Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tonne ruokapuolelle, kirjoitinkin, et menee väh. Kolme kuppia päivässä (pari aamulla ja yks päivällä) ja jos kylään menee niin tulee helposti lisää se kolme kuppia, viime raskaudessa oikei himoitsin kahvia normaalia enemmän..

väsy alkaa laskeutua tänne, pari iltaa menny tokkurassa, luukivut palailee ja tästäkin kirjoitin toiselle puolelle :grin mutta juu, tuntuu ihan selkeesti kuinka joku remppaa mun häpy ym.luita tuolla sisuksissa ja oon hyvin tietoinen niistä :hilarious: vaikea kuvailla tuota..

Täällä oireena kans ihan järkyttävä ummetus, mahaa juilii ja jomottaa inhottavasti, johtuu varmasti osittain tosta ummella olemisesta, ja osa tästä alku raskaudesta. Nyt siis RV 4+3. Valkovuoto on lisääntynyt ja on tosi vetistä. Ällöö. Pissattaa ja turvottaa. Viiva on ainakin vahvistunut maanantaista huomattavasti joten täytyy toivoa että pikku on olleessa paikassa ja pysyy siellä <3

Mä oon tosi vähän avannut tätä ketjua, kun on tuntunut ettei ole mitään oireita. Nyt kuitenkin kun luin teidän oireita, niin mullakin on ollut valkovuotoa enemmän kuin yleensä ja on todella vetistä. Lisäksi ummetus alkanut vaivaamaan ja on inhottava vaiva..

Jaksamisia kaikille <3

Mulla ei taas valkovuotoa ole juuri ollenkaan:eek:
Koko ajan oon syömässä tai nukkumassa. Ja taispa vähentyä kahvin juontikin kertaheitolla kun ei ole tänään maistunut kun pari kupillista.

Mua on tänään juilinut tai jomottanut jossain kohti alavartalossa. Alavatsassa mut en paikallista mikä paikka se on. Lisäksi tän lisääntyneen kävelyn myötä nilkat ja polvet brakaa ja kävely on tosi kivuliasta aina iltapäivästä/illasta. Tuntuu että turvotus on hieman laskenut, päätin etten käy vaakassa kun vasta sit neuvolapäivänä. Stressaan painosta. :(

Koittakaa sit kaikki uudet odottajat pestä käsiinne ja vältellä sairastavia ihmisiä. Mä oon nyt 3:tta päivää potilaana, oksennusta ja ripulointia joten tuo ummetus olis tervetullutta! Imodiumia ei saa ottaa enkä keksi enää mtn mikä saattais pysyä sisällä.. Kovin huolestuttaa mitäköhän tuo pallero mahtaa tuumata tästä, nyt mennään siis 7+ viikolla. Sairaalan päivystykseen jo soitin, kehoitti vaan juomaan edes pieniä määriä. Ja neuvolaan soitan ehkä tänään vielä jos ei olo ala parantua iltapäivää kohden.
En tiedä johtuu sairaudesta vai mistä mutta tuntuu et lähes muut oireet paitsi runsas valkovuoto ja ajoittaiset venyttelynippaisut alavatsassa on lievenneet. Mä nimittäin kärsin aika paljon rintojen kasvukivuista tähän saakka.. Täytyy vaan pitää mieli kirkkaana et kaikki on hyvin..!

Mulla oireina oikeastaan vaan jatkuva haukottelu Ei kauheesti edes väsytä vaan haukotuttaa vaan!Niin ja iltasin on tosi kylmä.Tämän aamun uutena on näköjään kahvin jälkeinen ällötys.Ärsyttävää kun tekee niin paljon mieli kahvia mut sit kun juo niin tulee kauhea olo Kolmessa aikasemmassakin raskaudessa käyny just näin!

Yyh, 7+0 ja aamupalat tuli ulos:yuck:
Ei saa näköjään yhtään jäädä herättyä sänkyyn loikoileen vaan samantien on noustava syömään.
Muuten tulee huono-olo eikä syömiset enää auta.

Mulla oireina oikeastaan vaan jatkuva haukottelu Ei kauheesti edes väsytä vaan haukotuttaa vaan!Niin ja iltasin on tosi kylmä.Tämän aamun uutena on näköjään kahvin jälkeinen ällötys.Ärsyttävää kun tekee niin paljon mieli kahvia mut sit kun juo niin tulee kauhea olo Kolmessa aikasemmassakin raskaudessa käyny just näin!

mäkään en pysty enää juomaan kahvia kunnolla. En meinaa saada edes yhtä kuppia alas kunnolla. :shifty: Toivottavasti ois ohi menevä vaihe ja saisin ees aamukahvin juotua :)

Apuuuuaa... musta tuntuu että mulle on tullu hiivatulehdus.. soitin neuvolaan ja kysyin millä saa hoitaa, sano et paikallishoidot, esin canesten turvallinen. No, pakkaus selosteessa lukee kuitenkin että ei sais käyttää raskauden ekalla kolmanneksella?? Ainakaa ilman lääkärin lupaa tai jotain. Mitä tässä pitäs uskoa.. oireet ei oo kauheen pahat, mut luin myös et vaarallista jos jättää hoitamatta. Mitä pitäs tehä?? Onko jollain tietoa/kokemusta??

Ballogala voimia :hug013

tänään bongattu pientä kuvotusta \o/ ehkä siellä todella tapahtuu jotain :Heartred aamulenkillä meinas tulla paluupostia, kun näin ojanpientareella paljon hauvvan paaaas****** :grin

6+2 ja ekaa kertaa juoksin vessaan oksentamaan vatsahappoja ku en tajunnu syödä heti ku heräsin. Ihan mielenkiintoinen kokemus kun tuli vatsahapot nenästä, kirveli ihan pikkasen! Pitää varmaan opetella ottaa eväät sängyn viereen.

Hiivaan "vanha kansa" on käyttäny hoitona mietoa etikkaliuosta tai jugurttia. Ite oon joskus alkavia oireita huomatessani istunu pesuvadissa tms. jossa loraus etikkaa ja loput vettä. Kaikki hapan varmaan käy, piimäkin. Etikka lievittää ainakin kutinaa muutenkin.

Kiitoa mai vastauksesta:) voisin nuita kokeilla, mutta vielä kysyisin tietääkö joku nuista lääkkeistä esim canesten alkuraskaudessa, onko turvallista..? Kun oon ymmärtäny et tärkeetä saada hoidettua kuitenki pois hiiva raskauden aikana... plaah... on nämä niin ressaavia kaikki jutut.. pelottaa että onki sit vaarallista tai jotai...

Ehkä mun pittää huomenna yrittää soittaa sinne teratologiseen palveluun ja katsoa onko ne samaa mieltä ku neuvolan hoitaja et sais käyttää... mut jos jollain on kokemusta tai tietoa mielellään otan vastaan...!!!:)

Just miehen kanssa yöllä puhuttiin kun näitä murheitani vuodattelin, että on se jännä miten kova huoli siitä vauvasta on jo tässä vaiheessa, mietin vaan sitten kun se tuolta joskus syntyy, kuinka kova huoli sen jälkeen:)

Mulla hoidettiin viime raskaudessa ainakin bakteerivaginoosi ihan normaalisti vaikka lääkepaketissa luki tuo ettei ekalla kolmanneksella sovi. Jos neuvolasta sait ohjeen et voit käyttää niin luottaisin siihen kyllä :)

Oi kiitos emmu_ma!!!!Joo ehkä mää nyt vaan sit luotan siihen neuvolan tätiin..:) Jotenki sitä vaan haluaa just vahvistuksen sellasilta keillä henk.koht. kokemusta asiasta, eli KIITOS vielä:)

Mimmana täälläkin on käytetty esikoisen alkuraskaudesta parikin kertaa canestenia ja on ihan turvallinen minun lääkärini mukaan. :)

Ja tsemppiä hiivatulehduksen kanssa, se on aika inhottava vaiva!

Takaisin