Ajatuksia paluusta töihin

Edelleen on ollut kiva käydä töissä :grin En ole tehny joka päivä täyttä päivää, niin aikaa jää pojallekin ja kotihommiin (ja itselle) ihan hyvin. Ajattelin, että mikäli tilanne työmaalla sallii, teen pojan aloittaessa päväkodissa vain 30 h viikossa töitä, eli ottaisin tuota joustavaa hoitorahaa sitten Kelasta...

Taloudellinen menetys ei ole niin suuri, etteikö se kattaisi sitä, että on enempi aikaa kotihommiin ja perheilyyn, ja pojunkaan ei tarvitse olla päiväkodissa täyttä päivää heti.:) Kyllä siihen ruuhkavuosirumbaan ehtii :grin
 
Oon nyt ollu ekan viikon töissä, ja heti ensimmäisenä jouduin pyytään etten ois 2-3 pvän putkea pidempään kerralla. Oon osa-aikaisen sopimuksella joten tuo järjestely on mahollista. Olin nyt neljä päivää putkeen ja viidentenä päivänä jolloin oli vapaa olin ihan TAJUTTOMAN väsy. Ei toisaalta ihme kun kerkeää nukkua 5-6h/yö ja loput tunnit kauheaa höösäystä. Lisäksi mää herään seittämältä, kuten tavallista. Muuten arki on lähteny hyvin käyntiin, mitä nyt mua harmittaa etten kerkeä tekeen mitään kivaa pojan kans ku aamut menee maatessa. Nyt on muutama päivä vapaata ja mää aattelin lähtä pojan kans käymään kiikkumassa iltapäivällä :))

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään takaisin töihin :) Ainoa huono puoli on se että kaksi viimeisintä yötä poika on herännyt itkemään ja huutamaan 0,5-1h välein koko yön. Syynä taitaa olla taas ne hampaat jotka eivät ole vieläkään puhjenneet, hyttyset tai sitten vatsakipuja. Tiedä sitten, mutta kiva mennä pirteänä heti ekana päivänä kun ajatus ei juokse ja silmät ovat ihan ristissä.
 
Mulle on nyt alkanut iskeä päälle se, kun tuntuu ettei ehdi tehdä oikein mitään vapaa-ajalla. Mitähän se on sitten kun mies palaa töihin ja poika menee hoitoon... Sitten on tehtävä iltaisin sitäkin enemmän kotitöitä ja varmaan tulee huono omatunto harrastuksissa käymisestäkin. Noh, tää on kai vaan alkua niille kuuluisille ruuhkavuosille :wink
 
Vapaa-aika, mitä se on? Meillä herätään n 7-8 aikaan (juu, olen optimistinen) syödään pojan kanssa aamiainen ja tehdään muut aamutoimenpiteet. Töihin lähden 9 aikaan ja tulen n 17. Sitten pari tuntia pojan kanssa (joka btw on ollut tosi kiukkuinen yksin isänsä kanssa nämä kolme päivää...), iltapesut ja nukkumaan. Jos poika nukahtaa ihmisten aikoihin niin teen koneella vielä tunnin tai pari töitä, ja sitten nukkumaan. Vapaa-aika? Miehen kanssa vietetty laatuaika? Eh.. ei ole näkyvissä ihan lähitulevaisuudessa. Tänään tosin lähdin lyhyelle lenkille 8, joka oli sitten pois ajasta pojan kanssa :sad001
 
Mutta siitä huolimatta on ollut aivan mahtavaa olla töissä taas! Mieskin kommentoi että pitkästä aikaa olen oikeasti hyvällä tuulella :) Vaikka vielä harmittaa etten ehdi olla pojan kanssa kun 4-5h päivässä, niin ne tuntuu paljon kivemmalta nyt kun oon päivät töissä ja muissa tehtävissä.
 
Laitetaan tänne, kun on sekä positiivinen että negatiivinen työjuttu. Mä lähden nimittäin viikon työmatkalle jenkkeihin tiistaina. Yksin. Oon tosi innoissani, mutta toistaalta ahdistaa ihan kauheasti jos poika saa jotain traumoja siitä että on ilman äitiä viikon. Mies on kyllä kotona koko sen ajan ja heillä on pojan kanssa ohjelmaa ja vieraita tulossa, ja he pärjäävät aivan mainiosti ilman mua. Mutta silti ahdistaa..... Mutta mulle tekee tauko hyvää ja päästä vähän takaisin siihen "vapauteen" mitä oli ennen, kun sain matkustella ja mennä miten lystäsi. Ai että on ollut ikävä sitä vapautta.

Ja tällä viestillä otan leuka rinnassa vastaan marraskuun "paska mutsi-palkinnon".
 
Höps. Ikävä tulee, mutta poika on kuitenkin isänsä kanssa. Ja varmaan käytättekin Skypeä tms. jotta poika näkee kasvosi ja kuulee ääntäsi.
 
Sophie, tuohan kuulostaa aivan mahtavalta! Viikko on kuitenkin tosi lyhyt aika, joten ei siita nyt mitaan traumoja voi pojalle tulla. Painvastoin, se jalleennakemisen riemu voi olla ihana kokemus. :)
Meilla mies on matkustanut pojan kanssa kaksistaan, ei nyt ihan viikon reissua, mutta muutaman paivan kesalla viimeeksi. Se oli minusta aivan taivaallista tulla toista tyhjaan ja hiljaiseen kotiin ilman mitaan velvotteita!
 
Oi mahtavaa Sophie, älä yhtää ole siellä "paska mutsina". Nautiskele sitten oikein kunnolla! Eipähän se poika mitenkää traumatisoidu, on sentään oman rakkaan isän kanssa.

Minäkin olin yhden viikonlopun kaverin luona pikkujouluissa ja siellä yötä. Ahh oli niin mukavaa. :D
 
Mietinkin Salme, että oletko menossa töihin alkuperäisen suunnitelman mukaan. Minulla oli ihan alunperin haaveena, että olisin hoitovapaalla ensi syksyyn, sittemmin tulin toisiin ajatuksiin ja olisin sittenkin mennyt töihin jo helmikuussa. Mutta mutta, meillä on töissä tapahtunut firman myyminen ja yt-neuvottelut, joten töitä ei suhteellisen suurella todennäköisyydellä olisi edes nyt ollut, joten päätin jäädä vielä hoitovapaalle ensi syksyyn. Ja nythän siirryn sitten suoraan äippärille kesällä, jos kaikki menee odotetusti.

Olisi ollut kyllä kiva päästä vähän aikuisten seuraan välissä ja toki mietityttää myös, miten paljon hallaa usean vuoden tauko työelämästä tekee tulevalle työnhaulle sitten joskus... Palkkakehitystä en edes uskalla ajatella!
 
Muutaman päivän perusteella voisin sanoa, että ihan hauska oli mennä töihin. Sunnuntainakin aamuvuoroon lähtiessä oli niin mukava sulkea kotiovi ja kävellä töihin, kun missään ei ollut ristin sielua. Päivän mittaan tulee liikuntaakin yllin kyllin, kun on koko päivän jalkojen päällä. Kotiin palatessani neiti taputtaa riemuissaan käsiä yhteen, voi ihana! :Heartred
 
Ei nyt varsinaisesti ihan aihepiiriin osu, mutta mää otin kuun alussa lopputilin.. Pitkän aikaa (oikeastaan koko sen ajan mitä olin tuolla) sai tapella työajoista ja oikeuksistaan, nyt homma meni ihan vallatomaksi. Minähän siis menin yli 40km(suuntaansa) päähän töihin sen vuoksi että saan sellaiset työajat ettei tarvitse lasta laittaa hoitoon. Ja tämä sopi palkatessa. Olivat vielä iloisia, kun oli "vaki-iltatyttö". Ravintolapäällikkö vaihtui pariin otteeseen, tämä viimeisin oli se, joka oli vuoropäällikkönä kun minut palkattiin. Tiesi siis "vaatimuksistani" oikein hyvin. Ja kyseiselle henkilölle vielä möykkäsin kun välissä hetken käynyt päällikkö koitti vääntää niitten aikojen kans että minähän en s***tana poikaani hoitoon laita, mullon mun oma tärkeysjärjestys ja sen mukaan mun laps pysyy kotona niin kauan, että mää koen sen olevan hoitoon valmis. Olokoon sitte vaikka ammattikouluikänen, prkl. Munhan ongelma se on! :D
No, homma meni näin: Oli kirjoittanut listan loppuun 3 vuoroa viikolle jotka alkoi kolmelta. Pojalle ei ollut hoitajaa (ja rehellisyyden nimissä, en edes halunnut ketään hoitamaan.) ilmoitin varmaan viikkoa ennen, että todennäköisesti pääsen vasta neljäksi. Soitin edellisenä päivänä. Ilmoitin vielä samana päivänä. Tulin siis tunnin "myöhässä" töihin ja sain KIRJALLISEN VAROITUKSEN. Minä, joka on prkl sille eukolle tehnyt varmasti lähemmäs 100h täysin ilmaista työtä, enkä jumaliste kertaakaan ollut myöhässä. Totes vaan että "näitä tulee sitten lisää jos tuut samaan aikaan huomenna ja ylihuomenna". Sannoin vaan takas että ei kuule tartte, mää otan lopputilin. Oli kirjottanut selitykseksi varoitukseen jotain sen suuntasta että tuollasia esteitä ei sais olla. Niin, minähän myyn mun puoltoistavuotiaan lapsen mustalaisille tai jätän sen kaheksi tunniksi yksin kotiin ku rouva niin käskee... -ttu että kiehuttaa vieläki:smiley-angry007

Vähän sekava, mutta toivottavasti tajusitte :D Aivan hirveää kuraa tuo firma, en tuu ikinä suositeleen kelleen. Tai jos haluaa mielisairaalaan tai tappaa ihtensä työllä nii joo, miksei.
 
Takaisin
Top