Ajatuksia tulevasta synnytyksestä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lemmy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En nyt tiedä sopiiko ihan tähän ketjuun, mut te joiden kaupungeissa on sairaalaan tutustuminen mahdollista, niin aattelitteko mennä ja missä vaiheessa?

Toki on hyvä miettiä etukäteen synnytystä ja suunnitellakin ehkä jonkin verran, mutta kuitenkin avoimin mielin mennä. Aina kun kaikki ei suju suunnitelmien mukaan, kaikki on mahdollista. Itse lähdin tälläkin kerralla niin, että mennään niin pitkälle "lempeillä" keinoilla, kun pystyy, mutta tarvittaessa oon valmis puudutuksiin.

Sairaalaan tutustumisesta: Silloin kun ekaa ootin, niin päästiin vielä Päksiin tutustumaan ja tottakai siellä käytiin. Tällä kertaa on eri sairaala, ja oltais haluttu käydä tutustumassa paikan päällä, mutta ei pääse.

Täällä on tutustuminen raskausviikolla 34 ja sinne pysty ilmoittautumaan aikaisintaan vkolla 28, eli 16.6 on meillä, viikkoa aikasemminki olis voinu mennä mut ei käyny meille. Meillä siis ainaki piti ilmoittautuu tiettynä aikana sinne

Päästäis sairaalaan joko 13.6 tai 27.6 tutustumaan, Kys järjestää isoja tutustumis/valmennuskäyntejä. Toi jälkimmäinen on aika lähellä laskettua aikaa, edellisellä kerralla miehen tyttö on vklopun meillä joten menen yksin sitten tutustumaan. Ihan mielenkiintoista päästä näkemään paikkoja kun uus synnäri aukesi pari viikkoa sitten.

Meillä ei tuota tutustumista järjestetä kuin pelko potilaille. Olin aikaisemmin kuvitellut, että ilokaasukin lasketaan lääkkellisiin kivunlievityksiin... :D

Täällä on just joka viikko kierros, joten siksi pohdin, missä vaiheessa ois järkevä mennä. Mut ehkä siis tossa kesäkuun puolivälissä ois ihan hyvä, eikä liian aikasta. Mierin myös, että onkohan se järkevämpi mennä ennen vai jälkeen synnytysvalmennuksen, mut varmaan aikataulullisista syistä mentävä ennen.

Tosin mies ei varmaan pääse mukaan. Alkaa viikot käydä vähiin. Huomaa, ku näitä aikatauluja miettii.

Ihanaa luettavaa, siis toi "alkaa viikot käydä vähiin" :P meillä ois ollu mahis koiranäyttelyyn 19.7 mikä on 5pv LA:n jälkeen, ILOKSENI ilmoitin että eipä taideta päästä :) :) :)

Kyllähän ilokaasustakin pieni osa menee vauvaan? Ja kai se lasketaan, mutta moni sitten vähän niinkun ei laske :D

meillä joogassa oli eräs nainen tällä viikolla, joka oli n vkolla 37 ja vauva ei ollut vielä kääntynyt raivotilaan. Hän sitten tuskaili, että mennäkö kääntämään vauvaa vai ei - en jotenkin ikinä edes ollut ajatellut, että vauvaa ei yritettäisi kääntää. He siinä sitten sitä pohtivat, että ehkä siinä on joku syy, miksei vauva käänny, joogaohjaaja kertoi jostakin tuttavastaan jolla vauva oli yrittänyt kääntyä pää alaspäin ja sitten olikin taas kääntynyt pää ylös (tyyliin viikoilla 42+) jolloin päätyivät suunniteltuun sektioon. Jotenkin sitten selvisi, että tällä äidillä ei olisi mahtunutkaan vauva ulos (en ymmärtänyt mikä siinä oli ongelmana) mutta siis pointtina se, että siihen oli oikein hyvä syy, ettei vauva kiinnittynyt ja yritetty kääntää ja synnyttää alakautta. Eli vauva tiesi mitä teki :)

Niin tämä tuli vaan mieleen tuosta käynnistetyssä synnytyksestä ja vauvan väärästä tarjonnasta, että ehkäpä siksi se synnytys ei ole käynnistynyt, kun ei vauva kerran ole ollut valmis tulemaan ulos. On se luonto jännä :)

Enkä tarkoittanut sanoa, ettei "saisi" käynnistää, kyllähän se usein on turvallisin ratkaisu. Mutta miten se menee, eikö sitä vauvan asentoa sitten nähdä vai kokeillaankin sitä usein, että jos kuitenkin tulisi alakautta? Vai voiko se pää juuri siinä sen verran kääntyä kesken kaiken?

meillä kuuluu sairaalaantutustuminen tohon perhevalmennukseen, mikäli haluaa synnyttää Oulaskankaalla. tämä on 1.6. eli n. kuukausi ennen omaa laskettua aikaa. toinen vaihtoehto on Kokkolan sairaala, sinne järjestetään sitte viikottain torstaisin tutustumiset ja sinne saa ilmeisesti sillon vaan mennä. Ouluun taas ei järjestetä tutustumisia ollenkaan. näin meille valmennuksessa ainakin selvitettiin :)

Aubrey, ymmärsin juttusi pointin, ja meidän äidillä kävi kohdallani niin että olin kyllä oikeassa tarjonnassa ja äitiäni pyydettiin yrittämään alakautta vaikka oltiin etukäteen todettu että iso vauva tulossa eikä välttämättä taida mahtua. minä en sitten suostunut laskeutumaan lainkaan tonne oikeisiin asemiin käynnistelyistä huolimatta vaan pysyin liian korkealla, joten sektioon mentiin.

Joensuussa on synnytysosastoon tutustuminen synnytysvalmennuksen yhteydessä. Ohjeissa oli, että voi mennä viikon 32 jälkeen, mutta eipä nuo kyselly kun varasin aikaa, mikä viikko menossa. Meillä mennään sitten viikolla 36, kun ei aiempiin ryhmiin mahduttu - ilmeisesti lauantait suht suosittuja, kun toinen vaihtoehto on keskiviikkoiltapäivä. Ite ainakin haluan nimenomaan päästä näkemään ne tilat ym., se muu valmennus ei niin kiinnosta. :D En oikein väitä hengata sairaalan tiloissa ja ultraankin meno aina aiheutti huonovointisuuta kun en vaan tykkää sairaaloista niin kiva saada vähän nyt sitten siedätystä taas.

meillä kuuluu sairaalaantutustuminen tohon perhevalmennukseen, mikäli haluaa synnyttää Oulaskankaalla. tämä on 1.6. eli n. kuukausi ennen omaa laskettua aikaa. toinen vaihtoehto on Kokkolan sairaala, sinne järjestetään sitte viikottain torstaisin tutustumiset ja sinne saa ilmeisesti sillon vaan mennä. Ouluun taas ei järjestetä tutustumisia ollenkaan. näin meille valmennuksessa ainakin selvitettiin :)

Aubrey, ymmärsin juttusi pointin, ja meidän äidillä kävi kohdallani niin että olin kyllä oikeassa tarjonnassa ja äitiäni pyydettiin yrittämään alakautta vaikka oltiin etukäteen todettu että iso vauva tulossa eikä välttämättä taida mahtua. minä en sitten suostunut laskeutumaan lainkaan tonne oikeisiin asemiin käynnistelyistä huolimatta vaan pysyin liian korkealla, joten sektioon mentiin.
No hyvä kun joku ymmärsi, musta tuntuu et alkaa jo kielikin pikkuhiljaa takkuamaan vaikka koitan sitä täällä just ylläpitää :D
Mutta eli halusivat siis yrittää silti, jännä.

noo, sillon -87 oli metodit vähän erit :D lantiosta otettiin röntgenit ja ei puhettakaan että mitään vauvan mittoja ultrissa..

Joo, minäkin olen kuullut noita juttuja että vauvan kääntymättömyydelle on lopulta ollut hyvä syy olemassa. Liian lyhyt napanuora, napanuora solmussa tai äidin lantion sopimaton muoto.

Meillä ei ikävä kyllä ole tutustumista synnärille enää vaan pitää nettivideoiden kautta tutustua. No, parempi sekin kun ei mitään. Ja toisaalta, voipa sitten käydä useampaan kertaan kurkkimassa milloin vaan itselle sopii.

Meillä synnärille pääsee tutustumaan viikolla 36, ajanvaraus kehotettiin tekemään viikon 30 tienoilla. Tutustumisajat keskiviikkoiltaisin, kesto kaksi tuntia. Tämä siis Lohjalla.

Aubrey, sitä ei vissiin ultrassa nää jos pää on väärässä tarjonnassa. Tai en tiie, mulla ei ekassa raskaudessa ollut synnytystapa arviointia. Ja voi olla että se pää menee siinä vaiheessa väärään asentoon kun vauva alkaa laskeutumaan, mulla ilmeisesti käynyt niin kun vauvakin oli tosi iso niin hänellä ei vissiin kauheesti sitä tilaa ollut. Ja napanuora pari kertaa kaulan ympärillä. Painoarvio kyllä tehtiin ennen synnytystä mut kiloa pienempää veikattiin.
Et kaikkea sitä voi sattua, no nyt onneks pääsen synnytystapa arvioon.

Meillä synnärille pääsee tutustumaan viikolla 36, ajanvaraus kehotettiin tekemään viikon 30 tienoilla. Tutustumisajat keskiviikkoiltaisin, kesto kaksi tuntia. Tämä siis Lohjalla.

Tuo Lohjan sairaala on symppis, pieni mutta kodikas:)

Mä oon niin kauhuissani koko synytyksestä että suljen sen melkein täysin pois mielestä huhh! Esikoisen repivästä kahden vuorokauden synnytyksestä jäi karmeet traumat....Mutta tosiaan nautin nyt kesästä ja 15.7 vasta laskettu että matkaa on vielä kuiteski :smiley-bounce013

Takaisin