Ajatuksia paluusta töihin

Ma menen huomenna toihin! :) Kaikki tyopaidat ja muut vaatteet on pesty ja silitetty. Kauhukseni minulle selvisi tuossa aikaisemmin, etta olen yksin asiakaspalvelussa ainakin tuon ekan viikon aamuvuorot ma-la klo 7-15. Ihmiset ovat talvilomilla ja kuka missakin... Nyt pieni paniikki, etta miten ma muistan miten meidan jarjestelmaa kaytettiin, miten soitetaan ulos, missa kansiossa mikakin juttu oli, mika tilanne ylipaansa siella on, onko tullut jotain uutta... :mad: Voi itku. Olisi niin helpompi aloittaa mammoloman jalkeen jonkun kollegan kanssa samassa vuorossa... :mad: Toivottavasti nyt en pahemmin sekoile... Vaikka ei meilla tosin tahan aikaan vuodesta mikaan kiire ole...

Vauvasta en ole huolissani, silla se on ihan lunkki tapaus. Ei osaa edes vierastaa ketaan. Isi on nyt tulevan viikon vapaalla tiistaina ja keskiviikkona ja menee torstaista alkaen iltavuoroon, joten poika on nyt hei alkuun hoidossa tosi vahan. Me ollaan jo viety matkapinnis, vaipat ja muut tarpeelliset jutut sinne hoitotadin luo. Ja ma luotan tuohon meidan hoitajaan ihan 100%. Meidan hoitaja on muutes koulutukseltaan ymparisto-arkkitehti, joka on ollut tyottomana jo kolme vuotta. Hieman nolottaa, silla normaalistihan kouluttamattoman naisen pitaisi hoitaa hyvin koulutetun naisen lasta, eika toisinpain (ma nyt olen pelkka yo-merkonomi). Tuo nainen ei kuitenkaan itse tee asiasta suurta numeroa, vaan sanoo, etta hoitaa mieluummin lapsia kotonaan, kuin lahtee kadulle hakeen toita loytaakseen vain ja ainoastaan jotain siivoojan tai tarjoilijan hommia. Oikeasti tosi mukava nainen ja hanella on niin fiksut mielipiteet kaikkeen mahdolliseen, ja aiti itsekin... Han lupasi hoitaa meidan poikaa sinne syyskuuhun saakka, jolloin poika aloittaa tarhassa. :)
 
Hyvin se menee Littlered, suomalaisella sisulla vetää espanjassa vaikka koko viikon yksin koneet kaatuneina ja kaikki maailman näsäviisat siellä tiskin takana valittamassa :grin
 
Hei Sophie, sähän voisit vaikka alkaa tehdä sitä päätetyötä jumppapallon päällä. Kyllä siinä saisi keskivartalo ym. vähän treeniä :wink
 
TOTTA!!! Ja just eilen kun mietin että mitä mä tolle pallolle teen kun se vie niin tuhottomasti tilaa!!! Kiitos Saria :)
 
Työt alkaisi 24.2. Ensi viikolla menen päivisin vähän katsomaan miten työtä käytännössä tehdään. Olen ollut samassa talossa töissä, mutta eri tehtävissä ja nyt olisi sitten omaksuttava parissa päivässä uudet käytännöt, kun vastuuta on hivenen enemmän, eikä kukaan muu tee tätä tulevaa työtäni, joten apua voi pyytää vain yleispätevissä asioissa. (johan oli paljon pilkkuja tossa lauseessa :D )
 
Ensimmäinen työpäivä takana! Sunnuntaina jo vein muksun mummolaan hoitoon, niin vähän edes sain univelkaa kuitattua. Työpäivä meni hyvin, ja sen jälkeen sitten mummolaan kahvittelemaan. Siitä sitten kotiin katsomaan hävityksen kauhistusta mitä miekkoseni oli aiheuttanut sen 5 minuutin aikana mitä kerkesi kotona olemaan ennen saapumistani.. Huoh. Joka paikka oli punaisen maalipölyn peitossa kun oli ollut käymässä jossain pulverimaalitehtaalla :D Onneksi ei ollut kuitenkaan loppujenlopuksi niin pahaa jälkeä, kuin mitä ensikatsaukselta näytti..
 
^^ Tykkäykset siis duunipäivälle, ei niinkään sille maalipölylle (terv. nimim. minun mieheni todennäköisesti saisi samanlaista jälkeä aikaiseksi, jos maalitehtaalla pääsisi käymään :wink
 
Mun täytyy tulla riemuitsemaan, että mies ITSE ehdotti, että jäisin hoitovapaalle äitiysloman jälkeen. Tulot ei tästä enää kauheena tippuis ja ollaan tehty listaa rahankäytöstä ja yksinkertaistamisesta, ihan semmoisesta lähtien, että vaihdetaan ruokajuomaksi vesi maidon sijaan.

Tähän asti ei tuntunu mitenkään realistiselta jäädä kotiin, mutta se, ettei tarvii lykätä tyttöö jollekulle vieraalle hoitoon. Kotiäitiys on mun dream job ollut. Jos saadaan se kakkonen alulle jossain vaiheessa, niin senkin kannalta kivempi, jos ei tarvii lähtee polkeen töihin oksennuspussi kourassa. :D
Sit kun anoppi jää töistä pois, niin se halus tulla hoitaan lasta/lapsia.

Tätä vauhtia se kakkonen ei kovin äkkiä tule, kun tuo imetystahti pitää tehokkaasti menkat poissa. :O
 
Mun miehen työpaikalla on nyt ilmassa sellaista juttua että porukkaa joutuis pihalle, mutta mitään varmaa ei vielä ole tiedossa. Tämän johdosta tehtiin hieman suuntaa antavia laskelmia ja niin hullulta kuin se kuulostaakin, miehen jopa kannattaisi olla työttömänä sitten kun minä menen takaisin töihin. Jos hän on töissä ja minä töissä ja poika hoidossa, jäisi meille aika tarkalleen saman verran rahaa käteen (hoitomaksun jälkeen) kuin siinä tapauksessa jos minä olen töissä, hän on työttömänä ja poika kotona. Taannoin mietin myös että mun olisi mahdollista jäädä hoitovapaalle siinä tapauksessa jos olisin työtön, mutta ei tässä tapauksessa kun on työpaikka mihin palata. Aika syvältä.
 
^^ Ja taas nähdään, miten Suomen valtio tukee ihmisten töissäkäyntiä. Eikä sinällään, jäisin minäkin varmaankin kotiin tuossa tilanteessa, kun on pieni lapsi ja kaikkea :)
 
Toi on ihan totta. Mä oon ihan tyytyväinen kun olin määräaikainen, nyt kesällä ilmoittaudun sitten työttömäksi ja alan hakea töitä, tosin haluaisin olla kotona ehkä vuoden vaihteeseen, mutta jos jotain sattuis löytymään niin sitten aiemmin. Mua vähän harmitti, kun nyt täällä olisi ollut peräti kaksi oman alan paikkaa auki, mutta ne ovat määräaikaisia ja loppuvat silloin kun oisin vasta menossa töihin... Ja noita oman alan hommia ei ihan koko ajan ole auki.
 
Meidän kunnassa pitää päivähoitopaikkaa alkaa hakea jo 4 kk ennen hoidon aloittamista, jos hoitopaikan tarve on tiedossa etukäteen! Apuva, sitähän pitää alkaa hommaamaan tyyliin kuukauden päästä, jos isukki ei jää hoitovapaalle pariksi kuukaudeksi. Me ei olla vielä mitään lyöty lukkoon lopullisesti. Tuntuu jotenkin vaikealta pystyä ajatella noin pitkälle tulevaisuuteen ja tekemään jo nyt sitovia(?) päätöksiä loppuvuotta ajatellen! Siinäpä siis kahvipöytään puheenaihetta :P
 
Tänään päivä on ollut kyllä niin täynnä, että huhhuh.. Kello soi 6.45.. Yök. Puoli tuntia siitä eteenpäin olin itse lähtökuosissa ja muksu pesty, puettu, syötetty ja laitettu turvakaukaloon. Eikös sitten tullut niin maan perkuleelliset puklut ja kaikki vaatteet vaihtoon. Onneksi oli sen verran ilmaa aikataulussa, ettei oltu edes likelläkään myöhästymistä. Hetkeksi piti kyllä pysähtyä kun uniset aivot ei kyennyt heti päättämään sitä, mistä kohdasta siivoaminen olisi pitänyt aloittaa! :D Töissä olikin sitten kaikenlaisia mielenkiintoisia tilanteita, mutta hengissä sentään selvittiin. Kotiin kun pääsin niin aloin tekemään ruokaa, viihdyttämään muksua ja pikkuisen aloittelin siivoamista. Miekkonen kun tuli kotiin niin otti muksun hoitaakseen ( =laittoi sitteriin ja itse meni koneelle). Lopultaan kun ruoka oli tehty, petivaatteet tuulettumassa, suihkussakin käyty niin pitikin alkaa ruokkimaan kakrua. Sitten kun sen sain tehtyä aloin kantamaa petivaatteita sisään ja pistämään lakanoita paikoilleen. Kello oli puoli 8 kun vihdoin pääsin istahtamaan. Vartin jopa kerkesin hengähtämään kun alkoi muksun peseminen, ruokkiminen ym iltatoimet. Nukahti 8 jälkeen ja nyt olenkin saanut sitten jo ollakkin suht rauhassa, jos ei pyykkien laittoa ja tiskikoneen tyhjentämistä lasketa! :D Näinkin keveästi aloittelen tätä viikkoa! :D
 
Kuulostaa hyvin tutulta, paitsi etta ma heraan jo klo 5, silla mun naaman kampaamiseen menee enemman aikaa. Hyvin alkaneen aamun salaisuus on herata AINA aikaisemmin kuin vauva ja laittaa itsensa kuosiin omassa rauhassa. Lisaksi ma olen luopunut kaikista siivoamis- ja ruuanlaittohommista arkisin.
 
Huh, olette mun silmissä aika supernaisia Tumelo ja Littlered! Mä just täällä kattelin, miten pääsisin julkisilla jumppaan huomenna siinä 10-11 kieppeillä, ja ehdin jo stressata siitä, kun pitää olla liikkeellä "niin aikaisin" :oops:
 
Juu pakko kyllä saada ensin itsensä ja tavaransa lähtökuntoon, ennenkuin voi edes ajatella muksun herättämistä! :D
 
Meikäläisen tarkka töihinpaluupäivä selvisi tänään; se on 4.8. Onneksi sinne on vielä aikaa... Vaikka se aika tuppaa kulumaan aina vaan nopeammin ja nopeammin ja tuo päivähän koittaa ennen kuin huomaankaan, tiedän sen kyllä. Hokasin just että olen ollut jo 7 kk kotona ja enää 5 kk jäljellä. Nautin niistä kuukausista kyllä täysin siemauksin, onhan tässä vasta kevät tulossa, ja sitten kesä! :)
 
On kyllä aika menny tosi nopeesti! Ei ikinä uskois, että kotona on tullu lusittua jo puoli vuotta!! :O
 
Takaisin
Top