Ahdistaako joku asia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rosita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jep tuo vertaistuki on kyl tärkeä ja itellä liitoskivut estää liikkumisen tosi tehokkaasti ku kivut tosi pahoi välil ettei pysty kunnol ees liikkumaan. itellä ei ol ketää myöskää joten tiedän tunteen ku asun ulkomailla. jaksamista kaikille.

Citrus, onhan niitä kavereita tullut täälläkin asuessa jo roppakaupalla mutta kaikilla on niin erilaiset elämäntilanteet kuin itsellä. Liittyminen tänne taitaa olla siis ihan hyvä juttu, niin on ihmisiä keiden kanssa jutella samoista aiheista.

Gatusa, voimia myös sinulle! Mulla on itsellä yks keskenmeno takana. Kohtu ei tyhjentynyt itestään ja sairaalassa tehtiin sit niillä pillereillä se tyhjennys. Toi tapahtui 8.vkolla ja keskenmeno oli kuitenkin ollut jo vkolla6. Mulle teki siitä selviäminen todella kipeää ja asian käsittely kesti pitkään ja kun luin nuo sinun kokemasi niin itkin täällä ja nytkin tulee kyyneleet. Olet kyllä niin vahva nainen!!!! Saat olla ylpeä itsestäsi että olet jaksanut läpi käydä kaiken tuon ja silti uskallat yrittää. <3 Mulla kanssa toisessa SI-nivelessä löystymistä mikä rajoittaa liikkumista roimasti. Mutta näillä mennään... :)

lumihiutale kyllähä sitä itelläki otti koville kerta toisensa jälkeen mut mä yritin aatella sillai että ei ollu ein aika tulla vielä ku mein elämäntilanne oli tosi hankala silloin ja paljon stressiä. mulla ollu lapsesta asti yliliikkuvat nivelet ja tässä raskaudessa mulla sit liitoskivut alko tosi aikasin ja ne vaan pahenee. lisäks oon kärsin unettomuudesta varmaa kohta kuukauden ni alkaa olla aika kuitti olo jo. tänää itkin silmät päästä ku mies tuli kotiin et mä oon niin väsyny ku ei saa nukuttua yöllä eikä päivällä ja se ahistaa ja masentaa. no ruuan jälkee ku väsy paino päälle edelleenki päätin et otan tuulettimen makkarii ja pistän maate nukuin tai en, suljin oven ni sain mä vähä levättyä, ku nousin ylös ni oli hetken hyvä olo ja sit taas tuli et vois nukkua. pakko yrittää keksiä joku keino millä saada unta öisin ku ei tästä muuten tule mitään enää ja luin et tutkimusten mukaa unettomuudest kärsivät naiset jotka on raskaana ni heillä on 9-kertanen riski saada raskausmyrkytys. sitä en kyllä kaipais tähä riesaks ni jollai keinol on pakko saada nukuttua ja vajaan 2vko:n päästä ku on lääkäri ni valitan kivuista ja unettomuudesta kyllä sille lääkärille että saa luvan keksiä jotain. pitäs käydä kattelees tuossa varmaa lokakuussa/marraskuussa sairaalas et mikä meno siellä on ja millai palvelu, kysellä potilailta vähä ku mun viime käynnistä on huonoi kokemuksia (ei siis yhtään hyvää ku aina joutun tappelee lääkärien kanssa ja yks hoitaja oli tappaa mut ku laitto tippaletkuun lääkkeen seassa ilmaa, onneks meni rikki ennen ku sain ilman suoneen mut oli kyllä hilkulla)

Oon myös yrittänyt olla murehtimatta pienistä asioista, koska tiedän, että monella muulla on asiat paljon huonommin. Oon aina ollut todella yksinäinen, sillä mulla on ollut vaan yksi ystävä, jonka kanssa ollaan nähty kerran parissa kuussa suunnilleen. Nyt ollaan molemmat raskaana ja oletin, että voitaisiin yhdessä jakaa tämä uusi vaihe ja äippälomailla yhdessä. Viimeksi, kun nähtiin, sain kuitenkin haukut kuinka olen nyt jo huono äiti, kun ostan lapselleni käytettynä vaatteita ja tarvikkeita. Siinä meni sekin ystävyys varmaan, vaikka yhteyksissä ollaan edelleen silloin tällöin. :sad001
Onneksi mies kuuntelee murheitani tunnollisesti, mutta en haluaisi aina kaataa kaikkea hänen niskaansa. Toivottavasti edes vauvan synnyttyä tutustuisin jossakin uusiin ihmisiin, joista voisi saada edes silloin tällöin juttuseuraa.
Nyt, kun tämä selkäkin vaivaa enkä pääse liikkumaan, tuntuu vielä yksinäisemmältä nököttää kaikki päivät töiden jälkeen yksin kotona.

Voi herran jestas! Tekeekö se huonon äidin jos ostaa lapselle vaatteet ja tarvikkeet käytettynä? Mun täytyy olla sit TOSI huono äiti... Mulla ei vaan ole varaa melkein mihinkään uuteen. Siis ostan itsellenikin kaikki vaatteet kirpparilta. Onneksi mulla on hyviä äitejä ystävinä, jotka ostaa vaatteet uusina ja sit luovuttaa ne mulle uusiokäyttöön. Tää on meillä toiminut jo vuosia.

Tämäkin vielä!

Sama. Mä en keksi yhtään syytä miksi ostaisin uutta, jos vaivatta saa käytettynä hyvää tavaraa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Enkä mäkään ole tainnut vielä lapselleni mitään ostaa kaupasta täydellä hintaa! Saati sitten tälle seuraavalle! Uskomaton kommentti/väite...

Sehän osoittaa, että jaksat nähdä vaivaa lapsen eteen, kun valkkaat käytettyjä! Uutena on minusta paljon helpompi ostaa (paitsi että rahat loppuu). Ja säästät myös luonnonvaroja :)

Voi ei! On inhottavaa jos hyvä ystävä tuomitsee noin. Jokainenhan tekee tavallaan ja kaikki tavat ovat varmasti oikeita. Itse kanssa liputan käytetyille vaatteille. Yksi koko on kuitenkin vain hetken sopiva. Mutta tiedän ton tunteen että on yksin tai miehen armoilla raskausajatusten/tunteiden kanssa. Mä bongasin onneksi facebookista meidän kylän ryhmästä muitakin tulevia mammoja, josko heistä saisin äippäajalle uusia tuttavuuksia. Voi kun toivon, että Lurua sun ei tarvisi tuntea olevasi yksin!

Minäkin ilmottaudun mukaan juttuihin aktiivisemmin! Pidemmän aikaa jo lueskellut juttuja, mutta vasta nyt sain nimimerkin vaihdettua...

Mullakin vaikeeta tässä raskaana olemisessa on ollu se, ettei jaksakkaam ja pysty liikkumaan samalla tavalla kuin ennen raskautta. Jotenkin sitä oli mielessään kuvitellut, ettei raskaus hidasta tahtia kuin vasta loppumetreillä... Noh, tuo ajatushan osottautu vääräks heti rvk:lla 7 kun useita viikkoja jatkunut päivittäinen oksentaminen alko. Nyt taas kipee selkä, liitoskivut ja ennenaikaiset supistukset hidastaa menoa. Kävelyllä pystyy käymään ja ensi viikolla meen mammapilatesta kokeilemaan. Onko siitä muuten kellään kokemuksia?

Tsemppiä ja voimia kaikille, täältä saa kyllä korvaamatonta vertaistukea!

Ahdistaa joidenkin ihmisten katseet esim.kaupassa, tosi törkeesti tuijottaa mahaa. Vaikka mun mielestä se ei ole edes mikään iso, miks pitää tuijottaa??? :angry1:angry1

Ahdistaa joidenkin ihmisten katseet esim.kaupassa, tosi törkeesti tuijottaa mahaa. Vaikka mun mielestä se ei ole edes mikään iso, miks pitää tuijottaa??? :angry1:angry1

Mä niin tykkään kun ihmiset kattelee masua! Ku onhan se ihana!!
Liikuntaa ei kiinnosta harrastaa yhtään. Heti kun reippaammin käveleekin niin rupee alavatsaan tuleen inhottava paineen tunne.
Uimahalli-käynnit on tarkoitus aloittaa piakkoin.

Mäkin totesin tyttären vanhempainillassa, että vyötärö keräsi katseita :)
Olis niin kiva tietää että mitä tuijottelijat miettivät mielessään :)

Mua ei haittaa vaikka katsotaan mutta joo se tuijottaminen ei ole kivaa, varsinkaan jos ei hymyillä.

Kyllä sellaisessa työssä jossa kaikki sut näkee, niinku nyt kaupan kassalla, tulee myös niitä "urpoja" vastaan. Esikkoa odotellessani yksikin kommentoi, että "oot tainnu saada munaruokaa". Tämä herrasmies vielä päästi oikeen röhönaurut päälle. Ei siinä auttanu, ku hymyillä vaikka itsekseni mietinkin, että saatananmulkkupersepaviaanivitunkyrpä. Näihin kyllä tottuu ja tuntuu, et tän toisen raskauden aikana ei vielä mitään kovin pahoja "vitsejä" ole tullutkaan. Ehkä en vaan jaksa välittää enää eikä ne jää sillätavalla mieleen. Sillon esikon aikaan olin vastikään eronnut ja eräskin vanha (tosi vanha) ukkeli meinas, että voisin ruveta sun lapselle isäksi... Kyllä minä silloin mieleni pahoitin, mutta nyt se tuntuu vain herttaiselta kommentilta (tavallaan). Tää ukko on jo kuollut, nääs.

Ja kyllä näitä "onpas tuollakin tiineellä perse levinnyt" -ajattelijoita löytyy.
Ihan tuttavapiirissäkin ihmisiä, joiden mielestä raskaanaolevat ovat kaikkea muuta, kuin hehkeitä.
Yleensä kuulee arvosteltavan kerääntyneitä raskauskiloja. Tottahan 25 lisäkiloa ihmisen ulkonäköä roimasti muuttaa, mutta vähän voisi miettiä mitä suustaan päästää. Aikuiset ihmiset!
Itse olen saanut pelkkiä positiivisia kommentteja, vaikka katseissa onkin tätä: "Miten sä jaksat pyörittää arkea kohta 4 lapsen kanssa??!" Tai "Et säkään enää nuori äiti ole!"

Mua ei kyllä onneksi puristele.
Mä taas ihmettelen, miksi joku ei halua lapselleen sisaruksia tai miksi joillekin oman lapsen kasvattaminen on niin raskasta ja "kamalaa". Tai miksi toiset tekee yötä päivää töitä, vaikka on ihan pienet lapset.

Me ollaan erilaisia, ja lapsilla on meille ihmisille eri merkitys.

Meidän työpaikalla (pubi) käy aikalailla 18-80v väkeä. Nää yli 60v on pahimmat. "Perkele kuka kerkes ennen mua?" (viittaen siihen että olis itte halunnu tiineyttää mut) tai perus "sä oot vähä pulskistunu" tai "sun tissit on kasvanu taas! (perään ällöttävä tuijotus)". Oon ennen jaksanu kuunnella tämmösiä muka hauskoja vitsejä mutta nytte meinaa hermot mennä heti. Todella törkeesti puhutaan juurikin rinnoista ja masusta ja siitä mitä tulee tapahtumaan mun vartalolle synnytyksen jälkeen. Niillä ei ole minkäänmoista suodatinta ja välillä tekis mieli vittuilla takaisin niille silleen että ne oikeen loukkaantuu ja lähtee kävelemään ulos. Ei haittaa jos ne kommentoi masua jollai tavalla, kyllä mä sen itsekin tiedän että se on muuttunu aikalailla verrattuna siihen mitä se oli kun kävin vähintään 3 kertaa viikossa salilla ja lenkit suun muut siihen päälle (muutenkin iso sf-mitta). Vois silti jättää noi alapää ja tissi kommentit vähemmälle. Muutamalle oon jo sanonukki aika törkeesti takasin mutta eipä munkaan asiakaspalvelijana ihan kaikkea kuulu kestää. Aikuset miehet. Pyh.

Muoks. Pakko lisätä vielä että minkä ihmeen takia porukka luulee että voi hilpailla mua ihan surutta?! Onneks sentään suurin osa kysyy nätisti että saako mahaan koskea ja yleensä oonki antanu sillon luvan koska ei se sinäänsä haittaa, ihana masuhan tuo on. Mutta nämä jotka vaan yhtäkkiä päättää alkaa tökkii mahaa. Paras kävi Porin Jazzeilla kun seisoin keskustelemassa kaverin kanssa ja yhtäkkiä joku nuori miespuolinen tyyppi kumartu ja anto masulle pusun. Olin niin äimän käkenä siinä etten oikeen tienny mitä olisin tehny. Mies olis varmaan vetässy nokkaan sitä ku olis nähny. :D

Takaisin