Ahdistaako joku asia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rosita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, toisen asteen opinnot on ja toinen vuosi alkais. Eli marssin vaan opon juttusille ja pitäis onnistua keskeytys? Hyvä juttu. Mut miks neuvolassa ei suositella keskeyttään vaan saikulle?

Sent from my ZTE Blade Apex2 using Vau Foorumi mobile app

Sieltä neuvolasta voit tarvittaessa sen sairaslomalapun pyytää. Voit tarvita sen jotta hyväksyvät mukisematta keskeytyksen/siirron.

Neuvolalääkäriltä saat sairaslomaa, eli neuvolaan soitat, tai pyydät koulun terkalta lähetteen lääkärille.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

odottaja97, sehän voi olla ettei ne neuvolassa ole aina ihan perillä kaikista käytännöistä. Mahdollista se opintoajan lykkääminen kuitenkin on, joten se kannattaa hakea ehdottomasti. Tosin niinkuin täällä sanottiinkin, niin voi olla että lääkärintodistuksen tarvitset asiasta, mutta tosiaan varsinaista sairaslomaa ei tarvitse hakea. Meet vaan heti opon juttusille kun koulu alkaa niin eiköhän pitäis järjestyä :) Mä itse valmistelin opettajia ja muita koululla tähän raskauteen keväällä, mutta mullakin nää lykkäykset hoidetaan tässä syksyn aikana sitten.

Neuvolassa tarkoittavat varmaankin sitä, ettei koulua kannata kokonaan keskeyttää ja kannustavat jatkamaan niin pitkälle kuin suinkin on mahdollista että sitten myöhemmin kouluun palattuasi olisi mahdollisimman vähän suorittamatta. Lykkääminen on taas ihan eri juttu, joka nyt on joka tapauksessa sinulla edessä. Tarkoittaa siis sitä, että juttelet opon kanssa asiasta ja puhutte miten on koulu tässä vaiheessa paras hoitaa. Saavathan muutkin lykättyä opintojaan millon mistäkin syystä, joten selväähän on, että se tällaisessakin tilanteessa onnistuu. Mielestäni missään tapauksessa ei kokonaan kannata koulua lopettaa nyt vaan jatkaa sitten myöhemmin taas.Tokihan asia on omasi ja teet niinkuin itsestäsi oikealta tuntuu. Rohkeasti vaan juttelemaan opon kanssa, varmasti et ole ensimmäinen, jonka kanssa hän tällaista asiaa järjestää.

Sinänsä mielestäni sairaslomaa ei koulusta kannata hakea, koska silloinhan jäät vaan opetuksesta jälkeen, kun samalla periaatteessa käyt koulua kuitenkin ja jotain edistymistä tapahtua. Kannattaa kertoa vain opolle, että koulussa käynti on nyt liian rankkaa, jolloin koulun kirjoihinkin kirjataan, että olet poissa ja jatkat myöhemmin. Sairaspoissaolotkin kuitenkin täytyy jossain kohtaa suorittaa, jos niitä on liikaa.

Joskus lykkäyksern tsrvitsee sekä raskaus-että saitaslomatodistuksen. Pelkkä raskaus ei ole este opiskelulle, niin kuin ei työnteollekaan.
Riippuu niin paljon koulusta ja käytännöistä.

Saakohan opiskelija sairauspäivärahaa? En tiedä, mutta en ole kyllä kuullut..

Mun mielestä jos opitopisteitä ei saa suoritettua, pitää olla yhteydessä kelaan, joka vaihtaa opintotuen sairauspäivärahaksi.

Mutta sairaslomalla en sais tehdä esim. töitä. Ja raskaudesta tää koulun käynti ei tavallaan ole kiinni, vain rajuista migreenikohtauksista huonon sisäilman takia. Ja lääkkeitäni kun en saa syödä. Ja tietenkin koulua jatkaisin heti syksyllä 2015. Kelpaakohan koululle se kyssistä saatu "tilanne katsaus" jossa siis kerrotaan millaset kohtaukset ja laukasijat? Lääkäriaikaa kun on niin vaikea saada vai pystyykö kouluterveydenhoitaja tekemään asialle mitään?.. Ääh..

Ja kyseessä läh.hoit. opiskelut, kuntoutuksen harkkakin tulossa. Mutta mulla jäisi joka tapauksessa opinnot puolitiehen, koska kerkeisin käydä vähän kuntua ja vähän hohua.

Onnistuisiko nuo opinnot mitenkään etänä? Jyväskylän yliopistossa on vuosia kärsitty homeongelmista ja ainakin siellä oireita saavat saivat suorittaa opintoja etänä mahdollisuuksien mukaan. Homeesta oirehtineet saattavat saada tosi vakaviakin terveydellisiä seurauksia jos altistuvat jatkuvasti homeelle. Luulisi, että näitä on jo niin paljon, että neuvolassakin otettaisiin tosissaan.

Mua ahdistaa todella paljon nyt sellainen asia, että kovasti odotan poika vauvaa, ja mitä jos rakenne ultrassa selviääkin, että meille tulee tyttö. Miten mä siihen reagoin? Tiedän, että lapsi kuin lapsi niin se on lahja Jumalalta ja siunattu. Mutta nyt aloin pelkäämään omia tunteita ja reaktioita, mitä jos mä olenkin pettynyt kun kuulen, että tyttö tulossa? Miten mä pääsen sen yli kun odotan niin poikaa?! Mä kuulostan varmaan ihan kauhealta!!!

Ja sitten toinenkin asia joka minua ottaa päähän on se, että mieheni ei koske minuun. Ei vatsaani oikeastaan eikä nuku vieressäni öitä emmekä harrasta seksiä eikä suutelemista. Aina jotenkin löytyy jonkin syy miksi EI NYT. Haluaisin, että mies olisi enemmän tässä mukana. Koskettelisi vatsaa ja puhuisi vauvalle. Haluaisi tuntea vauvan liikkeet ja jo tutustuttaa vauvan hänen ääneensä. Ja kun tulee meidän väliseen läheisyyteen...olenko jotenkin muuttunut niin vastenmieliseksi ettei hän enää halua minua? Vai saako hän tyydytystä jostain muualta? Miksi edes ryhdyin tähän lapsen tekoon jos elämä tulee olemaan tällaista nyt?

Mä halusin viimeksi tyttövauvaa, mutta tulikin poika. Rakenneultran jälkeen olin vähän pettynyt, kun oli nimet ja kaikki valmiina tytölle eikä ollut edes käynyt mielessä, että tuleekin poika (hullua!). Sitten kun poika syntyi olin aivan ihastuksissani! Nyt tuntuu, että onneksi tulikin poika, kun pojat on niin ihania!

En tiedä vielä kumpi meille nyt on tulossa, mutta tulkoon kumpi vaan, kunhan on terve! Ja vaikkei olisikaan, ollaan silti kiitollisia, kun niin hartaasti ollaan tätä toista ihmettä odotettu.

Voihan olla, että miehesi pelkää jotenkin vahingoittavansa vauvaa jos harrastatte seksiä. Se on ihan ymmärrettävää.

SenjoraG: Juttele asiasta miehesi kanssa. Muutamalla tuttavalla on ollut samanlaisia ongelmia, ja syynä on ollut niinkin huvittava asia kuin: Ei halua, että vauva tietää mitä äiti ja isi puuhaa keskenänsä :D

Meillä se on toisin päin. Mies pusuttulee vattaa ja haluaisi minua/ halata ja pusutella. Mie käsken sen kauemmaksi koska a.) se on niin jumalattoman kuuma b.) en todellakaan halua nähdä mitään NIITÄ osia c.) se vieläkin haisee miun nenään todella todella pahalta. Eikä miehelläni ole hygieenia ongelmaa, jotenkin sen luontainen tuoksu on todella pois työtävä nyt raskaana olevan naisen nokkaan :D Sääliksi kyllä toista käy.

Ei:) mulla on Mabness ihan sama ton miehen hajun kans;)) pitäs olla aina mukana joku dödö mitä suihkauttas suhun ja hiuksiin:D!
Ja musta tuntu esikoista oottaessa kans ettei mies oikee ollu tarpeeksi innossaan vauvasta. Eihän se raskausaika oo miehelle yhtään samanlainen mullistus ku naiselle... tästä toisesta raskaudesta taas tuntuu et roolit on vaihtunu... mieski osaa jotenki iloita enempi ku tietää miten hieno ja iso asia on tapahtumassa.

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app

Ahdistaa kun huomenna maanantai ja työt. 31°C luvattu tänne lämpöä ja ulkohommia koko päivä. Uupumus vaivaa ja selkä särkee...

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin