Minusta tuntui ekaksi ihan hirveelta palata toihin. Koko ajan oli sellainen fiilis, etta mita ma taalla teen, mun pitaisi olla vauvan kanssa. Nyttemmin tuntuu silta, niin kuin en olisi koskaan millaan mammalomalla ollutkaan.
Paluu toihin ei kuitenkaan ollut mitenkaan ylivoimaisen vaikea. Loppujen lopuksi vanhoista, tutuista rutiineista olikin ihan helppo saada kiinni. Tyokaverit ja pomo toivottivat tervetulleiksi. Ainoa vain, etta ma en saanut minkaanlaista perehdytysta mihinkaan ja muutama juttu olikin muuttunut niin, ettei niista edes kerrottu mulle mitaan. Ne asiat vain tulivat vastaan ja ihmettelin niita aikani. Mutta ei mitaan ylivoimaista.
Ma olen aika pikkutarkka luonne monien asioiden suhteen ja monesti mua arsyttaa mun tyokavereiden ja koko firman toiminnan levaperaisyys ja summittaisuus. Ma olin ennen vauvaa pitanyt siella jo pidemman aikaa yhta excell-taulukkoa parista sellaisesta asiasta, joitten tilastoimattomuus olisi silkkaa hulluutta ja ihan taysin jarjetonta. Kaikki aina nyokyttelivat mun taulukoille. Ma opetin joillekin, miten excelia kaytetaan ja muutkin alkoivat taydentaa mun taulukkoa omilla vuoroillaan. Ma luulin, etta tilastointia jatketaan mun ollessa poissa, mutta sitten kun tulin takaisin, niin EI KUKAAN ollut niin tehnyt.
Oli pikkasen loukkaantunut olo...
Sitten ma paatin, et v***t minakaan ala naita enaa tayttamaan.
Sitten meni monta kuukautta ja kesan kynnyksella pomokin herasi ja oli ihan tohkeissaan, etta miksi kukaan ei enaa tee niita mun kehittelemia taulukoita???!!!
Nyt me sitten taas teemme niita.
Silti sellainen levaperaisyys ja huolettomuus on arsyttavaa. Se on joillekin vaan niin ylivoimaisen vaikeaa laittaa tietoa eteenpain jostain todella tarkeasta asiasta seuraavaksi vuoroon tulevalle tyokaverille. Ja sitten kaikki asiat vain tulevat nurkan takaa yllatyksena, vaikka ne asiat olisi voinut hoitaa paremminkin...
Oikeastaan kaikista pahinta on se, ettei voi ottaa edes pienia paikkareita tai valttamatta edes kunnolla levata, kun tulee kotiin. Vauvanhoito on kuitenkin tosi intensiivista puuhaa ja monesti joutuu menemaan ihan suorilta jaloin nukkumaan, ilman omaa aikaa koko paivana!