Ahdistaako joku asia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rosita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo ei meilläkään steriloinnista turhia nipoteta. Parempi vaan saada vastustuskykyä. Koirakin päässyt pari kertaa nuolasemaan kasvoista kun on silmä välttänyt hetkeksi. Siitä tosin en ole kovin ylpeä :rolleyes: Käsiä ja jalkoja on annettu nuolla, jotta siedättyis ettei tulis allergiaa.

Mä oon tuttipullot keittäny aikalailla kolmen käyttökerran jälkeen aina. Siinä saattaa silti mennä pari-kolmekin viikkoa ennenku on kolme tullu täyteen. :D välissä huuhtelen heti käytön jälkeen ja laitan kuivumaan. Tutti on sillon käyttöönotto sterilisoitu ja that's it. Eipä se oo silti likan suussakaan käyny kun ehkä 5 kertaa. :D huuhtelen kylmällä kraanavedellä ennenku annan likalle. :)

Minuakin ärsyttää kun omat mummoni kyselee, että mitenkäs se teidän koira. Koiramme on puolitoista vuotias Rottweiler, mutta aivan ihana. Vaikka ei ole jotain ihmistä koskaan nähnyt, niin ensimmäisenä syliin änkeemässä. Viime viikolla käytii ostamassa koiralle valjaat ja mustissa ja mirissä se ensimmäisenä nuoli myyjän naaman ja kupsahti selälleen lattialle.
Onhan tuo tommonen höselö vielä, pennuksi se vielä luokitellaan. Mutta se että toinen tyttöä jalasta lipasee, niin on mummon turha jossitella että entäs jos se ois purassu.
No kukaan ei oo tyttöä ja koiraa kahdestaan jättämässä. Ja turhat jossittelut on parempi jättää

Nyt ahdistaa! Mies sairastui viime su. (In) fluenssaan ja nyt minäkin sain saman taudin. Eihän tässä muuten mitään mutta ristiäiset on ylihuomenna. Ja tietysti pelottaa poitsun puolesta eniten, jos häneen tarttuu. Oireina meillä on kuume, yskä ja paikkojen kolotus. Räkäisyyttä ei niinkään. Miehelle oli työpaikkalääkäri sanonut, että heti jos minä tai vauva sairastutaan, niin sairaalaan. Miksi? Hän meinasi, että on influenssaa vaikka ei ottanut mieheltä labroja. Pitäiskö tässä huolestua oikeasti? Huomenna soitan neuvolaan joka tapauksessa... Poitsulla ei siis oireita ainakaan vielä.

Minun miehelleni oli taas lääkäri sanonut että jos äiti sairastuu ennen vauvaa, ei hätää, koska vauva saa vasta-aineet äidinmaidosta. Eri asia tietysti jos vauvaa ei imetetä...

Eilen piti olla vauvan munuaistoimenpide, mutta kuuden tunnin odottelun (joista 3 tipassa nesteytyksessä) jälkeen meidät passitettiin takaisin kotiin ja tp siirrettiin maanantaille :( Tuli niin vaikeita kiireellisiä tapauksia edelle, että osastolta pääsi leikkaussaliin vain 2 potilasta koko päivänä. Vauva joutuu taas maanantaina kärvistelemään tuntikausia ilman ruokaa, ja viikon päästä lauantaina pitäis olla nimiäiset enkä ole tajunnut kysyä, kuinka pitkään toipumisaikaan pitää varautua. Kirurgi on tietenkin tänään vapaalla. Toivottavasti joku hoitaja osaa antaa arviota.

Mitzi, tosi tyhmää, että ette päässeet asiassa vielä pidemmälle. Kauheaa pitää toista nälässä. :(

Me käytiin tk:ssa tästä taudista, tämä on aika varmasti vain virus. .ei influenssa. Ennenkin tuo miehen työpaikkalääkäri laukonut mielenkiintoisia kommentteja puhumattakaan lääkkeistä, joita määrännyt. Nyt parannellaan tätä olo sängyssä ja huomenna ristäisissä buranan voimalla. :)

Kylläpäs teillä Mitzi on huonoa tuuria :sad001 ihan ku se munuaisvika jo itsessään olisi tarpeeksi paha asia, pitää vielä tuollaista pompottelua kestää ja taas uudestaan maanantaina jännittämään toimenpidettä. ...ja vauvaa pitämään nälässä! :sad001 Tosi kurjaa :sad001

Ahdistaa!!! Meillä on sunnuntaina nimiäiset ja minä ja tyttö ollaan edelleen tässä räkätaudissa!!:sad001 Tänään tyttö alkoi itkeskelemään kunnon kipuitkuja kesken unien ja syömisenkin, joten vietiin sitten lääkäriin, jossa löytyi sitten toisesta korvasta paha tulehdus. Kumma juttu, että meillä oli neuvolalääkäri keskiviikkona,joka tarkisti korvat ja olivat kuulemma ihan puhtaat. Tämä (yksityinen) lääkäri tänään sanoi, että kyllä sen on täytynyt jo olla silloin tulehtunut, kun tänään oli niin pahana :mad:
Räkä valuen väänsin tänään pari (rumaa) juustokakkua ja pari peltiä pikkuleipiä. Onneksi olin pyytänyt molempia mummoja tekemään suolaisia kun alunperin halusin vääntää kaikki itse.
Nyt vaan peukut pystyyn että sunnuntaina saataisiin vähän helpommin jo tytön kanssa hengitettyä eikä mun tarvis köhiä puheen päälle.

Mie keitän kyllä pullot, nännikumit, tutit mutta vastapainoksi koira kyllä nuolee tytön naaman :D

Citrus: olisit vetäny päin näköä

En oikein tiennyt mihinkä ketjuun tästä kirjoittasin mutta... mulla on aivan kauheita uniongelmia! Siis meidän pikku jässikkä nukkuu mun mielestä tosi hyvin ja pitkiä pätkiä (21-03) syö ja nukahtaa lähes heti (03:30-6:30). Eli tuossahan olis unta enemmän kuin tarpeeksi vauvan ikään nähden. Kuitenkin mä olen aivan rättipoikki koska mun oma unirytmini on ihan sekaisin. Ruvetaan miehen kanssa nukkumaan siinä 22 aikoihin joka ilta ja mä nukahdanki yleensä lähes heti. Noh sit siitä 12 eteenpäin mä alan heräilemään iha ilman mitään syytäkään sekä joka ikiseen pienen pieneenkin äännähdykseen mitä ukkeli pinnasängystä päästää. Saatan pyöriä tunnin tai jopa kaksikin sängyssä tuskaillen. Sittenhän se onkin taas jo syöttelyn aika. Miro vielä nukkuu ensimmäisen tuntinsa niin että ääntelee ja önisee todella paljon, joten minähän se sit taas sängyssä pyörin ja tuskailen. :( Kaiken hyvän lisäks en osaa nukkuu päikkäreitä. Eikä niistä muutenkaan juuri mitään tulisi kun Miro niin levottomasti nukkuu päikkärinsä. Eli joka yö nukun sellaista 3-4h hyvänä yönä 5h mutta koko tämäkin uni on pienissä pätkissä ja sellaista koiran unta.
Pitäis varmaan ottaa puheeks tää jossai. Pitäskö ottaa suoraan yhteyttä omalääkäriin vai neuvolan kauttako? Löytyykö keneltäkään kokemuksia tai tuttuja joilla sama tilanne? Ovatko saaneet lääkitystä tai vastaavaa tilanteeseensa?

Jenbel, oletko kokeillut korvatulppia? Moni, joka herkästi heräilee tai ei saa unta lapsen ääntelyn takia, on hyötynyt niistä. Varmaan kokeilemisen arvoinen juttu. Ja kyllä se kannattaa neuvolassa ottaa puheeksi joka tapauksessa.

Esikoisen aikaan heräilin itse jokaiseen pieneen äännähdykseen ja pään kääntöön ja huokaisuun. Se aiheutti meillä kierteen, että viikko viikolta herättiin öisin useammin ja useammin. Sitten kun itse tajusin, että minustahan nämä heräämiset johtuu, ja aloin tietoisesti herättyäni olemaan ihan hiljaa ja kuulostelemaan tilannetta ennen kuin toimin, helpotti ja pikku hiljaa yöt helpottivat. Tällä erää tunnun olevan niin väsynyt, että nukahdan jo suurinpiirtein ennen kuin pää osuu tyynyyn!

Puapru: en ole vielä kokeillut mutta aion kyllä! Kiitos vinkistä :) Pitää tänään käydä jostain metsästämässä!
Mietin vaan et mitenköhän toimii kun heräilen siihenkin jos Miro on "liian pitkään liian hiljaa" :rolleyes:
Mutta enkai mä mitään siinä ainakaan menetä jos kokeilen. Jos vaikka toimisikin! :p
Joo täytyy soitella varmaan neuvolaan kun seuraavaan aikaan on vielä päälle 3viikkoa...

Mä heräsin kanssa esikoisen kanssa jokaiseen änähdykseen ja ääneen minkä päästi, nukuin sellasta koiran unta, mutta tosin mä nukuin sitten päiväunia, mutta se helpotti kun mun kaveri hoki mulle, että kyllä se lapsi huutaa sitten kun tarvitsee äitiä, luota siihen. Ja sitä mä hoin sitten itselleni aina iltaisin, että kyllä se huutaa kun hätä tulee ja jossain vaiheessa huomasin nukkuvani yhtä paljon kuin tytärkin. Jotenkaan en luottanut siihen, että vauva osaa huutaa kun hätä/nälkä on. Tarpeeksi kun itselleen tuota hoki, niin alkoi uskomaan ja seuraavan muksun kanssa nukuin kuin tukki aina siihen asti kunnes vaati tissiä, vaikka poika vasta hirveästi meteliä pitikin ja vähän isompana lisäsi vielä äänen mukaan jalat jota heitteli/potki patjaa vasten :grin

Kyllä se lapsi tosiaanki huutaa kun on hätä. Mä nukun hyvin, ja monesti sen ekan parkasun hoidan tutilla (puoliunessa), toiseen vähän kovempaan rääkäsyyn sitten herään, vauva tissille (nukkuu vieressä, yösyötöt makuuasennossa) ja taas unta palloon..

Ootko ajatellu että jos siirtäisit vauvan toiseen huoneeseen? Mä en esikoisen kanssa pystyny nukkuun yhtään ku oon niin herkkäuninen ja toinen inisi ja pyöri koko ajan. Teinpä sitten niin että siirsin pojan omaan huoneeseen, ekan yön pelkäsin et jos en herää ku poika huutaa mutta sitä ongelmaa ei tullu ku jätkä kyllä ilmotti kovalla äänellä ku nälkä tuli :p omat ja pojan unet parani tämän toimen ansiosta :grin suosittelen siis lämpimästi kokeilemaan :)

Melatoniinia kannattaa kokeilla, saa apteekista ilman reseptiä ja auttaa hyvin saamaan unenpäästä kiinni

Mieheni sisko ahdistaa! Mitään en osaa tehdä oikein, lapsella on aina nälkä ja kylmä jne.. herättää myös yleensä lapsen unilta, koska "se nukkuu vaan koko ajan". On minua nuorempi, eikä hänellä ole omia lapsia.. pakko vaan kestää, koska on kuitenkin miehen ainoa sukulainen suomessa..

Takaisin