Alkuoireita

Täällä oireina lähinnä ihon kukkimista, vatsan nippailua ja hetkellisiä "menkkajomotuksia". Lisäksi nivusia vihloo välillä, lähinnä kävellessä. Yhtenä päivänä ennen plussaa olin koiria ulkoiluttamassa ja ihan yhtäkkiä tuntui, kun joku olisi iskenyt puukolla nivuseen :D Säikähdin kyllä, mutta kai se liittyi jotenkin tähän raskauteen.

Pahoinvoinnilta oon toistaiseksi välttynyt, se on ehkä suurin pelko raskausoireiden suhteen. Ehtiihän se tietysti vielä tulla jos on tullakseen..

Tissit tuli kipeeksi jo ennen plussaa ja sen jälkeen vaihtelevasti kipua. Nyt viime yönä pamahtivat aivan äärettömän kipeiksi. Heräsin yön aikana pari kertaa siihen että nukkuessa käsivarsi osui niihin ja heräsin siihen kipuun. Pahoinvointikin alkoi ennen plussaa ja on vähentynyt nyt. Nyt pelottaa että sekin ykskaks joku yö yltyy äärimmilleen :D sitä odotellessa...

Jösses kun farkut puristaa :( nytkö se paisuminen jo alkaa ;)
Toivottavasti pärjään vielä kesälomien jälkeen entisillä työhousuilla, eikä tartte esimiestä pyytää tilaamaan mammahousuja?
Usein kuulee että toisesta kasvaa maha hirmusta vauhtia..

Eilen samalla päivystys reissulla totesi lääkäri et mulla on pahemman luokan raskauspahoinvointi eli ku nielasee ruokaa ni ruoka ei ehi mahaan asti ku se alkaa puskemaan jo takas ylös, mikä näkyy kakomisena. Sain sit siihen oksennusrefleksiä hillitsevän pistoksen ja reseptil pahoinvointilääkettä.

Tuhinamurmeli tsemppejä pahoinvointiin. Mikä lääke sulle määrättiin?
Dottie: mulla on joka raskaudessa alkanut maha näkymään aiemmin. Viimeks naureskelin että seuraavalla kerralla maha varmaan näkyy jo ennen plussaa, mut onneks ei vielä näy :grin

Tuhinamurmeli: Toivottavasti helpottaa, kuulostaa pahalta :/

Täälä lisäoireita pukkaa; eilen ihmettelin jo että otsaan on ilmestynyt näppylöitä ja tänään aamulla ne on triplaantunut :mad:. En oo mikään täydellinen babyface, mutta näppyjä ei oo muutakuin kuukautisten aikaan..
Oon myös huomannu että oon ihan _hirveen_ herkkä! Itken kaiken maailman jutuille. Mies sanookin että musta on tullut hormoonihirviö :android:.

Mä oon pari päivää odottanu, että oireita tulis mutta ei oikein mitään tunnu. Tänään onkin sitten ekaa kertaa pieni etominen havaittu: hammasharjalla takaa pestessä tuntu hiukan pahalta, purkka alkoi tuntua tosi nopeasti suussa ällöttävältä jne. Viikonloppuna useamman kerran havaittu huippaaminen, tullut myös takaisin. Tuntuu todellisemmalta, kun on oireita. :-)

minä söin just noita edellisesäs raskaudessa, toinen lääke oli stemetil, mutta ei ne auttaneet. toivottavasti sulla auttaa primperan.

Hei lähteekö keltään muulta hiuksia näin tolkuttomasti? Mie kun luulin et raskausaikana nimen omaan hiukset ja kynnet kukoistaa, ja imettäessä tukka lähtee, mut multa näitä irtoo kyllä hirveesti :eek:

Sallahaa, vielä en oo huomannu että olis erikoisemmin lähteny, mulla lähtee niitä muutenki tosi paljon ja joka viikko saa viemäriä avata ku on ihan täynnä mun hiuksia :D mulla on suht paksut ja pitkät hiukset ja tykkään niistä, niin pelottaa kyl jos ne tästä raskauden/imetyksen takia ohenee.. :/ mutta täytyy kai sitten ostaa vaan biotiinia? :D

Hei lähteekö keltään muulta hiuksia näin tolkuttomasti? Mie kun luulin et raskausaikana nimen omaan hiukset ja kynnet kukoistaa, ja imettäessä tukka lähtee, mut multa näitä irtoo kyllä hirveesti :eek:

Mulla myös tukkaa irtoilee ja kynnet "kuivan" oloiset :yuck: En pidä tästä :angry9
Onko muilla ilmenny huimausta? Itellä tämän päivän ollu aivan järkkyä heti aamusta asti..

Mulla oli huimausta viime viikolla ja nyt alkuviikosta oli pari päivää poissa. Tänä aamuna taas useamman kerran sai istahtaa takas kun heitti päästä.

Täälläkin yksi ainakin toistaiseksi melko oireeton. Plussa tuli sen takia ihan puskista: oli vain kovat menkkajomot selässä ja vatsassa ja odottelinkin menkkojen alkua. Testin tein, kun yhtä tv mainosta katsellessa pillahdin itkemään: ei ihan normaalia mulle, vaikka herkkis olenkin o_O

Nyt on alkanut vähän enemmän tuntumaan väsymystä, varsinkin jos jää paikoilleen. Lisäksi huomaa alkavaa pahoinvointia, kun on nälkä. Jos kaikki menee hyvin, tästä se lähtee: tikut silmillä, pönttöä kakistellen ja itkua tyrskäen viikot 6-12. :)

Ninni: Eiköhän kaikki ole aivan kunnossa :) Nauti vain ku ei oo mitään ällötyksiä.

Mulla meinas laatta lentää töissä ku oli niin nälkä ja sit tuli huono olo, vaikka olen 2 tunnin välein syöny. Ei se varmaan auta ku alkaa kantaa jo mukana jotain naposteltavaa ettei pääse huono olo yllättään.
Muutenkin ollut tänään tosi väsynyt olo ja kylmä.
Jospa huomenna ois parempi päivä :)

Mulla on kans hiuksia lähteny hirveenä ja huimannu parina päivänä, niin ja naama on kukkinu, mikä ei oo mulle ollenkaan normaalia :O

Mulla on kanssa alkanut toi huono olo/nälkä olemaan aika jatkuvaa. Vähän väliä pitää haukata jotain ettei tuu huono olo. Ja sit hetki ruuan jälkeen on huono olo :grin eväitä pitäis siis vähän suunnitella että pysyy ruuassa.
Oksua ei oo vielä näkynyt, vaikka kehno olo välillä!
(Mulla on herkkä maha (ärtyneen suolen oireyhtymä) niin oon tässä odotellut :grin )

Tissikipu on tiivistynyt pienemmälle alueelle o_O

Rv 5+5

Tänään on kyl vähemmän mahatuntemuksii ku eilen, ja tissitkään ei oo ihan niin arat... Koko ajan niitä kopeloimassa ja vähän mietityttää... Mut lohduttaa se mitä täällä on moni sanonukkin, et joka päivä ei välttämättä oo niin voimakkaita oireita. Ja kuitenkin vasta 4+4 niin jospa ne räjähtää päälle vähä myöhemmin kunnolla... Mie jopa toivon sitä pahoinvointii, ei tartteis ainakaan arpoo :grin Vaikka oikeesti ei varmasti oo nautinnollista oksennella koko ajan ja voida pahoin, en siis sitä vähättele ollenkaan...

Takaisin