Alkuoireita

Väsymys, pallovatsa, ajoittain huimaa. Paha olo, mutta onneksi joka päivä on hyviäkin hetkiä. Päänsärky.

Kai se pääkipu johtuu hormooneista, niitä voi syyttä kaikesta. Edellisessä se äity niin pahaksi et jouduin kesken päivän lähtee töistä pois, niin lamauttava kipu ja en ollu oikeen varma et onko se hampaat vai pää, vai ihan koko pää. Kannattaa kokeilla mennä pimeeseen peiton alle ja olla liikkumatta, tuppaa olee hyvin migreenityyppistä.:grin Eipä auttanu panadolit tai mikää siihen kipuun. Tiikeribalsami (onko se nyt samantyyppistä ku kylmägeeli?) oli hyvä kans.

Mä käytän vielä Buranaa. Auttaa mulla usein särkyyn, mutta vie kyllä sen puoli tuntia ennen kuin olo helpottaa. Hormoneita syytän minäkin. Onneksi viime raskaudessa säryt loppuivat siinä toisen kolmanneksen puoleenväliin mennessä.

Mä en uskaltanut ottaa mitään särkylääkettä. Mutta jos uusiutuu särky samanmoisena kuin paripäivää sitten, niin kai se on pakko jotain helpotusta ottaa.

On alkanut turvottaa ihan hirveästi. :depressed: Vihkisormukset kiristävät sormessa ja vaatteet ovat kuin makkarankuoret. :wideyed: Närästää myös toisinaan paljon. Ikinä yhdessäkään raskaudessa ei ole ollut pahoinvointia.. Onko muita joilla vähäiset raskausoireet?

Mullakin melko vähäiset oireet tällä kertaa. Lähinnä etomista jos nälkä pääsee yllättämään, parin tunnin ruokailuväleillä olo aika normaali. Närästystäkään ei ole vielä ollut, toisin kuin esikoisesta. Kohdunkasvukipuja ei tunnu yhtään, vaikuttaneeko siihen lyhyt aika raskauksien välissä sitten. Tää loppukesän helle on tukahduttavaa, tulisi jo syksyn viileys... :smiley-ashamed004

Mun vähäinen etominen on loppunut. Nyt enää valtava turvotus mahassa (myös sormia turvottaa hieman) ja rintojen arkuus. Näillä mennään ja koko ajan hirveen epävarma olo, et onko mahassa kaikki hyvin... Hengästymistä muuten myös jonkun verran.

Jennie89, täällä kanssa yks helppo-oireinen! Oireet lähinnä vatsan turvotusta, pamela-efektiä ja väsymystä. Sormetkin turpos yhessä vaiheessa, mut nyt tilanne normalisoitunut. Missään vaiheessa ei oo kunnolla ollu huono olo, tosin ihan alussa vähän ellotti, mut sekin meni nopeesti ohi. Ar-ultrassa käyty viime viikolla, joten uskottava se on, että näinkin voi olla :).

Siihen sormusongelmaan voisin antaa sellaisen vinkin, minkä kuulin kauan sitten vihkisormusta ostettaessa. Kiva kultaseppä vinkkas, et sormukset voi väliaikaisesti korvata vaikkapa hopeisilla sormuksilla, mikäli ei osaa olla ilman sormuksia ja sormet turvottaa :). Olin pohtinut siis ääneen vaan normaalia sormien koon vaihtelua ja sen myötä kokovalintaa, mut tyypillä tuli mieleen tuo, ku oma tytär oli tehny noin. Saattaa olla, että itekkin tuohon tartun sit loppuvaiheilla, tai millon alkaa turvottaa taas.

Owlet täällä myös tosiaan toi pamela-efekti löytyy. En tiedä miten nyt onkaan näin epävarma olo siitä, että onko masussa elämää laisinkaan. :eek: No viimeksi sieltä löytyikin tuplat, niin jos nyt sitten vain olisi yksi pienokainen. :) Ja onhan se kiva ettei jatkuvasti tarvitse halailla wc-pönttöä :D

Jennie, mäkin oon tyytyväinen, ettei oo tarvinu halia pönttöä.. täytyy vaan jotenkin koittaa olla tyytyväinen tähän tilanteeseen ja hyvään vointiin :). Varmasti sullakin on masussa asiat hyvin! Hui, kahet tuplat kasvattais hetkessä perheen kokoa, eli toivotaan, et ois täl kerral vaan yks :)

Tänään ollut hyvä päivä oireiden suhteen. Kiva juttu, vaikka sitten tuntuukin, että onko kaikki hyvin.
Viime raskaudessa pahoinvointi oli ihan siedettävää, muutaman kerran vähän kurjempaa ja kävin vessassa, mutta en oksentanut. Silloin tuli kuitenkin esim. pizzeriassa käydessä hirveän kamala olo kun haistoin ne rasvan käryt ym. Siitä tiesin tehdä testinkin...
No, ensi viikolla ultraan tarkistamaan tilanne.

Turvottaako kaikkia muita? Mulla ei oo turvotusta ollenkaan, ja vatsa on ihan ennallaan. Kireitä vaatteita voi vielä hyvin käyttää. Rv 7+4 . Kyllä sitä näköjään kaikkia pelonaiheita keksii. Onneks huomenna ultra.

Aamulla sitä näyttää kohtalaisen normaalilta. Iltapäivästä alkaen näytän siltä, et olisin vähintään neljännellä kuulla raskaana.:eek: Viimeks turposin ihan joka suuntaan ja painoa oli nyt jo se 3kg lisää eikä mitkää vaatteet menny, nyt pelkkä vatsa pallona ja ei huomattavaa painonnousua tai muuta turvotusta..

Turvottaa, ihan koska vain :D Aamulla yritin laittaa farkut jalkaan (mitä siis käytin kesäkuussa), niin ei. Vyö ei mennyt lähellekään ja muutenkin ihan liian kireät... Taidanpa kotona tehdä vihdoinkin loppuun äitiysvaatetilaukseni, niin olisi jotain päälle pantavaa :) Ja tänään pomo katsoi mun mahaa ihan liian tarkkaan :(

Takaisin