Alkuoireita

Ihana turvotus! Kiloja tullut 2,5 lisää parin viikon aikana. Nesteenpoistajaa en uskalla ottaa, on jotain yrttijuttua. Vähän aikaa sitten hehkutin kuinka naamassa iho on paremmassa kunnossa kuin koskaan. Vähänpä tiesin... Toinen puoli naamasta on kuin ruusutarha :banghead:

Tissikipu alkaa vähän laantua, mahassa kovat repäisyt niistämisen (nuhakin tuli) yhteydessä sekä kylkeä kääntäessä. Maatessa todella kivuliaat, kyynel vierähtää- tyyliset.

Mua naurattaa ku sanotaan, että raskaana nainen on kauneimmillaan mutta mulla ei oo mistää kohtaa kaunis olo :D Olo on ku sotanorsulla, kaikki paikat ihan turvonnu ja maha näyttää siltä et oisin jo puolessa välissä raskautta xD

Iltatähti monesko viikko sulla? Mulla kans tissikipu alkaa helpottaa. Luojalle kiitos siitä :D

Juulijulia, viikkoja on tänään 6+0. Ennen tätä raskautta en uskonut kun ihmiset valitti että tissit voi olla niin kipeät että suihkussa vesi sattuu. Tästä lähtien pidän suuni kiinni :sorry:

Kai noi repäisykivutkin joskus loppuu... tilalle tulee mukavat vihlaisut nivusiin. Pitää vaan muistutella itselle että kaikki tämä on sen arvoista!

Eilen ilmeni aivan totaalisen uusi oire, enkä hirveesti asiasta tietoakaan löytäny, nimittäin ihan jäätävä polvikipu!! En pystyny illalla enää edes sängyssä kääntymään, ku tuntu siltä että joku vääntää puukkoa polvessa. Noh, aamulla kun heräsin niin kipu oli poissa. Todella outoa! :-/

Täällä taas eilen illalla tuli ihan kunnolla ruskeaa vuotoa, soitin aamulla neuvolaan niii voi johtua siitä ku menkkojen pitäis alkaa nyt jos en ois raskaana, ja sitten pitää viiä pissanäyte pissatulehuksen varalta tkhon aamulla.. Pelottaa vaan silti

Iltatähti mulla muuten kans noita kipuja aivastaessa ym..

Haidii, mullaki tulee edelleen sitä ruskeaa vuotoa. Todella vähän kyllä, mut vähän se ahdistaa ja pelottaa. Ymmärrän siis sua!!
Millä viikolla oot?

Siniapilalle tsemppiä! :/

Täällä oireet melkeinpä hävinny, tissikipu lieventyny, nälkä on melki koko ajan mutta mitään huonoja oloja ei oo. No raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan! Vajaa 3 viikkoa ultraan.
Rv 8+6

Täällä ainakin juniori ilmoittaa hyvin elkein, että hengissä ollaan! Mulla todettiin juuri kasvohermohalvaus. Oikea puoli kasvoista ihan puutunut ja kortisonikuuri päälle. Onneksi lääkäri varmisti Taysin gynekologilta asian, että saahan ottaa kortisonia näin alkuraskaudessa. Huhhuh.. Nyt ollaan kaksi viikkoa sairaslomalla.

Ohoh! Saanko udella, että onko ollu samanlaista ennen raskautta? Itsellä on ollu saman tyyppistä edelisessä ja nyt taas alkanut..:shifty:

Papu16: Ei ole koskaan aikaisemmin ollut ja nyt aloin viime viikon lauantaina ihmettelemään, että miten tuntuu siltä kuin oikea puoli kasvoista ei ihan täysillä kävisi. Luulin aluksi, et johtuu niskoista ja sieltä heijastuu mutts ei ollutkaan. Jos on yhtään sellaista tuntemusta niin käy lääkärissä! Mitä nopeammin sen kuurin aloittaa niin sitä paremmin se rupeaa tepsii. Yleensä se saavuttaa "Huipun" eli täydellisen halvaantumisen kun on mennyt 2-3 päivää. Mulla oli jo täydellinen halvaus koska tajusin mennä lääkäriin vasta maanantaina ja oireet alkoi lauantaina. :(

Siiiis tää turvotus!!
Mua hävettää olla töissä ku näyttää ihan siltä et pitäis lähtee jo synnyttämää! :D :D
Onko muilla ilmenny turvotusta?

Juu täällä :D maha pömpöttää heti aamupalan jälkeen jo ja illalla se vasta turpookin!

Iltatähti79 mullakin on tullut jotain ihme repäisykipuja nyt pari päivää, kun on noussut seisomaan. Välillä niinkin kipeesti, että joutuu istahtaa hetkeksi takaisin. Ekalla kerralla säikähdin ihan valtavasti, mutta ehkä tämä(kin) on jotain ohimenevää. Täytyy mainita kyllä neuvolassa, koska viime raskaudessa ei ollut mitään tän tyyppistä...

On kyllä komia maha =) Olen ehkä jopa hieman kateellinen, mulla kun ei ala näkyä varmaan koko raskausaikana.

Eikö kellään muulla oo mitkään nivelet kipiät?? Mulla sormet, polvet ja olkapää aivan turtana.

Takaisin