Ajatuksia tulevasta synnytyksestä

Vähän alkoi jo kauhistuttamaan kun lääkäri aamukierrolla muistutti, että niin, tossahan 1,5 viikon päästä aletaan käynnistelemään jos hän ei itsekseen ala tulemaan :confused: Mä kyllä toivoin, että tulis ilman käynnistystä ja sais mennä musta vaikka 35+ viikollekin, mutta kai nuo lääkärit osaa tilanteen ja riskit arvioida paremmin.
 
Apuuva Zeni sieki saat jo nyytin kaikkuun ihan pian :P :Heartred mieki tahon !! :D :D voi että tulee odottavan ajasta pitkä, la 14.7. vasta, kerkee monta mammaa poksahtaa ennen :)
 
No nii-i!! Lääkärit ja kätilöt pelotteli sillon kun vedet meni, että harvoin yli kahta viikkoa vauva pysyy masussa. No, nyt mennyt jo 2vkoa ja öö... 4(?)päivää :)
Voihan sunkin vauva, SeEnsimmäinen, tulla jo reilusti kesäkuun puolella ekojen täysaikasten joukossa :)
 
Lääkäri tänään romutti mun haavemaailmaa, kun totes vauvan olevan vielä kovin ylhäällä vaikka pää alaspäin onkin. No ehkä se ehtii laskeutua, tiedä mihin mulla on niin kiire :D En mä nyt tietysti ennenaikaisenakaan tahdo vauvaa ulos :)
 
Itseäni alkoi taas mietityttämään kun esikoinen syntyi avosuisessa tarjonnassa. Eli kasvot ylöspäin. Vaikeutti synnytystä mutts onneksi neiti oli vain 49cm 3125g ja mahtui alakautta. Nyt tästä pojasta on luvattu vähän isompaa kaveria. Entä jos taas sama tarjontavirhe? Voiko sille ees mitään? Käsittääkseni vauva voi vielä ihan loppussakin pyörähtää oikein päin. Mutta mistä sitä tietää. Toivottavasti ei menis yliaikaiseksi ja vauva ois maltillisen kokoinen..
 
Apuuva Zeni sieki saat jo nyytin kaikkuun ihan pian :p :Heartred mieki tahon !! :D :D voi että tulee odottavan ajasta pitkä, la 14.7. vasta, kerkee monta mammaa poksahtaa ennen :)
SeEnsimmäinen, teillä la on 2vko ennen meitä. Että täällä sitä vasta ajasta pitkä tuleekin! Taidan viimeisten joukossa täällä tuskastella helteissä mahan kanssa :smiley-ashamed004:p
 
Mullahan se laskettu on 20.7. ja tuossa juuri neuvolatäti varoitteli, että kun usein se synnytys ei tosiaan käynnisty silloin, vaan myöhemmin, ja yliaikaiseksi katsotaan vasta 10 päivän jälkeen, niin saattaapi poika tulla maailmaan vasta elokuussa...
Vielä mulla ei mitään kiireen tuntua tuohon synnyttämiseen, mutta luultavasti kun maha kasvaa ja olo tukaloituu voi heinäkuusta tulla piiiiiiitkä.
 
Sama juttu Jebsu, oon asennoiunu elokuun vauvaan ku la on 19.7. Eipähän ketuta ehkä niin paljon kun tiedostaa et voi venyy sinneki
 
Hei teillä joilla on jo muksuja ennestään ja synnytys on käynnistetty, syystä tahi kolmannesta, onko millaisia kokemuksia eri käynnistysmetodeista? Toki luonnollinen olisi varmaan aina parempi, mutta itseäni kiinnostaisi nuo vaihtoehdot koska se käynnistyksen mahdollisuus on olemassa (tarkentunee 26.6 mikäli ei tyyppi ennen sitä tule omia aikojaan). Olen ymmärtänyt että oksitosiinitippa on tehokas mutta samalla pirun tuskallinen?
 
Minulla esikoisen synnytys alkoi itsekseen supistuksilla (41+1), mutta epiduraalin ja muun jälkeen sitten ei synnytys edistyny kovin joutuisasti. Minulle laitettiin oksitosiinitippa joka sitten vähän vauhditti tilannetta. Ei jääny itselleni mitään erityisiä mielikuvia asiasta - negatiivisia tai positiivisia. Ihan hyvähän se oli että jotain edistystä tapahtui :)
 
Helmeri, kuulemma riippuu siitä onko paikat yhtään auki tai pehmenneet et mitä käynnistysmuotoja otetaan käyttöön. Silloin kun mun käynnistettiin niin sain sitä oksitosiinii, muuta ei voitu kuulemma siinä vaiheessa tehä kun kohduunsuulla ei ollut mitään vielä tapahtunu. Kyllähän ne supistukset aika kamalia oli sit kun ne alkoi, mut en tiie miten muuten ois ollu kun on vaan kokemusta yhestä synnytyksestä. Nyt jos joudutaan taas käynnistämään niin kätilöt veikkas et kun olen uudelleen synnyttäjä niin paikat voi olla siinä vaiheessa jo sen verran kypsät et voidaan käynnistää esim kalvojen puhkaisulla. Oletko vielä menossa johonkin arvioon tai ultraan tai vastaavaan missä noista vois tarkemmin kysyä?
 
No luinpas tosi hyvin siis 26 päivä oot näköjää menossa. Nii sulla epäiltiin et ois iso vauva ja siks käynnistys aikasemminko?
 
Mulla käynnistettiin synnytys 42+1 suoraan kalvojen puhkaisulla, kun olin valmiiksi 2cm auki. Ja ööööö, muistetaan, että jokainen kokee kaiken erilailla ja jokaiseen tehoa eri jutut eri tavalla, mut lyhyestä virsi kaunis, mä en enää koskaan halua sitä käynnistystä :stop: Supistukset alkoi aikalailla heti, mut pääsin onneksi kotiin odottelemaan kunnollisia, ja no, ihan hemmetillisiä ne oli, ja sairaalaan takaisin päästessä ei ollut supistuksissa enää edes taukoja, ja sillä sit jatkettiin vielä useampi tuntu. 19 tuntia meni käynnistyksestä pojan syntymään, joka lopulta oli siis kiireellinen sektio.

Todella toivon, et tämä vauva osaisi itse aloittaa lähtölaskentansa, varsinkin kun taustalla on iso esikoinen, niin tätä ei oletettavasti päästetä kauheasti yli lasketun..
 
Juu en mäkään mielelläni uudestaan halua kokea käynnistystä :hungover:. Täytyy vaa varautuu et siihen taas päädytään.
 
Joo siis tarkoitin et nimenomaan tota kalvojen puhkaisua ei tänne enää mistään hinnasta tule! Todnäk mullakin se käynnistys tästä edessä, jos ei lasketun tienoilla itse ulos pyri, niin täytyy siihen kuitenkin jotenkin valmistautua :grin
 
Juu mä oon ymmärtänyt et kalvojen puhkasulla se synnytys lähtee oikeen rytinällä käyntiin. Oksitosiinilla taas pikkuhiljaa.
 
Mullaki sit jossain vaihees puhkastiin kalvot mut en muista siitä mitään kun olin jo niin pihal siin vaihees. Luki vaan synnytyskertomukses :grin
 
No luinpas tosi hyvin siis 26 päivä oot näköjää menossa. Nii sulla epäiltiin et ois iso vauva ja siks käynnistys aikasemminko?

Joo isoa epäilevät ja henkisesti pitää koettaa käynnistykseen valmistautua. Viimeksi kun lääkärillä kävin vajaa pari viikkoa sitten, kaikki paikat oli vielä visusti ummessa mutta nopsaan tuo tietysti kehittyy jos on kehittyäkseen. KYSissä ilmeisesti kyllä käynnistetään herkästi jos näyttää menevän yli ja vauva on iso, joku sanoi että tarkoitus ei ole viisikiloisia joutua synnyttelemään. Itse ajattelin että jos niin hyvä tuuri kävisi että paikat olisi kypsyneet että pystyttäisiin käynnistämään ilman lääkkeitä. Saas nähdä..
 
Takaisin
Top