Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kasvo tissit just kaikista sopivista E-F -kupeista ulos, ni kävin suosiolla ostaa urheilutoppeja. Painaa, särkee ja turvoksissa on olleet kokoajan. Nyt jos suihkussa vesisuihku osuu nänniin, ni sattuu. Sama jos pyyhe osuu.

Miun vähäinenkin etova olo on kadonnu eikä muita oireita oo tullu tilalle :sad001 Mitenhän tässä osais olla huolehtimatta. Ikinä ei oo hyvä, oireettomuus huolestuttaa ja oireet huolestuttas varmaan yhtä paljon..

Esikoisesta odotin et tissit kasvais pari kuppia, mut pyh pah, samat b:t on ku aina enneki :woot:

Täällä ei onneksi rinnat aiheuta mitään... ei oo kasvanut, ei oo kipeet... ei mitään :D

Ja muutenkin oireilu on tosi vähäistä, PAITSI tää ruokahaluttomuus ja etova olo. Mikään ei uppoo, mut väkisin tässä jotain yritän jyystää. Mulla meni ihan samalla kaavalla eka raskaus. Huimaus ja päänsäryt alkuun ja sit alkoi ruoka tökkimään. Luultavasti helpottaa rv 10 tienoilla.

Ja mun linea negra alkaa katoamaan, jee! Tää näin lyhyellä aikavälillä uudelleen raskautuminen on kyllä jännää... saas nähdä miten täst selvitään.

Joo mullakin rv 5-8 oli kauheimmat ton pahoinvoinnin suhteen.. Nyt 9+3 etova olo vieläkin ja ruokia pitää monta tuntia miettiä mitä haluais syödä.. Miehellä menee hermot :)

Mä oon oksentanu nyt joka päivä viikon, eli 6+2 + 7+1. Tänään onki sit ihan mainio olo, aika hassua. Ja aika mahtavaa! Ja samalla pelottavaa... Aamulla etoi vähän, mut sain syötyä aamupalan ja sit helpotti ällötys kokonaan. En tiiä johtuisko siitä et sain eilen illalla pitkästä aikaa syötyä kunnolla, niin ei sit aamulla ollut niin tyhjä maha. Vielä viikko ultraan. D:

Ääh, taas alkaa pelottaa tää oireettomuus. Sunnuntaioksennuksen jälkee oo oikee ollu mitää, pientä menkkamaista alamahakipua mut ei juur muuta.

Mä oon oksentanu nyt joka päivä viikon, eli 6+2 + 7+1. Tänään onki sit ihan mainio olo, aika hassua. Ja aika mahtavaa! Ja samalla pelottavaa... Aamulla etoi vähän, mut sain syötyä aamupalan ja sit helpotti ällötys kokonaan. En tiiä johtuisko siitä et sain eilen illalla pitkästä aikaa syötyä kunnolla, niin ei sit aamulla ollut niin tyhjä maha. Vielä viikko ultraan. D:
Oon mai huomannut ton ihan saman, jos illalla syö masun täyteen niin aamulla ei oo huono olo.. (Jos pystyy syömään masun täyteen) :)

• Tykkään
Reaktiot: mai
Ääääkk! Hirvee kipu mahassa, polttaa kyljissä asti :( Pyörryttää ja oksettaa, kun sattuu. Voi veetu, kun oon viel töissäkin...

Voi ei Azalea! :( Toivottavasti ei ole mitään vakavaa! Nyt jos jatkuu pidempään, niin menehän lääkärissä käymään! Ja lähde ihmeessä töistä pois, jos sulla on noin kamala olo. Tsemppiä sulle kovasti! ❤

Aneska: Mulla oli alkuviikosta tosi paha olo melkein koko päivän, mutta tänään ja eilen ollut vaan aamupahoinvointia ja kyllähän minäkin aloin miettii, että onkohan mennyt kesken. Mutta mä todella toivon, että tää on normaalia. Uskon, että sullekkin tulee vielä lisää oireita. :)

Tänään on huimannu ihan hirveesti. Eikä pelkästään ylös noustessa tai kävellessä, vaan ihan huimaa istuenkin. Aika inhottava tunne. Pelottaa kävellä ilman et on varmistanu et voi tarvittaessa ottaa tukea jostain. Onko muilla vastaavaa?

Tänään on huimannu ihan hirveesti. Eikä pelkästään ylös noustessa tai kävellessä, vaan ihan huimaa istuenkin. Aika inhottava tunne. Pelottaa kävellä ilman et on varmistanu et voi tarvittaessa ottaa tukea jostain. Onko muilla vastaavaa?

Mä ymmärrän täysin sun huimauksen, itsellä ehkä on vähän alkanut helpottaa tai sit alan vaan tottua siihen. Edelleen jos nousee liian nopsaan ylös tai kääntää esim päätä liian nopeasti saattaa silmissä mustua!

Kipu helpotti lopulta, kun kätkeydyin töissä vartiksi vessaan ja tein sen jälkeen kevyempiä hommia tunnin verran. Sitte kyllä taas kuormaajalla möykkystä alustaa ajaessa ei tuntunut hyvältä, kun pompin ohjaamossa...siinä tuntuikin lämmin lorahdus alakerrassa ja olin ihan varma, että se oli siinä. Mut valkkaria vaan oli... Nyt on edelleen maha ihan turta (oli jotenkin niin jännittynyt siinä kivun aikana) ja alamahalla hirvee paineentunne, mut ei enää onneks kipua. Seuraava työpäivä onneks vasta tiistaina (käyn siis 3pv/vko töissä ja oon muuten lasten kanssa kotona), saa nyt huilia sen mitä nuo muksut antaa myöden.

Azalea: Hyvä juttu, jos se kipu lopulta helpottui, vaikka varmasti se tuntui ikävältä ja säikäytti. Nyt yrität vaan huolia, jos lapset antaa myöden. :)

Azelea hae ihmees saikkua jos sama toistuu ens viikolla.. Tsemppiä toivottavasti muksut antaa sun huokaista ❤

Täällä on joka päivästä jatkuva etominen, ihan jäätävä väsymys, kokoaikanen pissahätä ja jalkojen kutina.
Toissa yönä heräsin pari tuntia nukuttua ihan järkyttävään säärien kutinaan. Ja nää kaikki jatkunu plussauksesta asti(15.3).
Nyt eilen illalla ilmesty ekat närästyksetki.
Tää on mun viides raskaus ja yhessäkää aikasemmassa ei oo näin paljoo oireita ollu.

Azalea hyvä että kipu helpotti. Itelläkin valkkaria tullut eli se on ilmeisesti normaalia?
En kestä tätä iltojen pahaa oloa. Koko ajan saa miettiä millo lähtee oksentamaan. En oo vielä tarvinnut mut se saattaais auttaa. Viikonloppuna iltatyöputki. Saa nähä miten kestän sen. Päätä nyös tänäön särkenyt ja nenä tukossa sekä kuumeinen olo. Huomenna töistä ykkösvapaa. Eipä siinä kerkee paljoa lepäillä...

Mä oon töissä mun vanhempien yrityksessä, enkä halua kertoa tästä vielä heille...toki voisin olla pois ihan vaan sanomalla, että oon kipeä, mut en oo niin tehnyt koko tän puolen vuoden aikana, minkä siellä oon virallisesti töissä ollut (pikkukuumeessakin pystyin työt tekemään), joten melko varmasti äitini arvais, että jotain on tekeillä... Plus, että aiemmat raskaudet oon ollut pääasiassa saikulla, ei huvittais alottaa sitä tällä kertaa jo viikolla 5 :D Ei siinä tietty mikään auta, jos olo menee ihan sietämättömäksi. Mä vaan inhoon lusmuilla töistä :/ Hirveet omantunnontuskat oli viimekskin raskauksien aikana, kun muun syyn takia oon koko elämässäni ollut saikulla ehkä kolme kertaa...

Takaisin