Alkuoireita

Täällö ollut tissit kipeänä kanssa jo monta viikkoa.. Tuntuu että siihen ois jo tottunu kunnes jonain päivänä on taas entistä kipeämmät :D aika aaltoilevasti menee kipu. Välillö vaan kosketusarka kipu ja välillä ihan kokonaisvaltanen et saa oikein varoa kun riisuu vaatteita :D

Mulla on ollu tissituntemuksia jo ennen plussaa! Välillä ovat tosi täyden tuntuset, välillä jomottaa kipeestikkin ja nännit on arat... Välillä ei oo muuta ku tuo nänniarkuus.

Ninni, ihana kuulla, että sullakin on kadonnut nännikipu. Ehin jo huolestua! Täällä muuten vaan huonoa oloa ja satunnaista, jopa vähän pelottavaa, vatsakipua. Hyvä kun puhuitte luumuista! Kauppaan mars. On kyllä tarvetta niille :P

Liisu, juu ei ole mitää ollu varmaa kolmeen viikkoon ja maanantaina ultrassa kaikki oli hyvin,nii en jää kaipaamaan tissikipua :) vois ne tietty vähä kasvaa kiitos :D

Tissikivutkin varmasti yksilöllisiä ja jostain luin (oisko ollu siitä Ovia Pregnancy -appsista), et joillain kivut helpottaa ja loppuu alun jälkeen, osalla jatkuu imetykseen asti :). Mulla oli tää rintojen turvotus, kuumotus ja pieni kipuilu jo ennen plussaa ja vieläkin vaan jatkuu, eli kuulunkohan mä tuohon loppuun asti turvottelijoiden ryhmään :D. Ja oireet menee just kuten jotkut mainitti, eli aaltoilevasti. Aamuisin vähemmän arat ja turvonneet ja iltaa kohden kunnon pamelat ja tosi kosketusherkät :hilarious:

Mulla on alkanut tässä viikon aikana rasvottumaan hiukset paljon nopeammin kuin aiemmkn.. Ennen pesin aina joka toinen pöivä ja nyt tuntuu jo päivän jälkeen et pitäis pestä. Onneks oon lomalla vielä nii ei tarvii niiin paljoo välittää :D

Dodiih. Maidontuotanto alkoi. Eli rinnoista tihkuu maitoa. :D Pojasta alkoi rv 9+ ja nyt tästä sit rv 8+5. Kropalla on oma aikataulunsa ^_^

Mitää?? En tienny että maidontuotanto voi alkaa edes noin ajoissa!! :D

Maidontuotannon alkaminen on hyvin yksilöllistä, joskus alkaa hyvin aikaisin. Itselläni alkoi viimeksi joskus vklla 16. Nyt ei tarvitse murehtia kun vieläkin imetän mun 1 v 1 kk esikoista. Raskauden kipeyttämät ja herkistämät nännit ja niihin tissiposki iskee kaikki kahdeksan naskaliaan...

Jännä tuo maito juttu :D tihkuuko sitä sitte synnytykseen asti?:D

Täällä alkanu oireilu (vihdoin?). Eilen illalla siis oksensin ekaa kertaa koko raskauden aikana, oli vaa hirvee olo. Tänää on närästäny, et piti hakea rennietäkin apteekista. Ja muuten ollu paha ja yököttävä olo, ei onneks oo oksennus tullu. Iltaa kohden pahentunu, että saa nähä miten tänä iltana. Mutta mä oon niin onnellinen näistä oireista, ajattelen että tää on hyvä juttu <3

8+3 (uä 7+5)

Muokattu viimeksi:
Mullakin rasvottuu tukka ihan sika nopeesti!

Ei hitsi, hurjaa tuo maidontulo, et noin aikasin voi jo alkaa! :D

Ja Ninni, tykkään tosta sun oireilusta just siks, kun tiiän sun murehtineen oireettomuuttas ;) Muutenhan pahassa olossa ei oo mitään tykättävää!

Joo jos nukkuu mahallaan esim niin on lakanat märät :) Ja mulla valuu aina jos olen vessassa aamulla/yöllä ja nojaan käsiini. Painaa ilmeisesti rintaa jostain sopivasta kohdasta. Huomaa kun alkaa maitoa tippumaan reisille :D Mulla jatku koko pojan raskauden... No maitokin nousi heti salissa jo, ettei tarttenu herutella pahemmin ;) Mä kyl säikähin aikoinaan, mut nyt tuntuu jotenkin normilta... aika samoihin aikoihin näköjään alkoi taas. Yleisempää se on kai et alkaa tihkuu siellä rv 20 tienoilla. Toisilla ei taas ollenkaan. Lakanapyykkiä useemmin taas tiedossa täällä... Onneks ei valuta päivällä :D :D

Mulla on varmaa jotku karvanvaihtoviikot menossa, kun tukka tippuu päästä mut samalla tuntuu, et kaikki muut kasvaa hirveen äkkiä takasin sheivauksen jäljiltä :D Sänki näkyy superpaljon nopeemmin. Voi olla kyl kuvitelmaakin. Ja nännit on ehkä hieman tummuneet ja ainakin jotenkin muuten vähä muuttaneet ulkonäköönsä :D

Mulla ei oo oireita paljo ollenkaan, juuston ja mustien karkkien himo, tissit ihan vähän herkät, paineen tunne alavatsassa ja pahaa oloa hetkittäin päivisin.

En vielä ala hehkuttaa, ootan sitä ultraa ensin...

Noniiii, tulihan se pahoinvointi! Juuri äsken käyty morjestamasss vessanpönttöä. Nyt on nälkä mutta ei tekisi yhtään mieli syödä. Pakko kai yrittää.

Mulla loppui tissiarkuus noin viikko sitten. Nyt alkanut ihan järjetön väsymys ja jano ja sitä myöten jatkuva pissahätä. Hiuksia lähtee myös huolestuttavan paljon.

5+6

Maidontuotannosta lisää kummallisuuksia. Itsellä ei ollut tiputtelu loppunut vielä esikoisen jäljiltä (en ole enää puoleen vuoteen imettänyt), mutta tiputtelu loppui plussan aikoihin.:joyful: Eikä ole takaisin tullut, ainakaan vielä..

Mulla nyt pahin väsymys... Koko päivä menee vähän ku sumussa.. Päikkärit oon ottanut aina ku mahdollista. Just oltiin ilman lapsia ja mietittii leffaan menoa mutta en mä vaan jaksanu. Pakko oli tulla kotii makoilee. Kamalaa ku ei jaksa tehä mitään ja välillä pakko päästä makuulle. Kauhee valittaa ku kuitenkin niin tätä raskautta halunnut. Oliks se rv12 ku yleensä alkaa helpottaa? -rv7+6

Tukka rasvottuu tosi nopeesti,joka aamu saa olla pesemässä

Pahoinvointi on nostanu täälläkin päätään,pakko olla koko ajan jotahi syömässä. Ja lihan haju ällöttää,joten toistaiseksi mennään kasvispainotteisesti :)

Huomenna mennään ar-ultraan :)

Voi eii, pari päivää ollu menkkajomottelua ja tänään sitten tuli ruskeaa/punaista tuhruvuotoa muutamalla ihme pikku veriklimpillä ku kävin vessassa. Voi helvetti, nytkö se sit menee kesken :'''''(

Rv7+3 ja neuvola olis ens viikon perjantaina.....

Takaisin