaa, miten tässä nautit yhtään mistään ku koko ajan saa hermoilla, mikkään ei ole hyvä on oireita eli ei...

Oireettomuus jatkuu, ja keskeytyneestä keskenmenosta pelko hiipii mieleen. Väsymys ainut mut sekin selittyis sillä et poika herättää aamulla 5.30 niin vähemmästäin väsyttää.. Pelottaa!!! :'(

Sama juttu, pahoinvointi lakkas melkeinpä ku seinään. Väsyttää kyllä, tissejä särkee ja mahaa nippailee mut silti en voi vaan olla miettimättä että nytkö se on lakannu kasvamasta ja parin viikon päästä menee kesken. Kamalaa. Ja oon koko raskausajan ollut tosi zen, mutta nyt on alkanu vituttaa niin että meinaa pää räjähtää, tosin aiheesta.

Ja täällä vuoto jatkuu :( pienenä, mutta kuitenkin. Onneksi ollaan reissussa niin en ehdi murehtimaan. Maanantaina sitten soittoa neuvolaan.

Nyt vaan yritätte pysyä positiivisina, luulis et sekin aiheuttais jonkin sortin kipuja ja oireita jos olis kesken mennyt..!
Itse yritän tsempata et ei hätää kun tuntuu et ainoa oire joka on koko ajan on keskivartalon turvotus. Mut tiedän myös monia joilla ei oo mtn oireita ollu koko raskauden aikana! Ja sit taas heitä jotka ekat 20 vkoa vaan oksentaa. Nyt vaan leuka pystyyn kaikki! Minä myös!

Ja täällä vuoto jatkuu :( pienenä, mutta kuitenkin. Onneksi ollaan reissussa niin en ehdi murehtimaan. Maanantaina sitten soittoa neuvolaan.

Emmu_ma, millä rv:lla olet? Kauan olet vuotanut? Onko ultrattu? Itse nyt yli 2 vkoa vuotanut kirkasta verta. :( loppuis jo. Tai kun sais edes selvyyden tälle.

Mulla ainoana oireena on huimaus ja väsymys. Liekö nekin vaan johtuvan noista vuodoista.

Keskeytyneessä keskenmenossa ei ole mulla ollut ikinä mitään kipuja eikä ole millään lailla ilmoittanut että lopettanut kasvun ja elämän. Kolme viikkoa pisimmillään ollut sisällä ja ultrassa vasta selvinnyt että keskeytynyt keskenmeno. Siksi tämän oireiden loppuminen pelottaakin... Vaikka ei tämä murehtimalla kummene ja ei sille itse mitään voi jos niin käy.. Mut on sitä vaikea olla ajattelematta.. Huoh.. :(

Sepä se. Ja jos nyt itselläni mennyt kesken, niin haluaisin sen kaiken raskausaineksen pois itsestäni vaikka sitten lääkkeillä, eikä tälläisellä tiputtelulla.

Sagatar, mulla on nyt rv 5+5. Mulla oli ihan samaa esikoisesta muistaakseni just tässä rv 5 tienoilla, uudestaan sitten rv 8 ja sitten vielä yksittäinen vuoto rv 26. Silloin lääkäri sanoi että sen kyllä tietää jos menee kesken kivuista ja vuodosta. Tää on tosi tosi inhottavaa :(

Takaisin