Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on kovasti samoja kun muillakin. Olen illalla ihan uninen jo yhdeksän aikaan, ja aamulla aina kuuden-seitsemän välillä ilman kelloa reippaana hereillä. Iltaisin on myös kurja palelu. Tänään oksensin ekan kerran aamulenkillä, luulen että johtui rautatabletista jonka olin niellyt ennen lenkkiä. Hemoglobiini on todennäköidesti todella alhaalla, lääkäri sanoi tänään (mittaamatta), että niilläkin joilla on luonnostaan korkea laskee helposti alkuraskaudesta n. 20 yksikköä, eli itselle se tarkottaisi alle sataa. Jollain pitäisi siis yrittää saasa se rauta pysymään sisällä.

Jatkuva jano, päänsärky, pohjaton ruoantarve ja painajaiset vaivaavat myös. Rinnat ovat turvoneet ainakin yhden kuppikoon, ja muutenkin koko kroppa tuntuu kovin nesteiseltä. Alaselässä on ollut tasaista pientä kipuilua plussasta saakka, mutta en ole varma liittyykö tähän vai ei. Valmiiksi löysillä ja yliliikkuvilla nivelillä varustettuna odotan kauhulla nivelten löystymistä.

Pii, tosi inhottava tilanne, mutta minusta osoitat mahtavaa vahvuutta että olet pystynyt tekemään tuon ratkaisun, joka mielestäni tilanteessasi on ainoa oikea!! Onneksi sinulle on kuitenkin tulossa elämääsi maailman tärkein ihminen, ja teillä on toisenne! :)
Voimia sinulle, pysy vahvana.

• Tykkään
Reaktiot: Pii
Mulla on muuten aiemmissa raskauksissa ollut sitä nivelkipua, josta täälläkin mainitsin ja joku sanoi sitä normaaliksi (vaikka kipu alkoi jo ihan alussa). Nyt on särkenyt niveliä varmaan vaan pari päivää, mutta edellisen keskenmenon jälkeen googlailin aika paljonkin että mistä sellanen nivelkipu vois johtua, joten aloin syömään b-vitamiinilisää siinä toivossa että auttais. Lueskelin siitäkin, että B6-vitamiini auttais pahoinvointiin, ja yllättäen mulla alkoi pahoinvointi just nyt kun en pariin päivään ollut ottanut b-vitamiinilisää. Enpä tiiä, tuun kertoo jos pahoinvointi lakkaa taas kun syön noita.

Ja tietty voimia Piille, toivottavasti tilanne ei nyt oo niin paha kuitenkaan että vaikuttais pieneen. Varmaan väsyttää sekin lisää, jos on henkisesti raskasta aikaa, eikä ainoastaan raskauden takia.

• Tykkään
Piille voimia eroon!!

Kammottava väsymys vaivaa voisin vain nukkua ja tää vain pahenee koko ajan. Kuvotus kans kamala, joka sai kauppareissun jälkeen oksentaan. Nää oireet on niin uusia mulle kun ei ole aiemmissa ollut tälläistä. Ja tämä huimaus.. Minä joka joutunu joskus lääkkeitä napsimaan korkeaan verenpaineeseen niin nyt ne on viitearvojen alapuolella. Mikä tietysti ihan hyvä asia, mut ei tuo huiputuskaan kivaa ole... Vali vali vali.. Kylläpä helpotti, kiitos ;) :)

• Tykkään
LMulla on nyt alkanu rinnat aristaa. Töissä ei kiinnostais olla ollenkaan, kun pienimmätkin vastoinkäymiset ahdistaa/itkettää/**tuttaa. Tällä viikolla vuodatin kyyneleitä, kun johdatin meidän ryhmän ihan väärään suuntaan, eikä lapset ehtiny sen takia leikkiä puistossa kovin pitkään. Onneksi olin jonon ensimmäisenä, ei nähny muut mun nieleskelyä.
Voimia Pii. Meillä täällä pohditaan, miten mummolassa tullaan toimimaan, kun pappapuolelle napsu maistuu. Aikoja sitten olen päättänyt, ettei minun lasten tarvitse sitä nähdä. Eikä ne verisukulaisetkaan yleensä kuppiin sylje. :(

Syön multivitamiinia purkista (C, D, B + sinkki). Lähinnä alunperin noita syön, koska välttelen gluteenia ja siksi helposti B jää vähille. Terkkari sanoi, että tuo on hyvä, koska siinä on se foolihappo, eikä sisällä kuellettyä A:ta. Nyt vaan ongelmana on, et joka päivä ne tabletit haisee vaan kuvottavammalle ja tänään meinas oksennus lentää vaan sen hajun takia. Onneks niitä riittää enää vkolle, ni hommaan jotain kapseleita tai muuta, mitkä ei haise.

Piille hirmuisesti voimia, näin myös alkoholistin lapsena en toivo sitä helvettiä kenellekkään, meillä ei ole mitään iloisia raitistumistarinoita, ikävä kyllä mun tuntemat, mukaan lukien se oma isä, on ratkennut uudelleen ja uudelleen ja ihme että hän viime reissulta enää selvisi sairaalasta kotiin, sisukset vuosi verta ja lukemattomat muut asiat mitä en nyt mainitse. Kaverin isä ja tädin isä ovat juoneet itsensä hengiltä ja olen seurannut sivusta kahden tutun pikkulapsen isän ryyppyputkia aina toisensa jälkeen. En sano että kaikissa mutta hyvin usein noiden juoppojen kanssa ei ole onnellista loppua :sad001 sori purkaus, tää on vaan todella kipeä aihe mulle ja olen vakaasti sitä mieltä että kaikilla on parempi ilman noita ja varsinkin lapsilla.

Mä tunsin tod näk kiinnittymisen dpo 5-6 välisenä yönä nopeana voimakkaana menkkakipuna mahassa ja selässä. Siitä sitten pikkuhiljaa voimistuen erilaisia oireita; nännit kutisee, tissit on sivuilta kipeät, menkkajomoja, nivusjomoja, repäsykipuja yskiessä ja nopeissa liikkeissä. Dpo 9 metallinmakua suussa ja yöllä ahdisti nukkua mahallaan, dpo 10 haalea mutta selvä plussa. Tänään dpo 12 ja eilen alkoi ihan hirvittävä etominen ja närästys. Pelottaa, että tästä alkaa taas se 20+ viikon oksentaminen niinkuin aiemmissakin raskauksissa :rolleyes: Kakkosesta jouduin tiputukseenkin ja söin pahoinvointilääkkeitä päivittäin, jotta sain syötyä. Kummallakin kerralla olin synnäriltä lähtiessä 11-13kg kevyempi kuin ennen raskautta...ylimäärästä mulla "onneks" onkin, niin on taas varaa laihtua :rolleyes:

Tässä raskaudessa vielä erilaista on se, että etovasta olosta huolimatta mahassa kurnii koko ajan :D Mitään ei vaan tekis mieli syödä, kun kaikki maistuu pahalle...

Pientä, hyvin pientä etomista on ilmestynyt ajoittain. Rinnat turvonneet ja puristamalla tulee maitoa. Tuli ennen raskauttakin mutta ei niin paljon. Varmaan prolaktiinin kanssa jotain häikkää kun ennen ekaakaan muksua niin maitoa tuli rinnoista. Ja ummetus on löytänyt luokseni...
Onko muilla hirveitä lihas jumeja? Itellä selkä ja hartiat iha jumissa sekä kädet mutta ne kädet johtuu salilla käynnistä.

Muoks. Happamia röyhtäyksiä tulee.. närästystäkö?

Muokattu viimeksi:
Piille voimia. <3

Antzeliina mulla on alaselkä ollut jotenkin jumissa ja kipee, ihan samalla tavalla kuten kuukautisten aikana. Onneksi hieronta helpottaa kipua ja heti tuntuu paremmalta. :)

Mä tein eilen tosi herkullista risottoa, santsasinkin vielä, ja tänään kun lämmitin sitä, niin en saanut sitä syötyä, yökkäilin. Ja muut söi hyvällä ruokahalulla. Sitten oli pakko tiskata se kulho pois altaasta kun se haisi karseelle mun nenään.
Eilen aamulla olisin voinut vannoa haistavani sisällä raikkaan aamuulkoilman :)

Ruusa, täällä samanlaista. Teki mieli jauhelihakastiketta ja makaronia, tein ja maistui hyvällä ruokahalulla, mutya seuraavana päivänä pelkkä ajatus toi huonon olon enkä voinut enää koskea koko ruokaan. Onneksi mies söi mielellään loput :D

Antzeliina odotatko sä kaksosia? :D Ok, osa on varmaan vain turvotusta, mutta silti tuo ero on niin iso. :o

Huhhuh, Antzelina :grin Sun alkaa varmaan jo tässä vaiheessa olla vaikeeta salailla asiaa, sen verran näyttäisi vyötärönympärys muuttuneen.

• Tykkään
Reaktiot: be
Antzeliina, mä niin tiedän miltä susta tuntuu! Ihan samanlainen alkuturvotus oli mullakin ehkä viikolta 3 viikolle 6. Mulla nyt viikkoja 7+ takana, ja tän viikon tiistaista perjantaihin oksensin ja ripuloin lähes tauotta. Tottakai masu edelleen on vähän turvonnut mutta ylimääräiset nesteet lähtivät hyvin pois 4n päivän aikana joten ajattelinkin tänään jos saisinki farkut heitettyä jalkaan(?)! Uskallanko kokeilla?:smiley-ashamed005 Nyt, kun alkaa sairastelu helpottaa noroviruksen osalta niin olis hirveä tarve päästä siivoamaan koko kämppä. Tauti vaan vei energiat ihan nolliin, samoin kävi ruokahalulle. Lääkäri toteskin et jännä nähdä mikä osa oksentelusta johtuu raskaudesta ja mikä osa on ihan itse tautia. En siis kovin herkästi oksenna. Nyt näyttäis allergianuha alkavan vaivaamaan. Unet on edelleen välillä 20-06, ja mä oon lomalla! Kun kerranki sais nukkua :sleep002
Mies kommentoi eilen et mulla on rinnat ihan älyttömät jo, ja siltä ne tuntuukin. Mut pakko myöntää et pahimmat oireet on edelleen superhajuaistin aiheuttamat etomiset ja kropan turpoaminen. Olipas siinä tarinaa kerrakseen :hello

• Tykkään
Mulla on iltaisin kans kauhea kumpu. Töiden jälkeen ekana normivaatteet pois päältä ja jotain pehmeää ja mukavaa tilalle.

Oon selannut mammavaatteita verkkokaupasta plussasta saakka, mutta vielä en ole ostanut mitään, eikä rehellisesti ole kyllä vielä tarvettakaan. Olen mekkotyttö, joten omilla vaatteilla menee varmasti aika pitkään, kunhan nää turvonneet tissit mahtuu mukaan. Kesälle on tulossa parit häät ja muita juhlia, joten jotain juhlavampaa mekkoa pitänee katsella ainakin jossain kohtaa. Olemassa olevista mekoista trikoiset ja maximittaiset menevät varmaan aika pitkään, tosin.

Rintaliivitilannetta joutunee tarkastamaan aika pian, kun kaikki tuntuu niin tukalalta päällä. Tai sitten vaihtaa urheilutoppeihin arkena väliaikaisesti.

• Tykkään
Takaisin