Alkuoireita

Mä syön sitte teijän muittenki eestä :D tuntuu olevan krooninen nälkä, sama kui usein tai mitä syö niin viiden minuutin päästä tekee mieli jotain napostella.

Kerroin sitte äidille raskaudesta hetki sitten :) oli onnellinen. Kerroin äidille että ku muilla on kaikenlaisia oireita ja mulla ei oo mitään, niin pelottaa että onko kaikki hyvin.. äitini sitten sanoi että hänellä ei ole koskaan ollut raskausoireita (4 lasta) ja on voinut raskaana aina paremmin kun hyvin. Ehkä sitte mulla on sama juttu :D

Ainii unohdin tossa päivällä. Mulla on aina ollut ainakin jonkun verran finnejä selässä varsinkin mutta nyt niitä on tullut reisiin!!! Ja varsinkin yks oli koko päivän ihan törkeen kipee ja housut hankas kokoajan. Argh.:arghh: Ei oo kyllä koskaan ennen jaloissa ollut.

ai alkuoireita? :grin
Rinnat on ollut jo tosi pitkään kipeet, iltapainotteisesti. Turvottaa iltaisin, housuja saa avata.
Kuvotus iskee jos on nälkä, tai sitte hetki syömisen jälkeen. Ja toi hengästyminen, minä kanssa! (Jos oisin tienny että se on "näitä oireita", oisin tehny testin jo pari viikkoa sitten.) Liikkuva ihminen puuskuttaa kävellen pienessä mäessä !
Niin ja pissittää koko ajan ja jatkuvasti ja joka paikassa. Ja niitä menkkamaisia kipuja, niitä kanssa.

Ja minä, kaikkien herrkup*rseiden kruunaamaton kuningatar, melkein sokerista itekkin tehty: kaikki makee ällöttää!! jos syön nii heti pitäis saada joku suolakivi nuoltavaks... Tää on kyllä kaikkein oudoin :laughing002

sitä vaan mietin että mitä tää on jatkossa, kun nyt jo aika erikoisia tuntemuksia kropassa..? :)

Siis nuo finnit on kyllä niin tympeitä! Mullakin ilmestynyt otsa täyteen ja samoin rintakehään ja yläselkään! Ja aikasemmin ei oikeen ikinä oo ollut finnejä missään. Ihan aluksi jo pari päivää ennen plussaa mulla alkoi lievä pahoinvointi ja tissit kipeenty. Nyt pahoinvointi on vähä väistynyt, ei oo ollu kauheasti pariin päivään. Tissien kipu ailahtelee tosi paljo! Välillä on kipeet alta, välillä sivuilta, välillä sisäsyrjältä ja välillä nänneistä ja välillä ei oikeen mistään muutaku tökkimällä :D Miten teijän muiden tissioireet on käyttäytyny? :D onko jollain ehtiny jo loppua tai vähentyä? :) Mua alkaa hirveesti stressaamaan jos nuo ei oo tökkiessä kipeät, pidän sitä kai jonkulaisena raskaudenmittarina itsellä :) mulla siis ei normikierroissa oo ollut ikinä tissitkipeät.

Mulla ei tisseissä tunnu vielä ollenkaan. Viimeksikin alkoi tuntua hiukan vasta useampi viikko plussasta, eikä silloinkaan mitään pahaa, pientä herkkyyttä kosketuksessa. Rinnat toki alkoi tuntua hiukan painavammilta.

Minnuukin palelti eilen illalla ja yöllä ihan kamalasti! Ja siis iltasin näytän ja vaikutan niinku oisin jo paaaaljon pidemmällä tässä, turvottaa niin sikana että on ihan tukala olo. Ja aamulla on oikeestaan ihan normi olo (toki turvottaa jo sillon vähän), päivällä alkaa mahan nippailu/jomottelu/vihlonta ja jatkuu sit kunnes menee nukkumaan.

Kuinkahan pitkään nää mahaoireet kestää? Varmaan ihan normia jos ei sietämättömiksi ylly ja ei tuu verta?

Ps. Ollaan menossa yöks mun porukoille ja mua hirvittää että jään kiinni :D Vaikka siis ei se haittais, mut ois kiva yllättää myöhemmin vaikka ultrakuvan kera. Äiti niin näkee mun läpi, tai tässä tapauksessa sisään :D

Rv 4+2, vasta :)

Niin ja Nannal, mulla on kans nännit kosketusarat :) eikä oo ikinä ennen esim. menkkojen aikaan ollu.

Jep, raskauden tuomat hormonifinnit siellä täällä kehoa ovat tooodella kivoja.. not :wtf:. Mulla niitä ilmestyi kanssa outoihin paikkoihin, mm. korvanlehden taakse (auts), selkään, rintamukseen jne. Enää tuota ongelmaa ei onneksi ole, eli jäi alkuviikoille *kopkopkop*.

Nannal: Tuo tissikipujen ailahtelu taitaa olla melko tavallista ja normaalia. Jossain vaiheessa ilmeisesti myös oireiden katoaminen voi kuulua asiaan, kun rinnat "asettuvat" ja tottuvat hormoneihin. Mullakin rintojen tuntemukset vaihtelee päivittäin. Välillä kuumotti, turvotti, pursui ja painoi aikalailla, toisina hetkinä aristi, välillä taas oli helpompaa ja oireettomampaa.. ja sit taas samaa rumbaa uudelleen.. niin ja kova, muhkurainen kivistyskin on ollut yksi olotila :D. Tällä hetkellä on semimuhkea olo, ihan hitusen aristaa, jos kovin painelee, mutta helpompi olla kuin joku aika sitten :). Nännit alkaneet hieman suurentua ja tummentua.

6+1

Muokattu viimeksi:
Toivottavasti täällä jää kanssa vähään noi finnit. Tissikivut ei oo samanlaisia täälläkään päivittäin. Ollaan miehen kanssa otettu rutiini (eli siis minä vaadin kun oon hermoheikko ja pelkään että oireet katoaa ja se tarkoittaa jotain pahaa) että mies puristelee mun tissejä ja kokeillaan onko ne vielä kipeet :hilarious: Eipä oo tuosta vielä valitellut :hilarious::grin

Täälläkin palelu tullut mukaan kuvioihin ja väsymys senkun vaan kasvaa.

Muutoin oireet oikestaan kadonneet. Tosin viime viikolla yhtenä aamuna heräsin todella huonoon oloon joka jatkui koko päivän ja yökkäämäänkin muutamasti jouduin, mutta sen jälkeen ei mitään. :)

Ninni, toivotaan että menee raskauden kanssa sitten samalla lailla kun äitilläs. Munkin äiti sanoi että samalla lailla meni kun heillä kun tärppäs nopeesti. :)

Täälläkin tuntuu että nännit on välillä aremmat ja välillä melkein normaalit. Eiköhän se vaihtelu oo ihan normaalia.

Pahoinvointi pysyy hyvin kurissa kun muistan syödä. Aamulla aamupala meni liian myöhäseen ja ehti jo ruveta kunnolla oksettamaan.. ja kun sai syötyä niin meinas tulla oksu, mutta olo meni ohi kun ruoka laskeutui kunnolla..
Mun suurin herkku on tällä hetkellä neljänviljan puuro voisilmän kera..

Yyh, onko kellään muulla mädän makua suussa? Mulla on ollut nyt pari päivää, että melkeinpä mitä tahansa syön, niin se maistuu hyvältä, mutta jälkimakuna tulee mädän maku suuhun. Hyi! Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut vastaavaa. Mikään hammas ei ole kipeä, nielu ei ole kipeä..

Mulla on aikalailla ainut oire se että tissit on kipeät. Ja iltaa kohden pahenee muttei kuitenkaan koskaan oo kovin paha :D vaikee selittää. Tuntuu välillä vaan pinkeiltä ja välillä normaaleilta :D

Täällä voitu pahoin koko päivä :(

Pitää huomenna rytmittää syöminen josko se auttais :(

Kävin epätoivoisena apteekissakin,mutta eihän raskauden pahoinvointiin ole mitään lääkitystä, ainoastaan ne pahoinvointirannekkeet..

Rsusanna: mulle on kahdessa edellisessä raskaudessa määrätty stemetiliä ja primperania. Ovat reseptilääkkeitä pahoinvointiin. Mutta ei niistä ollut yhtään mitään apua. Lääkäri sanoikin ettei hormonaaliseen pahoinvointiin auta oikein mikään.. tsemppiä kovasti.. mullakin olo pahanee päivä päivältä.

Täällä tissit on kipeet koko ajan ja turvonneet. Kiva näin pienirintaiselle, saa hetkeks isommat tissit ;)

Hengästyminen on myös tuttua. Huono kunto ei pitäis olla ja toivottavasti ei tuukaan, koira pitää siitä huolen. :)

Junibea: märättiinkö sinulle tuota Primperania missä vaiheessa raskautta? Ite oon syöny sitä migreeniin ja nyt neuvolasta sanottiin ettei sitä kannata syödä raskauden aikana.

Ja niistä oireista, ei juuri muuta kuin että rinnat on turvonneet ja jos ruokaväli venähtää niin tulee vähän huono olo. En kyllä tiiä et voiko tätä laskee oireeksi, mutta ennen ei oo kyl tämmöstä ollu. Jos suutun miehelle jostain niin unohan sen syyn minuutissa ja muistan vaan et piti olla vihanen jostain :wacky: sitte ku mies kysyy jotain niin en voi perustella miks oon vihanen ku ei oo hajuakaa, minkä takia oon alunperin suuttunu. Haha.

Takaisin