Alkuoireita

Mullakin oireet jossain määrin lieventyneet, mutta oon kuitenki jo oppinu elämään tämän kanssa. Pahoinvointi pysyy kurissa, kun muistan syödä parin tunnin välein jotain. Auta armias jos unohdan syödä... tuntuu ku taju lähtis. Mulla ollu migreeniä ihan lapsesta asti ja estolääkkeillä hallinnassa. Kuitenkin plussauksen jälkeen jätin lääkityksen pois ja outoa kyllä, vain yksi ainoa migreenikohtaus tullut eikä sekään niin paha mitä olisi voinut luulla. Johtuneekohan tämä sitten säännöllisestä ruokailusta tai hormoneista, olen kiitollinen! :-)

Maalismasu,
Itse pyrin syömään vadelma-mustikkapussipuuroa kera ruisleivän jonka päällä keitettyä kananmunaa ja lasillinen tuoremehua. Hemppa oli alhanen viime viikolla joten pitää rautaa ja c-vitskua tankata heti aamusta. Tai ainakin yrittää
Mulla on muuten kanssa kuumeinen olo mutta mittari näyttää alle 37c.
Eiliaen kärsin kauheasta päänsärystä :(

Esikoista oli kauhea närästys ja jouduin aamuisin syömään kiireesti jotain, että tilanne helpotti. Nyt ei ole tietoakaan närästyksistä. Tissitkään ei ole ollenkaan kipeät. Maha vaan kasvaa... outoa miten voi olla näin oireetonta.

Täällä migreeni myös lähtenyt käsistä piiiitkän tauon jälkeen. :dead: Ja viisaudenhammas vaatisi välitöntä leikkausta, mistä hammaslääkäri ei innostunut nyt yhtään. Uh, ei mun päivä.

Onko teillä kellään semmosta sydän kurkussa -fiilistä? Mulla tulee nykyään aina töiden jälkeen. Muutenkin sydän jyskyttää lujaa.
Sitten ihana pahoinvointi on edelleen seuranain lisänä päänsärky ja lihaskivut. Koska tästä raskaudesta voi alkaa nauttia??? 9+2/3

emillanaatulia84, minulla on ajoittain sydämen jyskytystä ja se tuntuu hakkaavan kurkussa. Sitä on ollut ajoittain muutenkin, mutta raskaus selvästi lisää oireilua, mutta omalla kohdalla sen pitäisi olla harmitonta jyskyttelyä. Kannattaa kysyä vaikka neuvolasta jos mietityttää. Jos vaiva on alkanut nyt raskauden alettua, niin todennäköisesti myös pistävät sen raskauden piikkiin (verimäärä lisääntyy, sydän tekee enemmän töitä...).

Ja kilpirauhasen toiminta vilkastuu. Kunhan ei vilkastu liikaa... Täällä ei tuollaista ole ollut, vain lisälyöntejä, mikä ei sekään niin mukavalta tunnu.

Mulla kokoajan oksettaa ja varsinkin kaikki hajut ja ruoka.. Myös kuumeinen olo on kun ruumiinlämpö on n. asteella noussut. Olo on kokoajan ihan hirveä. :( Nyt 8+3.

Täällä alkaa oireet viimein edes vähän helpottaa. Olo alkaa olla toisinaan jopa kohtuullinen. Tänään rv 9+0 <3 Tuntuuko teistä jo joskus epämukavalta olla mahallaan?

Mulla tuntuu epämukavalta kyljellään :o ihan ku maha roikkuis tyhjän päällä nii pitää tyynyllä tukea xD jo tässä vaiheessa!!

Huh, "onneksi" teillä muillakin on noita tykytyksiä. Unohdin siitä neuvolassa sanoa, kun oksetti niin paljon.
Mua ei mahallaan olo satu, mutta muuten kun sängyssä(sohvalla) kääntyilee, niin tähtiä näkyy kun niin nivusiin/mahaan koskee :-D

Mulla on ollut yleistä huonoa oloa, tajuton väsymys, rinnat kipeät ja aluksi kova närästys. Oksentanut en ole, eikä vatsa ole muutenkaan ollut kipeänä. Eilen kuitenkin töissä ruokailun jälkeen tuli aivan hirveä olo, juoksin vessassa monta kertaa ja laattakin lensi lopulta. Lähdin kotiin, nukuin 3h ja sitten helpotti. Mutta vatsa on´ollut kipeä ja tänäänki ihmeellisesti juilii ja vihloo. Alavatsassakin kiristää. Tietenkin iski kamala keskenmenonpelko, sillä keväällä raskaus katkesi 11+6, tänään ollaan 11+2..... =/ Mitään vuotoa ei onneks oo näkynyt, viimeksi tiputtelua oli silloin tällöin ennen keskenmenoa.

Haluaisin ajatella, että vatsatuntemukset johtuvat nyt kohdun kasvamisesta, mutta toi eilinen pahoinvointikohtaus pelästytti.

Tykytyksistä puheenollen, mulla oli just ennen plussan testaamista tollasia samanlaisia tykytyksiä. Siitä itse asiassa arvasin olevani raskaana tällä kertaa, kun tuli samanlaiset tykytykset kuin edellisellä kerralla raskaustestin tekemisen jälkeen :) Mutta ne häipyi viikossa molemmilla kerroilla.

Eilen neuvolassa hehkutin että olen elämäni kunnossa, ei mitään pahoinvointia tai muuta ja nyt tänään olen maannut puolipäivää petissä ämpäri vieressä. Jestas mikä olo! Pyörälenkillä kävin kun ajattelin että raitis ilma auttaa... No ei auttanut vaan yltyi entisestään. Tissejä pistelee ja vihloo, alavatsassa sama meno. Positiivista on että alussa tulleista viidestä kilosta on 2 lähtenyt.

Oli jo useampi parempi ja lähes oireeton päivä (mikä oli tietty vähän pelottavaa), tänään sitten taas oksentanut tauotta aamusta.

Mulla alkaa pahoinvointi olla takana päin ja olo alkaa olla röyhtäilyä lukuunottamatta mitä mainioin! :)
Takana siis viikkoja 11+3 ja ultrassa oli kaikki toissa päivänä hyvin - vauva heilutteli nyrkkiä kovaan tahtiin :happy:

Olen huomannut, että vatsalaukku täyttyy huomattavasti pienemmästä ruokamäärästä kuin aiemmin...Onko muilla sama juttu?

Oon huomannu saman kuin Aune. Mieskin jo huomautti et ethän sää tuolla jaksa (normaalisti on aika isot annoskoot, kiitos nopean ruuansulatuksen :D )

Mulla sama juttu että tulen täyteen paljon vähemmällä kun ennen. Tosin vatsakin toimii n. 2-3 päivän välein nii ei voi paljoo syödäkkää:D

Takaisin