Alkuoireita

Kolmatta iltaa närästää ihan kunnolla. Olen koittanut katsoa, mitä suuhuni laitan mutta ei tunnu auttavan.
Miten olin käsittänyt, että närästys on vasta loppuraskauden oire?
Täytyy varmaan huomenna poiketa apteekkiin hakemaan apua.

Pahoinvointia ei oo muutamaan päivään ollut juurikaan. Menkkajomotuksia on ja väsyttää. Rinnat on kasvaneet, muttei enää kovinkaan arat.
Tänään oli pakko saada grilliltä lihapiirakka. En muista olenko koskaan ennen sellaista grilliltä ostanut, ei oo kuulunu suosikkiruokiin.

8+5 tänään.

Täälä väsymys nostaa päätään :/ eilen ja tänään töistä tullessa kotiin niin suoraan saanu mennä sänkyyn. Yhtään mitään en oo jaksanu tehä :/ tänään jo 7+6 ,eli huomenna jo rv 8!!!<3

Esikoinen just oppinut menemään kontaten joka paikkaan ja liikkuu tasojen tukemana. 24/7. Ei luoja, tässä ei paljon ehdi potemaan oloja. Etenkin aamut, kun toinen ilosena pälpättää sängyssä ja kutsuu luokse, itellä järkky tuskanhiki ja joutuu heittää takas pinnikseen et pääsee katsoo pönttöä itse. Kai tää joskus menee ohi.

Tuntuu välillä et töissäki olis helpompaa, olis ne tauot ja edes viitisen minuuttia vois itteään keräillä ku alkaa etoo.

Syön vitamiinia nii silti kynnet irtoilee ja katkeilee. Viikossa lähteny viis pitkää kynttä keskeltä vaa poikki ittestää. Nyt on jäljellä vaa tyngät. Mikä vitamiini auttais tähä?

Papu16, oon samaa mieltä että töissä ois hyvä olla vähä taukoa enemmän ku tää hoitajan työki on tosi raskasta. Mua sattuu nykyään kohdun kohdalle työpäivän aikana ja sen jälkee, taitaa rasittua tästä jatkuvasta ramppaamisesta.. pian alkaa seitsemän päivän työputki, sitä ennen vaa yks vapaapäivä. En jaksa....

Ihan joutuu miettimään päivittäin että pitikö lähtee toista kertaa tähän hommaan. Kauhea väsymys ja etominen koko ajan eikä oloa helpota kun pitää ravata esikoisen perässä. Kaiholla muistelen ekaa raskautta kun pystyi vaan makaamaan sohvankulmassa...

Mikä siinä on, että aina kin julkisesti sanoo pahoinvoinnin helpottaneen, niin seuraavana aamuna on kahta kauheampi olo. Tänään aamu alko vatsahappojen oksentamisella ja edelleen on ihan kauhea olo.

Vähän äklö olo, vesi ei maistu. Pitäisi juoda paljon, mutta vaan hiilihapotetut juomat tuntuu mahassa hyvältä(!?). Odottelen tässä tuleeko tästä kunnon pahoinvointi kuten edellisessä raskaudessa, kun en muista milloin viimeksi aloin voida tosi pahoin.

Niin joo ja maha on kuralla jo ties monettako päivää :S Onneksi töissäkin pääsee vessaan heti kun tarvii :D

Syön vitamiinia nii silti kynnet irtoilee ja katkeilee. Viikossa lähteny viis pitkää kynttä keskeltä vaa poikki ittestää. Nyt on jäljellä vaa tyngät. Mikä vitamiini auttais tähä?

Ainakin tossa raskauden monivitamiinissa mitä käytän, on kaikki hiusten ja kynsien kasvatukseen tarvittavat aineetkin mukana. Orionin Multivita - raskaus ja imetys. Ilmeisesti imetystä varten tungettu kaikki hivenaineetkin siihen samaan. Siinä on ihan mitä vaan.:grin

Mä vähän ihmettelen mun oloja.. Tissit on arat, ollu koko ajan ja viime viikkoina väsymystä mutta nyt ei oo mitään muuta ollu muutamaan päivään.. Normi olo. Toivottavasti ei tarkota mitään pahaa jos ne oireet häviää..

Tintti-8, mulla ei oo ollut missään vaiheessa mitään muita oireita kuin rintojen arkuus, ja nyt muutamana päivänä väsymys, ja vähän sitä ihmeen hengästymistä, ja panikoin myös, että onkohan siellä mahassa mitään, mutta siellä oli kaikki hyvin. Eiköhän sullakin kaikki ole hyvin :happy: Nyt vain nautitaan, että ei ole tuota kamalaa pahoinvointia, mistä tosi moni kärsii. Paljon jaksamisia kaikille pahoinvoinnin kanssa!

Juuri kun pääsin tänne kirjottamaan että olo on ihan normaali niin eipä ollu seuraavassa hetkessä.. Kuvotus on palannut, pakko vaan yrittää syödä jotain. Tsemppiä tosiaan teille joilla pahoinvointia!

Siis tää rintojen kipu ja kasvaminen on jotain ihan tajutonta. B kuppi vaihtu pari päivää sitten C kuppiin joka vaihtuu kyllä ihan just D kuppiin :D Mies itkee ilosta ja minä kivusta. Ajelen aina silloin tällöin traktoria töissä.. tosi kivaa:D au-au-au mahtaa olla työkavereilla ihmeteltävää ku pitelen tisseistä kiinni ku ajan ja kompostivessassa käyn nykyään ovi auki, muuten tulee oksu.

Ja mulla on kasvanu rinnanympärys?!!:D aikasemmat rintsikat jokaikinen puristaa vaikka on löysimmällä, tosin illalla eniten, voiko johtua turvotuksesta?:D

Tää nälkä on kyllä ihan järjetöntä, tunnin välein pakko saada jotain suuhun, muuten tulee oksennus. Mutta kun on tuo lääkityskin, niin ei saisi mitään sokerista syödä. Mitä te syötte välipaloina, että paha olo pysyis poissa?? Mulla ei saa paino nousta yhtään koko raskauden aikana :-/

Mulla on nykyään joku hedelmä kassissa jo pelkästään jos lähden kauppaan. Nälkä iskee, vaikka lähtiessä olis syönyt.
Olen kyllä sortunut myös siihen, että kaupassa ostan suklaapatukan, jotta jaksan kotiin asti. Nyt kulkee matkassa hedelmä, joku välipalakeksi tms. voisi olla myös hyvä.

Takaisin