Alkuoireita

Älä Ninni murehdi oireettomuutta. Monillahan oireet alkaa vasta paljon myöhemmin. Koita olla tyytyväinen ettei tarvii ainakaan pönttöä halailla. Tiedän kyllä että helpommin sanottu kun tehty. :rolleyes:

Musta tuntuu että oireet ainakin vähän voimistu kun tuli 5+0 mittariin. Aikasemmin ei tarvinnu herätä yöllä vessaan mutta nyt tuntuu että aika usein saa ainakin päivällä käydä.. Ja nyt huomaa kyllä jos ei oo hetkeen syöny niin tulee pahoinvointia ja huimaustakin välillä. Onneksi oksenteluilta oon säästynyt, ainakin toistaiseksi. Viime yönä heräsin alavatsakipuun ja jo vähän pelästyin.. Meni kuitenkin hetken päästä ohi. On tää jännää aikaa kun ei oo vielä päässy näkemään miltä siellä masussa näyttää...:rolleyes:

5+1

Oon samaa mieltä kuin Lissu, eli monilla oireet paukkaa kunnolla päälle vasta myöhemmin, "puskan takaa varoittamatta", esim. rv 5+, rv 6+ jne.. (tai on paukkaamatta, jos on onnekas). Itsellä oli melko selkeät tietyt alkuoireet, mutta tuntuu, että viikkojen kasvaessa oireiden skaala laajenee, eli tulee mukaan lisää uusia tuttavuuksia (ja osa vanhemmista oireista hitusen laimenee).

Tällä hetkellä esim. hajut ottaa entistä enemmän nenään (miehen dödö, ruoka jne.), mielialat vaihtelee vauhdikkaasti (voi miesparkaa :D) ja haukotuttaa todella paljon. Taustalla vieläkin mm. vatsan pientä turvotusta ja rintojen arkuutta, mutta taitaa keho pikkuhiljaa tottua raskaushormoneihin, kun intensiteetti ei enää niin vahva ja tuskainen. Ihan hyvä juttu, että alkaa tottua, sillä hermot menisi, jos rinnat loppumattomasti vain paisuisivat :grin

6+0

Mulla rasvoittuu hiukset. Huoh. Pitää jokapäivä pestä. Terkka ihmetteli aiemmassa raskaudessa tätä, kun ei ole aiemmin kuullu. Mut totes samaan hengenvetoon et raskaushormonit muuttaa kyllä paljon hormonituotantoo, ettei kyllä ihmettele. Normaalisti pesen hiukset joka toinen/kolmas päivä. Tissit pingottaa, mut eivät ole kipeet. Illalla palelen. Aamulla on alkanut yököttää, kun vatsa on niin tyhjä. Nyt viikkoja 5+5.

Mulla ei ole juurikaan mitään oireita, lukuunottamatta mahan turvotusta ja rintojen arkuutta/kasvua. Tänään koiran kanssa lenkillä hengästyin todella pienestä (mieskin mainitsi tästä), ja mielestäni mulla on kuitenkin vähintään kohtalainen kunto, kun olen käynyt kevään ja alkukesän 2-3 krt/vko sellaisessa erittäin rankassa crossfit/hiit-tyylisessä "jumpassa"... Onko muilla tätä hengästymistä? Tiedän kyllä, että tämä on "ajankohtainen" myöhemmin, kun kohtu kasvaa, mutta että nyt jo?? Outoa... :)

Mulla on tuo hengästyminen/raskas hengitys myös. Edellisessä raskaudessa mies myös mainitsi mun nukkuessani hengittäneen tosi vaivalloisesti, nyt ei oo vielä kiinnittänyt huomiota. Kävelylenkillä hengästyminen oli muutama päivä sitten ensimmäisiä merkkejä raskaudesta.

4+0

Mä myös hengästyn pienestäkin fyysisestä suorituksesta. Ja parin tunnin välein tarttee syödä jotain (vaikka olo tuntuu ihan täydeltä) ettei tuu pahaolo. Yölläkin kun herään, en saa unta jos en syö jotain.

Rv 6+4

Täällä myös hengästymistä esimerkiksi reippaasti kävellessä.. ei mua ennen näin helposti hengästyttänyt :D. Näköjään aika monella meistä tuota hengästymistä jo nyt, eli selkeästi raskausoire. En tullut ajatelleeksikaan asiaa, ennen kuin otitte puheeksi :)

Jep muaki hengästyttää :D Ja mies sano että kuorsasin viime yönä. Voi apua :D johtuuko sekin raskaudesta?
:D

Ilmottaudun hengästys -klubiin!

Tänään illalla ekaa kertaa tuli kuvottava olo ja jos olis vessaan mennyt niin varmasti olisi ylös asti tullut

Toisaalta oon kyllä ihan innoissani oireista ❤️❤️

Minäkin liityn hengästyneiden klubiin :grin

L82ady: hauskaa kun sulla on sama LA ja sama synnytyspaikka kun mulla :p

- ryyni 4+0-

Mulla on ennestään jo suht huono kunto, että en huomaa hengästymisessä eroa. :D

L82ady: toivottavasti. Meillä vaan tuppaa lapset synytmään etukäteen.. toivon kovasti että tällä kertaa pääsis lähelle laskettua aikaa. :happy:

Hengästyttää täälläkin. Ennen plussaa vähän ihmettelin, että miten on kunto päässyt näin kovasti rapistumaan, vaikka säännöllisesti liikun, kun pienikin ylämäki pyörällä ajaessa sai henkihieveriin. Ja yhden kerroksen portaat pistää puuskuttamaan, normaalisti ei.

Ilmeisen tavallinen alkuraskauden oire taitaa olla. Liittyy kaiketi jotenkin siihen, että ensimmäisen kolmanneksen aikana verimäärä ja punasolujen määrä veressä kasvaa ja tämä vaikuttaa myös hengityselimistöön.

5+0

Välillä tuntuu että hengästyy helpommin jos ylämäkeen kävelee mutta ei oo onneksi ollu vielä pahana. Aamulla oli kyllä pahoinvointia selkeesti enemmän kun aikasemmin. Syömisen jälkeen kesti hetken ennen kun auttoi... Niin kauan olen tyytyväinen kun ei tarvii oksentaa. Ja toisaalta sekin sitten kestetään kunhan pikkuinen vaan voi hyvin! Menkkajomot vaan yllättää aina välillä, mahtaakohan niitä olla vielä kauankin..?

5+2

Täällä kanssa hengästytään vähän helpommin kun ennen. On tosi ärsyttävää kun joutuu noita rappuja kulkemaan ja on ihan poikki kun pääsee ylös.

Täällä oli tänään myös ihan kunnon pahoinvoinnit. Enemmän yökkäilyä kun oksennusta mutta kyllä sitäkin vähän tuli :/ toivottavasti johtui vaan siitä, että en ollut aamulla ehtinyt syödä. Huomenna vedän vaikka väkisin kunnon aamupalan niin näkee vaikuttaako se jotenkin.

rv 6+5

Nyt näköjään kahvi tekee stopin. Aamukahvin jälkeen tänään päänsärky ja huono-olo.
Edellisessä raskaudessa maistui kahvi kyllä hyvin...

Kuinka sitä osaakaan olla ja herää ilman aamukahvia :D

Rv. 5+0

Mua kahvi närästää ihan hirveesti. Mul on myös niin kauhee flunssa et ei mee mitään, mikä ei oo nestemmäistä. Kasvissosekeittoa ja vettä. Jeejee

Mullekaan ei tänään enää maistunut kahvi ollenkaan. Tai oikeestaan mikään ei tunnu maistuvan. Jotain täytyy koittaa syödä silti :)

Takaisin