Alkuoireita

Taatelit auttaa myös vatsan toimintaan. Ja itse syön iltaisin magnesiumia, niin sen annosta muuttamalla saan vatsankin tottelemaan paremmin.

Jos menee pahaksi, niin apteekissa on myynnissä sellasia luonnonsiemeniä/rakeita. Ei muuten tullu yhtään pukamia raskauden aikana viimeks. Täytyy koputtaa puuta.

Nyt eroo edellisestä ainaki sillä, että viikon oli vatsa ihan kuralla ja nyt en oo käyny paskalla muutamaan päivään vaikka hätä ns olis. Ihanaa.

Eilen illalla alkanu semmonen juttu, ettei tee mieli syödä mitää. Eilen tulin töistä neljältä kotii enkä syöny mitää koko päivänä ja nälkäsenä menin nukkumaan ku ei maistunu mikään. Nyt taas sama juttu, oon ollu monta tuntia syömättä ja alkaa olla nälkä, taaskaan ei tee mieli mitään :x kaikki raikas maistuis, mut meillä ei oo yhtää hedelmiä kotona.

Mun päätä särkee ihan tajuttomasti. Ehk tää panadol vaikuttaa kohta. Esikoisen odotusaikanakin ekan kolmanneksen aikana tuli välil ihan hirveit päänsärkyjä.

Nyt meinaa iskeä paha olo! Eei, en halua sitä :( Vatsa sekaisin ja niin huono olo. Rv 6+3

Täällä kans oksennus koko ajan kurkussa, paitsi sit ku on makuuasennossa. Kolmen aikaan iltapäivällä alkaa helpottaa vasta. Ei hirveesti lohduta, kun pitäis ens viikolla mennä töihin :-( Ajattelin kyl käydä ostamassa sen pahoinvointirannekkeen tänään, jos siitä edes vähän olis apua!

Mun energiat on ihan lopussa. En jaksaisi esikon kanssa touhuta yhtään. Yö meni pissalla ravaamiseksi.

Viime loppuraskauden oireet samat kuin tämän alkuraskauden. :o
Pari päivää sitte alkoi närästys, joka ei lopu :/ ja viikon reilu kauhia pääkipu :/ huhuh..

Itselläkin selkeesti pahin oire on väsymys, etenkin nimenomaan sen suhteen, ettei jaksais esikoisen kanssa touhuta. Tyyppi on juts oppinu menemään ns täysii ja repii kaiken alas mennessään, pitäis kanniskella/nostella koko ajan parempaan paikkaan. Ei voi hetkeksikää jättää yksin. Oon koettanu rajata kämpän kahteen osaan, niin ei tarttis sitä ja koiraa olla pahoina hetkinä pitämässä erillään. :sad001 Tyypin lempparihommaa ois juosta (lue:konttaa) koiran perässä ja kävellä tasoja vasten ittensä tukien. Toistaiseksi onnistunu estää niiden kanssakäymisen, koirakin on tajunnu jo alkaa väistää.

Lisänä siihen paha olo, jatkuvasti miettii tuleeks jotai ylös vai ei. Voi sitä edellistä raskautta ku sai vaan makaa sohvalla. Töissä oleminenki tuntuis tän vajaa 10kk naperon kaitsemiseen verrattuna helpolta, olis edes ne tauot. Täytyy kuitenkin yrittää jotai koko tehdä, ettei ihan masennu ja väsähdä tai paha olo ota valtaa, vaikka väkisin. Kaikki tosin kuurattu himassakin viiteen kertaan ja kaapit käyty läpi, onneks esikoinen taapertaa perässä ja tykkää kattoo ku mamma touhuu, viihdyttää sitäkin... Kaiken kruunaa se, että ukko on töissä niin, että seuraavan kerran se pystyy päivän katsoo esikoista reilu 2vko kuluttua.:mad: Jos edes yhtenä aamuna sais nukkuu tunnin tai kaks pidempään. Mielellää niin pitkään ku nukuttais.

Apteekista hain rannekkeet. Huomenaamuna sit näkee onko niistä mitään hyötyä! :-) Toki niitä saa ilmeisesti neuvolankin kautta, mut enhän mä jaksanu odottaa :-D About 20 € makso. Pitäis auttaa matkapahoinvointiinkin!

Mulla oli rannekkeet viime raskaudessa 2010 silti oksentelin rv20.. nyt rv9 ja oksettaa edelleen kovasti lihaa ei pysty missään muodossa syömään..vain kiiseleitä mehujäätä tummaa leipää..kai se tästä. Ultra oli rv7 kaikki ok

Nabakettu, varmaan aika yksilöllistä mikä määrä luumua ja missä muodossa riitää löystämään :). Kuivatut luumut kohtuudella nautittuna ei näköjään tee radikaalia muutosta, mut olo on kyl nyt mukavampi. Luumusoseen/marmeladin määrästä en osaa sanoa mitään varmaa, ku siit on aikaa (jouluna) ja silloin ei ollu vatsa alkujaan kovalla - perustuu siis mutu-ajatteluun tuo teoria tehokkuudesta :). Luumukiisseliä en vielä eilen tehnyt, mut tänään ajattelin keittää ihan huvin vuoksi, kun ongelma alkaa olla ohi. Toivottavasti sullakin helpottaa! Hihii.. posket ihan punastuu, ku näin helposti tulee kirjoiteltua tällasia.. :oops::hilarious:. Toisaalta.. me luultavasti maalis-huhtikuun jälkeen aletaan porukalla pohtimaan pikkuisten vaippojen sisältöjä, ni häveliäisyys karisee :hilarious: (sorry offtopic)

Papu16, mäkin toivon välttäväni ne kans, ennestää ei mitään kokemusta, mut oon lukenu vaa liikaa raskausjuttuja suonikohjuista ja pukamista ym. Eli kopkopkop meille kaikille :)

Onko kellään muulla tissituntemuksia? :joyful:
Rinnat on niin kipeät että varmaan räjähtää kohta... Muuten aika vähän oireita, mahassa on menossa koko ajan jotain ja iho on hyvässä kunnossa. Itse asiassa paremmassa kuin pitkään aikaan. Tupakoinnin lopettaminen-runsas veden juonti-raskaushormoni-cocktail toimii!
Noita mahaoireita olen ajatellut niin että pikkuinen saa porata vaikka timanttiporalla itselleen lisää tilaa kunhan vaan maaliskuussa nähdään :love017

Eilen oli pakko alottaa Agiocur ja tänään kävin vessassa ekaa kertaa viikkoon. Olo parani huomattavasti.:D Ummetus on melko tuntematon vaiva ollu ennen itelle.

Tissit ei ole ollu YHTÄÄN kipeät. Edellisessä se oire oli jo ennen plussaa, mistä ajattelinki olevani raskaana. Ja se kipu meni ohi vasta imetyksen lopettamisen jälkeen. Nyt sit tietty miettii onko mahassa ketään, kun kaikki oireet ihan erilaiset! No, plussa saatu ja menkat ei ole alkaneet.

Mulla ei oo rinnat eikä edes nännit kipeät. Ihan alussa, plussan tienoilla nännit oli kipeet ja tissit turpos, nyt ei enää :)

Takaisin