Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olisko jotain kohdunkannakkeiden venymistä tai kelttis joka siellä porskuttaa, itella ainakin ollut aika paljon noita kasvukipuja, jotka välillä vihloo myös reisiin..

Taitaa hormonit saada hermot aika pintaan. Koetin mennä tietokoneella katselemaa foorumia mutta kun se kone ei toiminut, otin mielettömät kilarit :D onneksi mies on lenkillä ja lapsi nukkumassa niin sain rauhassa polkee jalkaa ja hermoilla ;)

Pahoinvointia on alkanut ilmetä päivittäin ja kaikkina vuorokaudenaikoina. Toivon et ei pahene...

Hillitön turvotus mahalla tänään ja heti aamusta alkaen! "Onneksi" oon paksu muutenkin, niin ei ihmiset niin kiinnitä huomiota pötsiin, muuten en kyllä paljastumatta selviäis tän päivän vanhempieni luona kyläilystä :P

Niiskuneiti,jos ei vuotoja niin kaikki varmasti ok :) äitini juuri kertoi että omalla kohdallaan oli niin hirveitä kipuja vatsassa että luuli saavansa keskenmenon.Toisin kävi :) Ja hänellä oli vielä verenvuotoakin..

Itselläni vasta tänään rv 5+6 alkanut tuntumaan vatsanseudulla joltain..Tähän asti ollut vain vatsa turvonnut,tissit kipeät ja tajuttoman huono olo. :(

Itsellä on pahoinvointia. Kerran olen oksentanut... Eniten saa kaikki hajut aikaan rajua yökkimistä.
Kuten tänään esikoisen aamuinen vaipanvaihto :D Onneksi oli mies kotona ja ritarillisesti hoiti tilanteen loppuun! :D

tosiaan ei ole vuotoja onneks, mut mulla on takana keskeytyneiyä keskenmenoja lääkkeellisillä tyhjennyksillä, niin siks vähän pelko nostaa päätään..

Mies teki tänään juustopastaa, ja Hyi oksetus mille se haisi ::puke_r mutta onneksi ei tullut oksu kuitenkaan. Jännä et vaikka oon flunssassa ja nenä aivan tukossa niin haistoin sen :D

Ja nyt RV 5+0 selvimmät oireet
- vatsan, selän jomotus
-vasemman munasarjan vihlonta
-tukkoisuus
-hajuherkkyys
-UMMETUS ja paha sellainen(mietin voisiko osa vatsan kivuista johtua siitä)
-runsas vetinen valkovuoto ollut plussasta asti
-

jeflo: Mulla oli tällä viikolla kans ummetusta ja tiedän miten ikävää se on. Itsellä ainakin tuntui kipuna mahassa, mutta onneks vain todella pienen hetken, että se liittyy siihen ummetukseen. Itse lähihoitajana tiedän miten pahaksi ummetus voi mennä ja miten kipeetä se ottaa, jos on pidempään jo kärsinyt siitä. Onneksi nyt on taas vatsan toiminta normaalia. Ja itellä ei oo ikinä aiemmin ollut ummetusta, kun vasta näin raskaana ollessa.

Täällä ollaan joko tulossa kipeäksi tai sitten tää päänsärky ja lämpöily johtuu tästä raskaudesta. Minulla on normi ruumiinlämpö 36,6 ja nyt on 37,4, että kumpaa lie sit on. Olo on ollut jo pitkään väsynyt ja voimaton, mutta josko tää lepäämällä helpottuisi..

Aamu alkoi huonolla ololla heti kun silmät sai auki. Väkisin syömällä meni sekin ohi. Mahaa on repinyt kyllä niin paljon tänään ja kipeästi, että meinas jo alkaa pelottaan :D
Taskussa on pakko olla aina mukana jtn pikku syötävää tai mehua, ällötys iskee hyvinkin herkästi.

Mulla on ollut nyt parina päivänä, kun olen istunut autossa tai muuten vaan enemmän, nivusissa kipua ja se säteilee reisiin. Auttaa kyllä nopeaan, kun vaihtaa hiukan asentoa. Tätä kyllä jatkuu muistaakseni läpi koko raskauden...
Esikoisen kohdalla matkustettiin kaverin kanssa autolla elokuussa pari kertaa 5h matka, kun kummallakin oli LA loppuvuodesta...voitte uskoa, että sillä reissulla oli nivuset hellänä ja kiemurreltiin kumpikin, kun ei viitsitty koko ajan pysähdellä...:dance008 yllättävän vähillä vessapysähdyksilläkin päästiin, kotimatkalla taidettiin pysähtyä kerran.

Örph, tulipa sit ekan kerran oksennettua. Saattaa päiväki olla välissä ettei yhtää oo huonoa oloa, nyt sitte iski ku salama kirkkaalta taivaalta. Alamaha on kipiä kans välillä, tissiä/tissejä välillä jomottelee.. ei juur muuta edelleenkää.

Mulla on tullu tissit tosi aroiksi ja koviksi. Alussa oli vaan nännit hullun arat.. pientä huonoa oloa aina välillä, ei kuitenkaan mitenkään häiritsevää. Alaselkä väsyy ja kipeytyy töissä jo aika pahasti . Olen siis jaloillani koko päivän, olen tarjoilija. Saa nähä miten käy selän sit loppuvaiheessa...

Mikä ihme tää hajuherkkyys oikein on? Mies käsitteli raakaa kalaa ja mun piti poistua huoneesta kun niin paljon etoi se haju :confused:

emmu_ma: Voi ei, vaikka onhan tuo kalan haju aika voimakas, mutta silti ei tuo hajuherkkyys varmasti pidemmän päälle ole kivaa. Itsellä teki tänään pahaa, kun haistoin aamulla teen hajun. Mieskin ihmetteli, että mikä mulle tuli, kun yökkäilin. :D

Oliko jollain ollu häpyluun jomotusta? Itellä repäs vatsasta kun esikoista nostin. Sen jälkeen jomottanut mahaan ja häpyluuhun?

Mulla on rin at aivan valtavat nykyään ja niistä tulee eritettäkin. Nännit oli tänään erikoisen arat. Ei oo ollu niin arat vähään aikaan. No toivottavasti vähän hellittäis toi arkuus rinnoissa

Takaisin