Ahdistaako joku asia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rosita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Citrus mulle laukastiin vähän vastaava kommentti: " Ihanaa että sä vaikutat noin onnelliselta vauvasta!"
Siis wtf?!? Totta hitossa oon onnellinen elämän pienestä ihmeestä, jota hartaasti toivottiin jo vuosien ajan! Ja ko. henkilökin kyllä sen tietää... Noh, samanen tyyppi osotti lisää tyhmyyttään kun kysyi myös että kuinka mun uran nyt käy JOS aijon olla kotona pidempään kuin äitiysloman ajan...
Ja kun siis todellakin jään hoitovapaalle vielä mammiksen jälkeen. Maailman ihaninta olla kotona tämän pikkuneidin kanssa! Ei paljon ura tässä vaiheessa ole mielessä...

Lastenklinikalla tehtyjen tutkimusten jälkeen saimme eilen kuulla, että meidän pikkuisella on toinen munuainen täysin toimimaton :( Onneksi hänellä ei ole mitään oireita eikä kipuja ja toinen munuainen näyttäisi toimivan normaalisti. Urologi ja nefrologi olivat oikein rohkaisevia ja vakuuttivat, että ihan normaalia elämää voi viettää. Olin silti eilen ihan sokissa ja itkeskelin koko illan. Nyt tuntuu sentään jo paremmalta eikä vauvan tarvitse katsella äidin itkua. Mutta on kyllä kurjaa, kun määrättiin antibioottia vuodeksi eteenpäin ja pitää ravata mittauttamassa verenpainetta ja ties mitä tutkimuksia on edessä. Ja jossain vaiheessa kai pitää poistaa se viallinen munuainen. Siitä olen kyllä kiitollinen, että tämä huomattiin heti ja pikkunen saa varmasti parasta mahdollista hoitoa.

Tsemppiä teille mitzi! Onneksi kuitenkin toinen munuainen toimii, sillähän pitäisi pärjätä tietääkseni hienosti :)

Kiitos Jörrikkä! Ensi viikolla tehdään virtsarakon tähystys, ja yrittävät samalla uittaa katetrin vialliseen munuaiseen, jos se sittenkin lähtisi toimimaan. Nyt sitten hirvittää se yleisanestesia. :( Kyllähän Lastenklinikalla varmasti osataan mutten pysty olemaan hermoilematta.

Tämä asia ei ole mitään tohon Mitzin asiaan verrattuna, mut mua ärsyttää ihan suunnattomasti mieheni sukulaisten kommentit vauvan ulkonäköön liittyen,varsinkin mieheni äidin! Joka kerta kun hän näkee pienen niin pitää suureen ääneen sanoa että niin on isänsä näköinen ja ihan on isänsä profiili ja on kyllä niin heidän sukunsa silmät jne.blaa, blaa, blaa ...eihän siinä ole mitään varmaan sitten minun suvusta,mähän oon vaan synnyttänyt tämän lapsen!:mad:
Tarviiko sitä nyt niin hakea kummalta näyttää enemmän, kuhan näyttää ihmiseltä ja kun se ulkonäkökin muuttuu mitä enemmän lapsi kasvaa.

Sano, Eevis, sun anopille että se on pelkkää biologiaa. Vauvat näyttää aina isältään, että isä kiintyisi niihin. Sitten kattelet, kun savu nousee anopin korvista :D Mun anoppi heittelee kans ihan ihme kommentteja kaikesta ja oon niin kyllästyny sen perseilyyn.

Niin meitä on moneen... Mä nimittäin kuulen kanssa hyvin hyvin voimakkaasti anopilta ja omalta äidiltäni joka kerta kun näkevät vauvan sen keneltä vauva näyttää ja yleensä anopin ja mun äidin sanat on lähes vastakohdat toisistaan. Eli ilmeisesti katsojan silmässä täysin. Mua tämä kaikki ei ärsytä yhtään, päinvastoin yritän itsekin oikein löytää näitä piirteitä vauvasta mitä muut sanoo. Katsoa, että löydänkö minä näitä samoja yhdennäköisyyksiä. Joskus joo ja joskus en. Mut ei se nyt ahdista mitenkään. Pidän sitä aika suloisena ja sööttinä että anoppi hokee kuinka vauva on kuin äitinsä ja mun äiti hokee että jestas kun taas näyttää niin isältään :) mikäs siinä!? :)

Mut joo, meitä on moneen ja varmasti vaikuttaa äänensävy ja muutkin suvun suhteet ym et kuinka "pahasti" "arvostelevat"..?

Se on nimenomaan se äänenpaino joka tekee siitä NIIN ärsyttävää, ei mua haittaa yhtään niin paljon jos joku mun sukulainen sanoo että vauva näyttää isältään, joka onkin totta,näyttäähän se. Mut anoppi saa sen kuulostamaan joltain kilpailulta jonka nyt heidän ylivertainen sukunsa on voittanut!:sour: Ja jotenkin tulee sellainen tunne että mua äitinä vähätellään,mä vaan synnytän heidän näköisiä ja vielä luonteisiakin lapsia ja äidistä ei oo mitään jälkeä,ihan kuin mies olisi yksin tehnyt ne :mad:
Se (anoppi) on tulossa viikonloppuna lastenvahdiksi,saa nähdä jatkuuko taas sama virsi,ja milloin mun hermo siihen menee!

Meillä kanssa alusta asti likka näyttänyt ihan isältään, ja osittain olen kyllä samaa mieltäkin, mutta onko sillä oikeesti väliä keneltä se näyttää, kuhan ei näytä naapurin Erkiltä? :grin Todennäköisesti vauvat muuttaa vielä moneen kertaan ulkonäköään, ainakin mun esikoinen ja keskimmäinen on vuosien varrella muuttunut moneen kertaan. Ainoa mistä kukaan ei koskaan voi sanoa on leuka, meillä on suvussa vahvana leuan piirteet ja se "kolo" siinä, myös Ilonalla on sellainen, tosin vähän pehmeämpänä kuin isoilla sisaruksilla.

Noita tyyppejä on kyl joka lähtöön! Mulla kävi kerran kun odotin mun toista lasta kun olin neuvolaan kävelemässä Hakaniemessä ympyrätalon kohdalla niin yks juoppo lähti juoksee mun perään heilutellen puolen litran lasista olutpulloa ja huusi mulle että "mä tuun ja syön sen sun lapses", silloin ekaa kertaa pelkäsin juoppoa,he kun yleensä ovat harmittomia kuitenkin.

Hah, ihanaa että en ole ainut jota ärsyttää tuo "näyttää isältään" jupina! Voi v¤%#%u sentään, seuraavan kerran sanon että väärässä olette, näyttää ihan meidän nuohoojalta, siinähän nieleskelevät hetken :laughing021ärsyttää muutenkin tuo hysteria ja liika hössääminen että onko tarpeeksi puhdasta, pullot keitetty yms.. niin päätin että lisään vaan vettä myllyyn mm. " kyllä meidän koirat nuolee hänen naamaa ja ei ole vielä allergiaa tullut yms. tutitkin menee sujuvasti suuhun ilman keittelyä, että juuri kaivoin sen koiran suusta" (näin ei siis todellisuudessa tapahdu, mutta vituttaa jo tuo hössääminen että onko tarpeeksi hygieenistä, ihan kuin olisi niin tyhmä etten tajua itse mitään vauvan hoidosta) :laughing021

no en minä jaksa enkä kerkeä noita joka käytön jälkeen pesemään eikä mielestäni ole tarpeenkaan. Tutit huuhtelen ihan juoksevan veden alla, ei oo vielä vauva saanut mitään kohtausta. Jos kaikki pitää liian hygieenisenä niin eihän tuo mukula saa ikinä mitään vastustuskykyä, vain minun mielipide, kukin taplatkoon tyylillään. :) Se on katos väärin jos ekan pullollisen jälkeen laittaa samaan pulloon lisää maitoa lämpenemään, se pitäis keittää siinä välillä!! :laughing021sain heti huono-äiti pisteitä :laughing002

Huono äiti leima on sit varmaan mullakin, en ole kertaakaan keittänyt pulloja käyttöönotto keittämisen jälkeen, tutit olen pari kertaa keittänyt ja siinä se. Käsitiskillä pesen pullot ja ihan on terve vauva. Muakin ärsyttää turha hysteria, itse kun käytän tervettä maalaisjärkeä (vaikka en maalta olekkaan). Liian steriiliä jos on niin johan se laps sairastuu heti kun aletaan ihmisten ilmoilla liikkumaan! Tämäkin on vaan minun mielipide, mutta kyllä mun 4 tervettä lasta aika hyvin tukee tätä :)

Takaisin