Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei haluaisin kysäistä semmoista olen 7+5 raskaana nytten ja nyt pari päivää sitten alkoi semmonen ruskeahko vuoto, vuotoa ei tule kun sillointällöin ja alamahaa nipistää vähän niinkun olisi menkkakipuja, alamaha kipua hieman enemmän on ollut. Onko normaalia vai??
Kiitos jo etukäteen jos joku osaa vastata :)

Muokattu viimeksi:
Kannattaa olla yhteydessä neuvolaan, niin tod näk pääset ultraan tarkistamaan, että kaikki on hyvin :) Tuohan voi olla ihan alkuraskauteen kuuluvaakin, mutta oman mielenrauhan vuoksi mä itse kävisin tarkistuttamassa.

Mulla on tänään ollut joku ihmeen vainoharhapaniikkipäivä...etova olo on ollut tänään vähäisempää kuin muina päivinä ja töissä nopeissa liikkeissä koski mahaan. Koko ajan oli olo, että jotain lorahtelee pikkareihin, vaikkei onneks mitään lorahdellut. Varmaan pakko tehdä jo huomenna tuo digi :rolleyes: Tänään menkoista laskettuna rv 4+3.

Siis oikeasti apua! Laitoin toisen kerran perättäisenä päivänä microlaxin kovaan ummetukseen, mutta ei tuu kakka ei :( kai se on lääkärireissu huomenna koska olo alkaa olemaan todella tuskainen. Mikään ei tunnu tehoavan.

Öö mä jouduin antaan pojalle ihan 2kk iässä mallaauutetta ja autto. Saa apteekista saiskohan sitä raskaana ollessa käyttää kun pienelle vauvallekkin saa antaa!!?? Kysykää ja kokeilkaa sitä jos olis apua!!? :)

Aika kiusallinen vaiva ilmeisesti iski jo näi alkuvaiheessa :( peräpukama, ainaki googlettelujen mukaa. Ikinä ei oo ollu, eikä mielestäni mitää ummetustakaa oo ollu etes. Piti sit mennä soittaa työteveyshuoltoo ja heti tännää pittää lähtä pyllistelee lääkärille. :/ En tykkää! :'(

Peräpukamat ei oo kivoja.. Vanhan kansan oppi, valkosipulinkynsi persaukkoon :D ittellä meni aikanaan itestään ohitte...

Mä lainaan itseäni tänne kun noista kivuista on ollut mietintää...

"Mä viisaana lainaan vaun vauvaopasta, otsikko on nivus-ja alavatsakivut ja siinä kerrotaan näin: kohdun ympärillä on ligamentteja, siteitä ja jänteitä, jotka pitävät kohdun paikoillaan. Kun kohtu kasvaa, ligamentit venyvät ja tämä voi sattua. Ligamentit ovat kiinnittyneet nivusiin. Eräät kokevat voimakasta ja melkein kouristuksina tuntuvaa kipua nivusissa (toisella tai molemmilla puolilla). Kipu kestää yleensä lyhyen aikaa. Sitä voi tuntua jos nousee nopeasti jaloilleen, kääntyy vuoteessa tai vaikka vain lenkillä. Tämä voi säikäyttää luulemaan, että jotain on vialla. Onneksi siitä ei ole kyse. Kivut ovat pääsääntöisesti vaarattomia ja niitä esiintyy yleensä vain raskauden alussa."

Tääkkä ummetus on vaihtunut löysäksi vatsaksi. Vatsaa pakottaa mutta vessassa käynti helpottaa.

Antzeliina mulla kans iskee yhen äkkiä jumalaton maha kipu ja sit vähän ajan kuluttua vessaan ja sit helpottaa.. Ja ihan kiva näin yli kymmenen vuotta kärsiny ummetuksesta ja tää ihan kivaa vaihtelua vaikkei toi masu kipu kiva ole.

Mä olen vielä toistaiseksi säästynyt tällä kertaa ummetukselta, mutta jotta ei menis liian helpoksi, niin täälläkin on aika löysä vatsa. Ja ihana turvotus kanssa... :wtf: Edelleen olen tosi energinen eikä väsymyksestä ole merkkiäkään, vaikka viime yönä heräilin muutaman kerran pienen kuumepotilaan kanssa. Eli enpä valita, on tässä jaksettavaa muutenkin. :) Rintoihin on ilmestynyt tuntemuksia: kuumotusta, turvotusta ja jomotusta. Pienirintaisena en pane tuota turvotusta rinnoissa niin pahakseni! :grin

Puikkoa ja rasvaa/salvaa näi alkuu ku kuitenki aika pieni. Mut jos ei niillä helpota ni sit tieye avata. Nii toivon että helpottaa.
Ja mahaa saaha vielä löysemmälle. :)

Mulla toi suolisto toimii niinkuin aina raskauksien aikana; aamukuudelta on pakko nousta kakalle ja päivän mittaankin pahimmillaan vielä kaks kertaa pitää käydä. Normaalisti mun maha toimii kerran päivässä, joskus saattaa jäädä joku päivä välistäkin. Mut raskausaikana toimii maha oikeinkin joustavasti :D

Täälläkin on ummetusta, enhän mä edes tajunnut että se liittyisi tähän. Ei nyt mitenkään järkyttävän pahaa, mutta kuitenkin niin että parina päivänä on saanut ihmetellä vatsan toimintaa, tai toimimattomuutta. Muita oireita on järjetön väsymys huomattavasti aikaisemmin illalla kuin ennen ja palelu. Toisaalta välillä tulee ihan uskomattoman kuuma, viime yönäkin heräsin siihen että olin hikoillut lakanankin märäksi. En muista että aikasemmassa raskaudessa ois ollut tätä palelua tai varsinkaan hikoilua kuin ihan loppuvaiheessa :o

mielitekoja (rv 7+4)!! on tosi paha himo kaikkeen suolaseen ja sipsit on suurimman himotuksen kohteena. normaalisti en osta niitä ikinä, mutta nyt piti kesken työpäivän kauppaan lähtee ostamaan pikkupussi, jonka vetelin kerralla. vieläkin tekis mieli lisää...! ekassa raskaudessa ei ollut tällasta.

mulla ollut nyt pari päivää aika huono olo, aamuisin ei ole paljon mitään mutta kuvotus alkaa iltapäivällä ja kestää illalla nukkumaanmenoon asti. syöminen saattaa vähän auttaa, mutta ei aina.

Muokattu viimeksi:
xoxo: Mullakin tissit isontunut, liekkö kans tuota turvotusta. Nyt jo meinaa rintaliivit puristaa,että saa nähdä pitääkö kohta käydä ostaa jotain mammaliivejä. Ja enpähän minäkään omista mitään isoja tissejä, joten tää turvotus on ihan ok ja kylläpäs tuo mieskin sanoi, että mun tissit on isontunut.. :D

Leidit, voinen kertoa et oon jo kaksi viikkoa käyttänyt mammaliivejä. Ah, ihana tunne kun mikää ei purista! Tissit painaa ihan hulluina ja pahoin pelkään et kasvavat vaan. Oon D-kuppia ja nyt jouduin jo siirtymään E-kuppiin, kohta kai F.

Kaikki muut oireet on nykyään paljon lievempiä kuin alussa, satunnainen huimaus ja etova olo, väsymys ja kylmyys iltaa kohden, mielialan vaihtelut.. Hassua!
Välillä valittelen miehelle ku tuntuu et onks siellä mahassa kumminka ketään. Ja sit taas huomaa et esim on enää 2kpl housuja jotka mahtuu jalkaan. :)

Ollapa nainen ja elää tää kaikki!:smiley-angelic001

Mun G-kuppiset hinkit ei onneks hirmusti enää raskauksista suurene...synnytyksen jälkeen on kyllä aivan hervottomat, mut ne mun G imetysliivit onneks venyi :D

Takaisin