Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minullakin on ollut iltaisin turvotusta ja varsinkin eilen katsoin ihmeissäni, että mitä mun mahalle on tapahtunu. Tänä aamuna katsoin uudestaan peilistä, niin turvotus oli hävinnyt ja maha oli aika normaalin kokoinen. :D Aloin miettiimään mun eilisillan syömisiä ja en syönyt illalla paljoankaan. Hassua miten mahan koko "muuttuu". :D

• Tykkään
Reaktiot: be
Mulla on edelleen aivan järkyttävä flunssa, joka tekee olon kyllä aivan vetämättömäksi. Loppuisi johtaa tää tauti että pystyis nauttimaan. Aivastelu saa aikaan välillä kovia repäisykipuja ja välillä lantiota jomottaa.

Tämä palelu on jotain aivan järkkyä! 5+1 nyt.. Pahoinvointia ei pahasti, mutta paha maku suussa koko ajan ja välillä käy huono olo... Väsymys näyttää iskevän nyt myös mutta edeleenkään ei mahassa tunnu mitään. :inpain:

Turvottaa vähän, mutta onneksi näillä viikoilla kohtu vielä pikkulantiossa se ei vielä saa mahaa pömpöttää kuin joskus rv12+ (mulla ekassa kyllä lähemmäs +20, tokassa rv11).

• Tykkään
Reaktiot: Pii
Tässä hyvä kuva :)

Liitteet

• C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_kohdunkoko.jpg
    C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_kohdunkoko.jpg
    14.1 KB · Katsottu: 36
Koska ajattelitte alkaa ostamaan ekoja mammavaatteita?

BalloGaia: HETI. :cat:
Siis heti alkais tehdä mieli ostella vaikka mitä muutakin! En ny kyllä oo ostanut. Mutta kun kysyit, että koska ajattelitte alkaa ostamaan, ni aloin kyllä ihan heti ajatella kaikenlaista ostelua. :D :happy093

Mutta kai sitä on pidättäydyttävä vielä hetki.

Niin ja suuri kiitos KAIKILLE jotka lähettäneet mulle tsemppejä. Todella lämmittää mieltä. :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred

Onneksi tuo iso A ei kosketa joka perhettä eikä ees joka sukua, mutta ne joita se koskettaa niin varmaan hyvin samaistuu tällaisiin tilanteisiin. Ja toisaalta, on jokaisen hyvä miettiä miten sitten sen pullon kanssa viihtyvän sukulaisen kanssa aikoo toimia. Mun sisko teki niin, että se sanoi isovanhemmille (joilla siis myös alkoholiongelmaa) että lapset ei ole nähneet eivätkä tule näkemään humalaisia aikuisia. Minusta se oli hienosti sanottu ja rivien välistä jokainen saa lukea merkityksen. Alkuun se toimikin hyvin, ensimmäiset vuodet, mutta kyllä mummo sitten alkoi lipsua… Nyt siskon pojat jo 12- ja 13-vuotiaat. Edelleenkään eivät omia vanhempiaan ole joutuneet humalaisina näkemään, korkeintaan saunakaljat / viinipullo ruoan kanssa on sisko miehensä kanssa ottanut ja sitten juhlivat vähän reilummin kun pojat on muualla hoidossa.

Toivon mukaan päästään taas lähelle loppua ennen kuin pitää ostaa äitiysvaatteita. Esikon kaa lähdin synnärillekin normi vaatteissa, tokan kohdalla ostin parit äitiysvaatteet vikoina kuukausina.

• Tykkään
Ja Anzeliina! Ihan hillitön turvotus, tuo ei varmasti tunnu enää mukavalle. Itsellä kans pöhö olo, mutta sulla ihan uskomaton pöhötys. Kun eihän se vielä mitään ole näillä viikoilla kuin turvotusta...

Mulla on niin loistava ja energinen olo, että väkisinkin miettii, että onkohan tämä normaalia ja onko kaikki hyvin. Molemmista pojista olin jo heti alkuun niin väsynyt, että olin illat aivan kanveesissa :D Lisäksi huonoa oloa. Nyt on sellainen olo, että voisi juosta rappuset joka paikkaan ja valloittaa vaikka vuoren. Ainoat oireet ovat tähän mennessä olleet normaalia nopeammin rasvoittuvat hiukset, lievä etova olo silloin tällöin ja vähän on huimannut. Lisäksi vatsassa tuntuu erikoisia jomotuksia ja tuntemuksia. Voiko tämä olla näin "helppoa" vai onko vaan jotain tyyntä myrskyn edellä...

• Tykkään
Xoxo , mulla on ollu kaksi oireetonta raskautta, nauti :) tämä kolmas ei valitettavasti ole oireeton..

Pii: Minäkin toivon sinulle jaksamista tilanteen kanssa ja nyt yrität ajatella sinun ja pienen parasta! ❤ Ja pakko vielä sanoa tuosta sun profiilikuvasta, että onpas ihana pupu! ❤

Täällä ollut tänään todella outo päivä tai itellä ollut etova olo melkein koko päivän. Kahvia en oo koko päivänä juonut, vaikka normaalisti juon sen 1-2 kuppia päivässä. Ja muutenkin olo ollut nuutunut koko päivän. Mutta en mä valita, sillä kyllä mä nää kestän ja tää on sen arvoista. ❤

• Tykkään
Mä oon jo kaks lasta saanut, enkä yhtään raskausvaatetta oo ostanut...oksentamalla laihtuminen muutti mun kaikki vanhat vaatteet raskausvaatteiksi :D

Nyytikki, mua ahdisti yhtenä päivänä tosi paljon. Kaikki oudointa siinä oli etten tiennyt mikä mua oikeen ahdisti. Ei ollut mitään syytä mutta ahdisti vaan. Mulla on muutenkin ollu kaikenlaisia outoja olotiloja silloin tällöin..

Mä olen selaillut tuhannen nettikauppaa ja kironnut, miksi raskausvaatteet on niin kalliita. Tavallaan olisi kiva viimeistään sitten rv12 jälkeen ostaa valmiiksi odottamaan muutama ison mahan vaatetta, mutta toisaalta, en ole kyllä kovin monta mammavaatetta vielä löytänyt, josta suostuisin niin tähtitieteellisen hinnan maksamaan.

Täällä jatkuu satunnaiset menkkajomot vielläkin ja väsymys on jotain uskomatonta.

Mulla on kans hiukset alkanut rasvoittumaan ihan uskomatonta tahtia :wideyed:

mä olen sen verran käytännöllinen ja pihi, että en ole ostanut kai kun kahdet äippäfarkut ja nekin henkkamaukalta, muutoin olen löytänyt ihan normi sittarista ja prismasta esim.paitoja jotka sopii massun kans ja joitakin jopa imetykseen sopivia, sit sellaisia collareita on ihan kaupoissa kun on sellainen taitettava laskos siinä kuminauhan tilalla, jos hokaatte mitä tarkoitan :grin ja nää on siis mulla kaapissa edellisestä raskaudesta odottamassa.. niin ja sit tykkään käyttää paljon tunikoita ja leggareita, ja nyt kun kesä tulee niin ne onkin ihan parhaita. Imetysliivit ostin myös h&m ja ihan kaksilla olen pärjännyt, kun pesen niin hirveesti pyykkiä :) meni nyt vähän taas oire otsikon ohi mut.....

Mulla on rinnat turvonnut niin että omat rintaliivit tuntuu aikalailla pieniltä jo nyt. Totesin että urheiluliivit on ollu hyvä valinta ne tukee ja tuntuvat päällä niin hyviltä. :)

Täällä 10.3 plussannut!Onko muilla ollut kovin vähän vatsan nippailuja?Itsellä ehkä kerran tuntunut kohdussa viiltelevää "kipua" mutta muuten tuntemukset lähinnä munasarjoissa jomotuksena.Myös selkä ollut kipeä.Repäisykipujakaan ei ole ollut.Aamupahoinvointi sensijaan tuntuu vain pahenevan

Täällä on välillä tosi ärsyttävää viel onkaan vasemmalla nivusessa, ja tuntuu että välillä vetää suonta saman puolen jalasta
mitähän semmonen on?

Takaisin